محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين

به گزارش ایسنا، رییس پژوهشگاه فضایی ایران از ارائه دو خدمت فضایی در مدیریت بحران سیل اخیر خبر داد و گفت: در پی وقوع سیل اخیر با استفاده از تصاویر راداری نسبت به تهیه نقشه‌های سیل اقدام کردیم که این تصاویر در اختیار مسوولان عالی رتبه کشور قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تدوین آئین‌نامه نحوه‌ی فعالیت کسب‌وکارهای پلتفرم‌ها را در دستور کار خود داد. به گزارش پیوست، این آئین‌نامه قرار است حدود مسئولیت صاحبان پلتفرم‌ها و نحوه فعالیت آنان را مشخص کند.
معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص برنامه‌ی زمان‌بندی شده برای تدوین این آئین‌نامه به پیوست گفت: «طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته پیش‌نویس این آئین‌نامه تا اردیبهشت ماه سال جاری نهایی خواهد شد و پس از آن در اختیار کارشناسان و فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت تا با یک جمع‌بندی و اجماع کامل روی آن، آیین‌نامه مذکور نهایی شود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در سال ۹۷ برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی و اصلاح فرآیندها در این زمینه اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طریق فرآیند هوش مصنوعی (سامانه خودکار تشخیص پیامک‌های مزاحم) و نیز تحلیل رفتار مشترکان و دریافت شکایات از کاربران، نسبت به نظارت بر قطع پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته و سیم‌کارت‌های ارسال‌کننده‌ی پیامک مزاحم اقدام می‌کند.
وی با بیان اینکه این روش طی سال ۹۷ در دستور کار قرار داشت، گفت: در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورهای موبایل داده شد، سیم‌کارت‌های شخصی ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

به گزارش مهر به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، صادق عباسی شاهکوه اظهار داشت: در سالی که گذشت به منظور رسیدن به اهداف کلان شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت و وزارت ارتباطات، در تمامی شاخص‌های ارتباطی از جمله ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل، IP داخل کشور، ترانزیت ارتباطات بین‌الملل، ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال و توسعه شبکه فیبرنوری، نسبت به سال گذشته شاهد رشد قابل توجه بودیم.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ با توجه به اقدامات مؤثر در تأمین زیرساخت‌های ارتباطی در کشور شاهد تحولات اساسی در افزایش کیفیت سرویس‌های زیرساختی بودیم، ادامه داد: اپراتورها به مدد بسترسازی شبکه زیرساخت خدمات مطلوبی ارائه دادند و هیچ تنگنای ارتباطی به دلیل مشکلات زیرساختی وجود نداشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

پیگیری های وزیر ارتباطات برای مقابله با خدمات ناخواسته ارزش افزوده تلفن همراه و کسر بدون اجازه اعتبار از حساب سیم‌کارت مشترکین تلفن همراه وارد مرحله‌ی جدیدی شد و حالا اپراتورهای تلفن همراه مجبور به ابلاغ ممنوعیت قرعه‌کشی در عرضه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه شدند.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با ابلاغ اپراتورهای تلفن همراه "اعطای هر نوع جایزه در سرویس‌های ارزش افزوده در قالب قرعه‌کشی ممنوع شده و جوایز صرفا بر اساس فعالیت کاربران در سرویس اعطا می‌گردد".

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

شاتل موبایل اپراتور نسل جدید تلفن همراه از راه‌اندازی سرویس اختصاصی گیم بازیلی برای مشترکین خود خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، این اپراتور تلفن همراه با هدف جلب رضایت و ایجاد تجربه‌ای متمایز در استفاده از سیم‌کارت‌های خود، در کنار ارائه خدمات ارزش افزوده جذاب نظیر سرویس‌های اختصاصی آنلاین فیلم، سریال، کتاب صوتی و موسیقی، برای اولین‌بار امکان دسترسی رایگان و بدون محدودیت به سرویس اختصاصی گیم بازیلی را با بیش از ۳۰۰ بازی هیجان‌انگیز در انواع ژانرها برای مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل فراهم کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۷ فروردين

به گزارش تسنیم، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اعلام اینکه گردش مالی بازی‌های ویدئویی در سطح جهان طی سال گذشته ۱۱۰ میلیارد دلار بوده است درآمد حاصل از فروش بازی‌های ویدئویی در کشور طی سال ۹۶ را ۷۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
حسن کریمی قدوسی در مصاحبه با رادیو افزود: حوزه بازی‌های ویدوئویی در مقایسه با سایر محصولات فرهنگی دارای بازار بزرگ‌تری است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۶ فروردين

همراه اول ارائه مکالمه رایگان در مناطق سیل‌زده استان لرستان را تمدید کرد.
اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق وسیعی از استان لرستان، جهت رفاه حال شهروندان و در راستای کمک‌رسانی هر چه بهتر در این مناطق، برقراری مکالمه (درون و برون شبکه) در شهرها و روستاهای اطراف دورود، پلدختر، کوهدشت، رومشکان و معمولان در استان لرستان را که از روز سه شنبه ١٣ فروردین تا روز جمعه ١۶ فروردین ماه رایگان کرده بود، به مدت یک هفته یعنی تا روز جمعه ٢٣ فروردین ماه تمدید کرد.

ادامه مطلب