محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۳ فروردين

معاون امور رادیوئی رگولاتوری اعلام کرد: متقاضیان دریافت پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی در مرحله اول ارزیابی‌ها، تا ۲۰ اردیبهشت ماه مهلت دارند تقاضای خود را برای دریافت پروانه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ فروردين

به گزارش روزنامه‌ی ایران، داود زارعیان کارشناس ارتباطات و مخابرات نیز با بیان اینکه از گذشته تاکنون همیشه ارتباطات نقش مهمی را در حل بحران بلایای طبیعی و غیرطبیعی ایفا کرده است، گفت: در بحران هرگونه ارتباط دیگری غیرممکن می‌شود حتی در جنگ‌های نظامی نیز اولین زیرساختی که تقویت می‌کنند بخش ارتباطات و اطلاعات است، چراکه ارتباطات، ارتباط را برقرار می‌کند و از سوی دیگر اطلاعات، اطلاع را به سایر بخش‌های سازمان درگیر مدیریت بحران می‌رساند تا بتوان بحران را مدیریت کرد. زارعیان افزود: در سیل اخیر به‌ دلیل اینکه ارتباط جاده‌ها و فیبر نوری قطع بود تنها شریان ارتباط با مردم تلفن همراه بود و با برقراری به موقع این ارتباط مسئولان توانستند بحران را مدیریت کرده و ضمن شناسایی موقعیت‌های بحران و اطلاع‌رسانی و هشدار به آسیب‌دیدگان نیز کمک کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ فروردين

به گزارش روزنامه ایران، امروزه ارتباطات در زمان بلایای طبیعی به یکی از شاخص‌های اول در مدیریت بحران تبدیل شده است به‌ صورتی که حتی مردم نیز به‌ جای اسکان، غذا و پوشاک به‌ دنبال برقراری ارتباطات با تلفن همراه و اینترنت هستند. اما چرا بحث ارتباطات بیش از گذشته در اولویت اول شاخص‌های مدیریت بحران قرار گرفته و اینکه عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحران سیل کشور در برقراری ارتباطات چگونه بود؟ برای مدیریت بهتر بحران باید بیشتر در چه زیرساخت‌هایی سرمایه‌گذاری کرد؟ روزنامه ایران برای دریافت پاسخ این سؤالات به سراغ کارشناسان فضایی و مخابراتی رفته و نظر آنها را جویا شده است.
«ارتباطات دیگر از طریق فضای مجازی و اینترنت وارد زندگی روزمره مردم شده است و حکم غذای روزانه را دارد به همین دلیل وقتی به‌دلیل بلایای طبیعی و غیرطبیعی ارتباطات آن‌ها از طریق اینترنت و تلفن همراه قطع می‌شود، انتظار دارند به سرعت این مشکل حل شود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ فروردين

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر با اشاره به ادامه‌ی همکاری با کمیسیون اتحادیه اروپا در پایش مناطق سیل‌زده، گفت: از کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای همکاری با ما در پایش ماهواره‌ای مناطق سیل‌زده تشکر می‌کنم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ فروردين

به گزارش مهر به نقل از گمرک ایران، فایل جدید حاوی اطلاعات ثبت شده گوشی‌های تلفن همراه مسافری در سامانه گمرک، از تاریخ ۱۰ فروردین امسال تا ساعت ۶ صبح تاریخ ۲۲ فروردین از گمرک ایران به سامانه «همتا» ی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۲ فروردين

به گزارش مهر به نقل از رگولاتوری، وضعیت ارتباطی مناطق سیل‌زده استان لرستان با حضور میدانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات و مدیران منطقه‌ای اپراتورها در خرم آباد بررسی شد.
حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوی پس از بازدید مناطق سیل‌زده گفت: پس از بروز سیل در مجموع تعداد زیادی سایت ۲ اپراتور از اپراتورهای تلفن همراه به دلیل تخریب تأسیسات ارتباطی و قطعی برق سراسری از کار افتاده و تمامی ارتباط شهر پلدختر با سایر نقاط استان قطع شده بود که با حضور و مدیریت میدانی وزیر ارتباطات در روزهای اول پس از این اتفاق در مناطق سیل‌زده و تلاش همکارانمان در اپراتورها، ارتباط برقرار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين

به گزارش مهر، سید مجید صدری در سخنانی با تأکید بر رصد مستمر، مداوم و گزارش‌گیری از تمامی مناطق مخابراتی به ویژه مناطق سیل‌زده در ستاد مدیریت بحران شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: با توجه به خرابی مراکز تلفن به علت سیلاب پیش‌آمده در شهرستان پل‌دختر لرستان و از بین رفتن اغلب تأسیسات و زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در قسمت شهری و روستایی تمهیدات مختلفی برای برقراری و پایداری ارتباطات در این شهر انجام گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۱ فروردين

به گزارش مهر به نقل از شرکت مخابرات ایران، سید مجید صدری با تشریح روند ارسال ملزومات ارتباطی برای مناطق سیل‌زده از راه‌اندازی مرکز کم ظرفیت تلفن ثابت در پل‌دختر خبر داد.
وی با تأکید بر رصد مستمر، مداوم و گزارش‌گیری از تمامی مناطق مخابراتی به ویژه مناطق سیل‌زده به صورت شبانه‌روزی در ستاد مدیریت بحران شرکت مخابرات ایران افزود: با توجه به خرابی مراکز تلفن به علت سیلاب پیش‌آمده در شهرستان پل‌دختر لرستان و از بین رفتن اغلب تأسیسات و زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در قسمت شهری و روستایی، تمهیدات مختلفی برای برقراری و پایداری ارتباطات در این منطقه انجام گرفته است.

ادامه مطلب