محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

گوشی هوشمند جدید Blackview A5 با سیستم عامل اندروید عرضه خواهد شد. نماینده رسمی شرکت چینی Blackview A5 امروز اعلام کرد این گوشی جدید با سیستم عامل اندروید 5.1 به ارزش 45 دلار تا تاریخ 25 آپریل سال جاری در بازار جهانی عرضه خواهد شد.
طبق نظر متخصصین عرصه گوشی های هوشمند، بنظر می رسد Blackview A5 با صفحه نماشی 4.5 اینچ و وضوح تصویر 854 در 480 پیکسل گوشی خوبی از آب در بیاید.
ریزپردازنده این دستگاه از نوع MediaTek 4 هسته ای و فرکانس 1.3 گیگاهرتز می باشد. رم این دستگاه یک گیگابایت و حافظه داخلی آن 8 گیگابایت می باشد. ظرفیت باتری این دستگاه 2000 میلی آمپر ساعت و قادر به پشتیبانی از شبکه 3G است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

مسئولین کمپانی اپل اعلام کردند بنا به تقاضای محدود برای محصول آیفون SE تولید آن کاهش می یابد. تا این لحظه تصمیم به کاهش تولید این محصول در سه ماه دوم تایید شده است. بر طبق گزارشاتی از مصاحبه مسئولین اپل با رسانه های خارجی کمپانی کوپرتینو با کاهش ثبت تقاضای مشتریان برای این مدل مواجه شده است.
با توجه به کاهش گردش مالی در این شرکت تمامی تمرکز متخصصان بر روی تولید مدل جدیدی از آیفون SE می باشد. این مدل در ماه مارس سال جاری به عنوان دستگاهی قدرتمند و ابزاری پرکاربرد معرفی شد. حتی چشم انداز مثبت به این دستگاه آن را مدلی پیشرو در بازار جهانی تصور می کرد اما آیفون SE تنها 20 درصد از زیان های اپل را پوشش می دهد. مدیر کمپانی خود را برای ایجاد شرایط حادتری آماده کرده است. در نتیجه جهت جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، عرضه این محصول را کاهش می دهند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

به گزارش وال استرت ژورنال چین: آیفون 7 و گوشی هوشمند S7 هردو از صفحه ای 5.5 اینچی و صفحه نمایش AMOLED برخوردارند. طبق تعهد سامسونک در توافق کوپرتینو تا سال 2017 تعداد 100 میلیون از این صفحه نمایش ساخته خواهد شد. این قرارداد مابین کمپانی های اپل و سامسونگ به مدت 3 سال منعقد گردید.
قبل تر شایعاتی در مورد وضوح تصویر و صفحه نمایش روشن با صفحه نمایش AMOLED شنیده می شد که اکنون ویژگی های آن بصورت کامل تری بیان شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين

اپل طی گزارشی اعلام کرد موفق به بازیافت گجت های قدیمی آیفون شده است. در بازیافت این گوشی ها در حدود یک تن طلا و عناصر دیگر به دست آمده است.
بازیافت تا آخرین مهره
اپل برای بازیافت دستگاه هایش تصمیمی جدی دارد. مقامات اپل عنوان کردند بازیافت دستگاه های قدیمی باعث کاهش هزینه ها و از همه مهمتر جلوگیری از اشباع محیط زیست از تجهیزات قدیمی خواهد شد. طی این گزارش با استخراج و بازیافت طلا از آیفون، آیپد و مک مبلغ 40 میلیون دلار به سرمایه آمریکا بازگشت داده شد (قیمت هر اونس از این فلز گرانبها 1229.8 دلار است).

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

ترجمه شده توسط نویسنده
Brick در معنای تحت الفظی به معنی آجر می باشد اما در دنیای اندروید و iOS زمانی به کار برده می شود که گوشی بوت نشده و کلا از کار می افتد. در کل دو نوع Brick در گوشی ها رخ می دهد:
• Soft Brick در این حالت گوشی دچار boot-loop شده اما جای نگرانی نیست چون میتوانید با نصب یک رام جدید مشکل را حل کنید.
• Hard Brick در این حالت گوشی هیچ عملی انجام نمی دهد و تنها روش رفع این مشکل استفاده از JTAG و یا ارسال گوشی به نمایندگی است.
طی گزارش MacRumors: در آیفون و آی پد هنگامی که تلفن همراهتان پیام خطا "1970" را نمایش میدهد اصطلاحا گفته می شود Brick شده است. در نسخه iOS 9.3 سازندگان این مشکل را با کنترل از راه دور مرتفع کرده اند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۹:۳۵ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

ترجمه شده توسط نویسنده
گوشی هوشمند چینی Meizu Pro 6 بطور رسمی رونمایی شد.
شایعات شنیده شده در مورد پردازنده اسنپدراگون 820 و 6 گیگابایت رم درست نبود و این گوشی هوشمند در دسته چیپ ست های MediaTek Helio X25 و 4 گیگابایت رم قرار دارد.
طراحی ظاهر این گوشی هوشمند جای تعجب ندارد. پوشش پلاستیکی آن همان چیزی است در گوشی های آیفون 7 ارائه شده و شباهت زیادی به Meizu Pro 5 دارد.
صفحه نمایش Super AMOLED شیشه ای منحنی 5.2 اینچ با میزان انحنای 2.5 D وضوح تصویر 1920x1080 پیکسل، تراکم 424 ppi و کنتراست 10 000:1 و به رزولوشن تمام HD مجهز شده است که با میزان فشار وارد شده بر روی صفحه نمایش عملکردی متفاوت دارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۲:۹ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

ترجمه شده توسط نویسنده
تعداد زیادی از صاحبان آیفون جدید SE از عملکرد نامناسب بلوتوث این دستگاه شکایت دارند. بیش از 170 نظر و 1000 بازدید در مورد این موضوع در فروم اپل ثبت شده است.
"اتصال به دستگاه انجام نشد"
این اخطاری است که کاربران با آن مواجه می شوند. در این هنگام کاربران نمی توانند تلفن خود را به سیستم ماشین متصل نمایند یا در صورت اتصال به درستی کار نخواهد کرد. اکثر آنها می گویند پس از اتصال به رادیو ماشین، امکان برقراری تماس ممکن نیست.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۷ فروردين

ترجمه شده توسط نویسنده
به گزارش ایتارتاس: کمپانی شارپ اولین گوشی هوش مصنوعی جهان RoBoHon را اختراع کرد. این ربات انسان نما می تواند اطلاعات مورد نیاز را جستجو کند صحبت کند و حتی برقصد.
وزن تلفن 390 گرم و ارتفاع آن 19.5 سانتی متر است، اما با وجود اندازه کوچک، اما امکانات زیادی به عنوان تلفنی با هوش مصنوعی ارائه می دهد.
RoBoHon می تواند با صاحب خود ارتباط برقرار کند، صداها را تشخیص دهد، تنظیمات و عادات را فرا می گیرد آن ها را تجزیه تحلیل می کنند و حرکاتش را مطابق با آنها تغییر می دهد.

ادامه مطلب