محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: کشورمان با وجود ۶ هزار استارت‎اپ فعال بزرگ‌ترین استارت‎اپ‌‎های منطقه را به خود اختصاص داده که باید از این ظرفیت در راستای توسعه پایدار به خوبی استفاده شود.
سورنا ستاری افزود: صنعتی نیاز به دانشگاه دارد که بخواهد ماشین‌سازی کرده و طراحی خط و طراحی محصول خود را انجام دهد و اگر بخواهد مونتاژ کند اسمش صنعت نیست بلکه کارخانه است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين

وزیر ارتباطات برای شرکت در «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی» عازم ژنو شد. طرح شبکه علمی ایران (شعا) نامزد دریافت جایزه از این اجلاس است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در رأس هیئتی به‌ منظور شرکت و سخنرانی در «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی» و دیدار با رؤسای چهار سازمان بزرگ بین‌المللی، عازم ژنو شد.
اجلاس سران جامعه اطلاعاتی (WSIS) به مدت ۵ روز با حضور بیش از ۳ هزار نفر از ۱۵۰ کشور برگزار می‌شود که طرح شبکه علمی ایران (شعا) نامزد دریافت جایزه از این اجلاس است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين

خدمات پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی با نام « آنی‌رو» از ۲۸ اسفند سال گذشته در چهار آزادراه پر تردد کشور به بهره‌برداری رسید تا رانندگان بدون توقف در این آزادراه ها عوارض خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آزادراه‌های تحت پوشش خدمت آنی‌رو در مرحله نخست و مبالغ عوارض هر قطعه از آزادراه را بر اساس آخرین ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۷ دریافت می‌کنند و به زودی سایر آزادراه‌های کشور نیز تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی که برای شرکت در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در ژنو به سر می‌برد به رویترز گفت: به رغم فشارهای آمریکا برنامه پرتاب ۳ ماهواره در ایران انجام خواهد شد.
وی افزود: موشک‌های توسعه یافته برای کارهای علمی ساخته شده و هیچ گونه کاربرد دیگری ندارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹ در ژنو سوییس، با بیان اینکه هدف شماره ۱۶ توسعه پایدار به ساخت نهاد‌های کارآمد و مسئول در تمام سطوح می‌پردازد، گفت: با توسعه خدمات دولت الکترونیکی تلاش کرده‌ایم که کارایی، دسترس‌پذیری، شفافیت و پاسخگویی را در بخش دولتی تسهیل کنیم طوری‌که دولت ایران در حال حاضر ۲۰۱ خدمت دولتی عمومی و ۷۳۴ خدمت تخصصی از خدمات بخش قضایی و کشاورزی گرفته تا آموزش، سلامت و فرهنگ را به صورت الکترونیکی ارایه می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۹ به ژنو سوییس رفته است، از اختصاص برترین جایزه این اجلاس به یک طرح ایرانی خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در رأس هیئتی به‌منظور شرکت و سخنرانی در «اجلاس سران جامعه اطلاعاتی» عازم ژنو شد.
اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از سه هزار نفر از ۱۵۰ کشور برگزار می‌شود که طرح شبکه علمی ایران (شعا) نامزد دریافت جایزه از این اجلاس است.
این اجلاس هرساله باهدف گفت‌وگو و تبادل‌نظر بین‌المللی با کمک اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) در سطح وزرا و معاونان کشورهای مختلف برگزار می‌شود. موضوع اصلی اجلاس امسال، نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين

نمایندگان مجلس در طرحی دو فوریتی برای حمایت از سیل‌زدگان، مشوق‌هایی برای حمایت از فعالیت‌ استارتاپ‌های ارائه‌دهنده‌ی سرویس برای مدیریت در شرایط بحران در نظر گرفتند.
به گزارش پیوست؛ در صحن علنی روز یکشنبه (۱۸ فروردین) مجلس، علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس طرح «حمایت از آسیب دیدگان از سیل و سوانح طبیعی و پیشگیری از مخاطرات طبیعی» را اعلام وصول کرد. یکی از ۱۰ مواد این طرح به حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که ابزارها و برنامه‌های کاربردی مربوط به هشداردهی هوشمند، مدیریت بحران و کمک‌رسانی عرضه می‌کنند، اختصاص یافته است.

ادامه مطلب