محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

اکوسیستم استارتاپی ایران در هفته گذشته شاهد یک خبر مهم بود: کافه بازار از مرز۴۰ میلیون نصب فعال گذشت و اکنون تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های ایرانی شده است.
«سید محمد بطحایی»، وزیر آموزش و پرورش ایران در واکنش به این خبر اعلام کرد که این تعداد کاربر در پلتفرم کافه بازار می‌تواند فرصت و بستری مناسب جهت فعالیت‌های آموزشی مجازی برای دانش آموزان باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

به گزارش مهر، پروژه بین المللی رصدخانه‌های علوم فضایی آسیا و اقیانوسیه مجموعه‌ای از ۸ رصدخانه جدید است که در کشورهای عضو اپسکو (سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه) راه‌اندازی خواهد شد و علاوه بر ماموریت‌هایی مثل رصد ماهواره‌ها، پسماندهای فضایی و اجرام نزدیک به زمین و ایجاد بانک اطلاعاتی به روز و در دسترس برای کشورهای عضو، اهداف نجومی را نیز دنبال می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

به گزارش مهر به نقل از رگولاتوری، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بر اساس مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و آئین‌نامه‌های مربوط به آن که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ فروردين

مدیرعامل سامانه هوشمند درخواست خودرو ماکسیم خبر از درخواست شهرداری تهران برای دسترسی به اطلاعات خام و پردازش شده این سامانه را می‌دهد.
به گزارش پیوست حمید بذرگر، اعلام می‌کند که سامانه‌های هوشمند قصد همکاری با شهرداری‌ را دارند و روی موارد قابل مذاکره با شهرداری به گفت‌وگو نشسته‌اند و در مواردی نیز با آنان به توافق رسیده‌اند؛ اما همچنان روی خطوط قرمز از جمله دسترسی به اطلاعات مشتریان خود ایستاده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۳ فروردين

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، درباره پیشنهاد شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر افزایش تعرفه‌های تلفنی اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران این درخواست را به رگولاتوری ارائه کرد اما رگولاتوری راهکارهای دیگری را برای جایگزینی این پیشنهاد در نظر گرفت تا کاربران با افزایش هزینه مواجه نشوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۳ فروردين

به گزارش مهر به نقل از شرکت مخابرات ایران، سید مجید صدری اظهار داشت: به منظور گسترش خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده استان خوزستان، تعدادی تلفن‌های همگانی GSM به صورت رایگان در اردوگاه‌های محل اسکان سیل زدگان استان خوزستان از سوی شرکت مخابرات ایران، تجهیز و نصب شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۳ فروردين

به گزارش آی‌تی‌من، گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه در آینده‌ای نه چندان دور برندهای اصلی از بازار ایران خارج می‌شوند؛ سوال این است که پس از خروج این برندها از بازار ایران چه اتفاقی خواهد افتاد.
بر اساس گزارش فعالان بازار، ظاهرا شرکت‌های بزرگ در حال کوچک شدن یا جمع شدن هستند؛ مثلا بسیاری از مدل‌های جدید سامسونگ اصلا به بازار ایران وارد نمی‌شود، ال‌جی سیاست‌های فروش خود را تغییر داده و میزان وارداتش را به بازار ایران محدود کرده است. سونی وضعیت مناسبی ندارد با این حال میزان واردات گوشی‌هایش به بازار ایران کاهش یافته و شرکت اچ‌تی‌سی هم علیرغم کاهش میزان سهمش در بازار دنیا، وارداتش به بازار ایران را نیز کاهش داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۳ فروردين

به گزارش ایسنا، مرکز مدیریت افتا نسبت به آلودگی هزاران کاربر اینترنتی که هدف حملات بدافزاری Roaming Mantis قرار گرفتند، هشدار داد. ایران در لیست کشورهای هدف این حملات قرار دارد.
اسفند ماه سال گذشته بود که مرکز مدیریت افتای ریاست جمهوری براساس گزارشی از کسپرسکی اعلام کرد ایران بیشترین آلودگی در حوزه بدافزارهای موبایلی را داراست. بنابراین متاسفانه طبیعی است که در آلودگی‌های مختلف اندرویدی، نام ایران همیشه به عنوان یکی از قربانیان به چشم بخورد. در آخرین خبر نیز موبایل‌های ایرانیان قربانی بدافزار Roaming Mantis شده‌اند.

ادامه مطلب