محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ ارديبهشت

مدیراان عالی شرکت آمریکایی گوگل اعلام کردند قصد دارند گوشی هایی هوشمند با صرفه اقتصادی مناسب تهیه کنند. در فاز دوم این پروژه انتظار می رود کمپانی های مختلفی از سرتاسر جهان در این پروژه شرکت داشته باشند. مسئولین این کمپانی در مصاحبه مختصر مطبوعاتی اعلام کردند که Android One می تواند Nexus برای فقرا نامیده شود.
مدیر ارشد این کمپانی در رسانه خبری اعلام کرد: واقعیت این است که پروژه آندروید 1 در حال حاضر در حال اجرا است. این کمپانی در سایت رسمی خود اعلام کرد گوگل قصد دارد از پروژه ساخت گوشی های هوشمند با صرفه اقتصادی متناسب با بودجه کاربران حمایت کند.
پروژه تولید انبوه گوشی های ارزان قیمت ادر اوایل سال 2014 آغاز شده است اما خیلی زود مشخص شد که مسیر پیش بینی شده توسط مدیران ارشد این کمپانی با موفققیت چندانی روبرو نشده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۷ ارديبهشت

تیمی از دانشمندان از استرالیا، در مجله اپیدمیولوژی سرطان، منتشر کردند طی نتایح حاصله از آزمایش بر روی افراد بالای 29 سال و تاثیر گوشی های موبایل بر افزایش احتمال سرطان مغز مشخص شد این ابزار سبب ایجاد هیچگونه بیماری کشنده ای نخواهند بود.
استرالیا از نظر تجزیه و تحلیل داده در بیماری ها به عنوان کشوری نمونه در جهان شمرده می شود و به همین دلیل مشخصات تمامی افرادی را که به بیماری سرطان مبتلا هستند را بر اساس قانون ثبت می کند.

کارشناسان با بررسی موارد سرطان و تجزیه تحلیل داده ها در موارد ابتلا به این بیماری در میان 19858 مرد و 14222 زن، از سال های 1982 تا 2012 و همچنین اطلاعات بدست آمده از کاربران تلفن همراه از سال 1987 تا 2012 به این نتایج دست یافته اند.
این متخصصین می گویند در ابتدا استفاده از گوشی های همراه آنقدر رایج نبود اما بعد ها حدود 90 درصد افراد مورد تحقیق از این ابزار استفاده می کردند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت

شرکت آمریکایی اپل، حقوق انحصاری اش با نام تجاری آیفون در چین، که بعنوان یکی از مهم ترین سازنده ها در بازار چین است را از دست داد. دادگاه عالی چین به دادخواست یکی از کمپانی های پکن با نام Xintong Tiandi مبنی بر دفاع از حقوق تجاری خود در این کشور، حق انحصاری اپل با نام تجاری آیفون را لغو کرد.

این شرکت از سال 2007 مشغول به تولید قاب گوشی، جلد پاسپورت و کیف هایی با نام تجاری آیفون است. در همان دوره اپل نیز شروع به فروش محصولات خود در این کشور کرده است. وکلای اپل اصرار داشتند که نام تجاری آیفون را در سال 2002 ثبت کرده اند اما دیوان عالی کشور چین با توجه به این حقیقت که در بازار چین از سال 2009 برای اولین بار گوشی های اپل فروخته شد و نام آیفون برای کسی شناخته شده نبوده است. حتی کمپانی قدیمی تولید محصولات در چین، به نام اپل وجود و هیچ دلیلی برای اعطای حق انحصار نام تجاری آیفون برای کمپانی اپل وجود ندارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ ارديبهشت

طی گزارشی از Korea Times، یکی از شرکت های تابعه ال جی به نام LG Innotek به ایده تازه ای دست یافته و آن نسل جدیدی از حسکر اثر انگشت بر روی صفحه گوشی است. در این روش طراحان می توانند حس گر اثر انگشت را بدون نیاز دکمه بر روی صفحه دستگاه مورد نظرشان تعبیه کنند. این کار باعث میشود حسگر از عوامل محیطی نظیر رطوبت و گرد وغبار محافظت گردد.
این حسگر با ابعاد 0.03 میلیمتر در زیر شیشه محافظ گوشی قرار داده می شود. گفته می شود درصد خطا در این حسگر 0.002 درصد است.
با توجه به برآوردهای تحلیلگران IHS، تا سال 2020 حجم تولید سنسور اثر انگشت در جهان سه برابر خواهد شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

گوشی های موجود در بازار که اثر انگشت را تشخیص میدهند زیاد ایده آل نیستند.هنگامی که به سمت پشت قرار دارند شما نمیتوانید به آن متصل شوید.شکل ظاهری آنها نیز بیشتر برای جلب افراد به منظور خرید است.از کنار آنها ظریف هستند و در اینجاست که مدل LG Innotek برای حفظ آبروی این گوشی ها می آید.در آن یک سیستم اثر انگشت در پشت صفحه شیشه ای تعبیه شده است که فضای کافی برای وارد کردن ارقام و اهداف مد نظرتان را به شما میدهد.قسمت بالای دستگاه در واقع خیلی بیشتر از یک دکمه اختصاصی کار میکند.به شدت دقیق است( نرخ شکست و خطا تنها 002/0 میباشد).سیستم مخفی آن این صفحه را در مقابل خش و آب مقاوم کرده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

تولیدکنندگان تبلت در جهان با کاهش تقاضا برای خرید این محصول روبرو هستند. به گفته تحلیلگران، از آغاز سال جاری تا کنون در حدود چهل میلیون نسخه از دستگاه های هوشمند بفروش رفته که این میزان، پانزده درصد، کمتر از سال گذشته بوده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت

با شکست ویندوز فون و استقبال نه چندان زیاد کاربران از ویندوز 10 موبایل، ماموریت جدید مایکروسافت تسلط بر برنامه های جانبی آیفون است. جدیدترین برنامه مایکروسافت در این مورد ساخت صفحه کلید جدیدی به نام Word Flow می باشد. این صفحه کلید رایگان که در حال حاضر فقط زبان انگلیسی را پشتیبانی می کند و در کشور ایالت متحده عرضه شده است که کار کردن با یک دست جهت تایپ متون را آسانتر کرده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

یکی از شرکت های تازه وارد به عرصه تکنولوژی، در نمایشگاه علم و فناوری در شهر چونینگ، گوشی هوشمند قابل انعطاف خود را به نمایش گذاشت. این گوشی به راحتی می تواند خم شود و حتی دور مچ دست بسته شود.

یک نمونه کامل
این گوشی هوشمند قابل انعطاف بر اساس پلت فرم اندروید ساخته شده است و کاملا کاربردی است. وزن این دستگاه 200 گرم است و صفحه نمایش آن OLED با قطر5.2 اینچ است.
دارا بودن صفحه نمایش انعطاف پذیر از جنس گرافن ، وجه تمایز ویژه ای برای این دستگاه ایجاد کرده است. در حال حاضر این ماده به طور گسترده ای در انواع مختلف لوازم الکترونیکی استفاده می شود.

ادامه مطلب