محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين

به گزارش مهر، داود عاشورلو امروز در نشست خبری در پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های سنجش از دور از وضعیت وقوع سیل در کشور گفت: از اطلاعات و داده‌های رادار و ماهواره‌های اپتیکی برای پایش وضعیت مناطق گلستان، خوزستان و لرستان در زمینه وقوع سیل استفاده کردیم و تجربه موفقی در زمینه پایش این مناطق داشتیم.
وی با بیان اینکه در سیل استان گلستان از داده‌های آژانس فضایی اروپا استفاده شد، خاطر نشان کرد: بر مبنای این اطلاعات توانستیم داده‌هایی به سازمان مدیریت بحران مبنی بر اینکه چه تعداد روستا و چند کیلومتر از جاده‌ها زیر آب رفته‌اند و نیز روند توسعه سیل از آق قلا به سمت گمیشان چگونه بوده است، ارائه دهیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين

به گزارش پیوست، کارتخوان چند منظوره پرداخت‌الکترونیک سداد با قابلیت‌هایی همچون پذیرش یکجای کارت سوخت و کارت‌بانکی ویژه جایگاه‌های سوخت طراحی شد. هدف از طراحی این کارتخوان رفع معضلات رایج در فرآیند سوخت‌گیری به صورت هوشمندانه است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين

بانک مرکزی موظف شد تا امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی را به اطلاعات درگاه‌های پرداخت و تراکنش‌های مرتبط شبکه‌های پرداخت بانکی کشور فراهم کند.
به گزارش پیوست، مجلس شورای اسلامی ۱۹ فروردین در اصلاحیه قانون صندوق‌های مکانیزه فروش مصوب کرد تا این بانک با ایجاد تناظر میان پایانه‌های فروش یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی با شماره اقتصادی کسب و کارها برای هر یک از پایانه‌های فروش شناسه یکتا اختصاص دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۹ فروردين

به گزارش پیوست، «کافه بازار»، بستر انتشار برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی و ویدیو، در آستانه‌ی هشت سالگی فعالیت خود، از مرز چهل میلیون نصب فعال گذشت. عددی که نشان می‌دهد کم‌وبیش نیمی از مردم ایران از این برنامه و محصولات و خدمات ارائه‌شده در آن بهره می‌برند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين

اسماعیل رادکانی در گفتگو با مهر، با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در کشور در سال جاری، اظهار داشت: برای سال ۹۸ افتتاح پروژه‌های مرتبط با توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در راستای ایجاد امکان ارتباط مستقیم میان شهرستان پلدختر با سراسر کشور، ارسال مرسولات از این شهرستان به تمامی مقاصد داخل کشور و بر عکس، تا یک ماه آینده رایگان است.

ادامه مطلب