محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
الناز فرجی۷:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ آبان

امسال مایکروسافت نه تنها نوعی جدید از 2 in 1 را با surface book به ما ارائه داد ، همچنین نسخه ی ارتقا یافته ای از 2 in 1 کلاسیکش را راه اندازی کرد . به گیزمگ در نقد surface pro 4 شگفت انگیز ملحق شوید .
اگر از surface pro3 استفاده کرده باشید پس پرو 4 به نظرتان خیلی آشنا خواهد آمد . هیچ تغییر بزرگی در اندازه یا شکل لحاظ نشده و این ارتقا رسانی بزرگ به طور ظریف و گول زننده ای تنها در بعضی نقاط بوده است . مانند صفحه نمایش کمی بزرگتر و واضح تر ، یک سیستم خنک کننده ی پیشرفته تر ( بنابراین فن کمتر کار میکند ) و عمر باتری طولانی تر .
درطی یک تغییر شیوه ی جالب مانند خیلی از شرکت ها ، مایکروسافت یکی از بزرگترین آپگرید های surface pro 4 اش را با دارندگان پرو 3 تقسیم میکند . کاور مدل جدید ، از لحاظ ساختار پشتی باsurface pro 3 سازگار است ، ولی کلید های تایپ تند و راحت تر و ترکیب شیشه ای بزرگتر دارد . پرو3 از قبل هم در این زمینه بسیار خوب عمل میکرد اما کاور کیبرد جدید حالت لپتاپ را مانند یک تجربه ی بی خطر خاص میکند .
همچنین یک تایپ کاور ( 30 دلار گران تر ) با سنسور اثر انگشت که البته برای دارندگان پرو 3 مناسب تر است تا خریداران مدل جدید . چون surface pro جدید تکنولوژی تشخیص چهره با دوربین جلویی را دارند و اساسا نیازی به سنسور های اثر انگشت ندارند .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۷:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان

به مدت سه نسل ، surface مایکروسافت به معنی یک تبلت با ویندوز و کیبرد اسنپ آن بود که به یک لپ تاپ تبدیل میشد . اما امروز معنی surface گسترش یافته و تبدیل به دستگاه جدیدی شده که تبلت در آن نقش فرعی دارد . کمی گران است اما یک لپ تاپ بسیار عالی است .
برخلاف سرفس بوک، سرفس پرو مایکروسافت روی طناب باریکی راه میروند و سعی میکنند که بین قدرت تبلت ها و لپ تاپ ها تعادل برقرار کنند . گرچه مایکروسافت در کم کردن خطر در این رویکرد بسیار عالی عمل کرده است ، از برخی معاملات گریزی نیست . اما سرفس بوک؟ اولین و بهترین لپ تاپ ویندوز 10 است . اولین سرفسی که به عنوان یک نوت بوک 100 درصد بدون خطر است . ولی به یک سازش بزرگ نیاز دارد ( شما فقط میتوانید در دوره های کوتاه از آن به عنوان تبلت استفاده کنید ) اما سرفس بوک همچنین یک تبلت خوب خواهد بود ، به لطف نصب باتری مایکروسافت .
باتری اصلی (بزرگتر) در داخل کیبرد دستگاها میماند ، بنابراین وقتی که در حالت لپ تاپ هستید عمر باتری طولانی خواهید داشت که از یک نوت بوک سطح بالا انتظار میرود . اما یک باتری دوم و کوچکتر هم در داخل صفحه وجود دارد با یک دکمه و میتوانید با حالتی که مایکروسافت به آن حالت کلیپبرد میگوید از صفحه جدا شوید . اگر گیج شدید " حالت کلیپبرد " مانند حالت تبلت است . ما حدس میزنیم که مایکروسافت اصطلاح را تغییر داده تا انتظارات را پایین بیاوذد . باتری های تبلت باید تمام روز را دوام بیاورند بنابراین شرکت به کلمه ای جدید برای یک تبلت بزرگ نیاز داشت که دوره های کمی کار میکند .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ آبان

ما این هفته نگاهی سطحی و اولیه به suraface book انداختیم ، اما 2 in 1 سنتی تر مایکروسافت surface pro 4 چه ؟ ما روی آنها هم دست گذاشتیم ، و قبل از اینکه نقدی کامل بنویسیم ، افکار اولیه مان را در مورد مدل سطح اول بدون فن اش بیان میکنیم . بیشترین گزارش هایی pro4 ای که تا به حال دیده ایم بر روی core i5 یا مدل های بالاتر تمرکز کرده بود و این رویکرد بدی نیست . قبل از استفاده از این مدل ما به بیشتر خریداران surface پیشنهاد میکنیم که پول بیشتری را برای مدل قدرتمند تر core i5 ( 999 دلار آمریکا) کنار بگذارند .

اما تا کنون ما بسیار از عملکرد surface core m3 fanless با قیمت (899دلار) حیرت زده شده ایم . نقد core5 surface book ما بدون وقفه به عوض میشده به طوری وسوسه شدیم آن را به عنوان ماشینی با صدای سفید معرفی کنیم تا به شما کمک کنیم شب ها بخوابید ( به روز رسانی : گرمای surface book و مشکلات پنکه اش که به اپلیکیشن سوم شخصی مربوط بود ) . بنابراین surface pro 4 بدون پنکه و بسیار آرامش ماند واحه ای در بیابان بود . اما معادله ی بزرگ ماشین های core m چه میشود؟ عملکرد خالص ؟ geekbench 3 در مقایسه یا مک بوک 12 اینچ جدید ( که با تراشه ی core m brodwell کار میکند ) ، این skylake core m3 surface 26 درصد در حالت تک هسته ای سریع تر از چند هسته ای عمل کرد . این نتایج به سختی با ردیف دوم retina macbook 2015 در یک سطح اند

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

در طول اولین سالهای اندروید ، گوشی های اچ تی سی اغلب بهترین ها بودند و اخیرا در دو سال گذشته ، تلفن همراه هوشمند سال بدون شک HTC one M7 بود . این شرکت کمی بعد از آن دچار لغزش شد ولی آیا میتواند با One A9 جدیدش موفقیتش را بازیابد؟ نقد کامل گیزمگ در این باره را بخوانید .
ما به الگوی اچ تی سی دقت کردیم . زمانی که کمپانی به سراغ تخته ی سفید ( برای ایده ها ) میرود ، معمولا به محصولات فوق العاده ای میرسند : مانند nexus one ( گرچه آن با همکاری گوگل بود ) ، evo 4G/supersonic و One M7 . هدست واقعیت مجازی اش هم به نظر میرسد که میتواند به گروه بپیوندد.
ولی بعد از رسیدن به موفقیت با این دستگاه ها ، اچ تی سی به دام تکرار افتاد . برخی تکرار ها طبیعی اند اما بعد راه اندازی (ظاهرا) یک زیلیون دسته evo ی مختلف از 2010 تا 2012 و بعد استفاده ی مکرر از طراحی پایه ی m7 برای دو محصول بعدی ، به نظر میرسد که htc دو بار در پای خودش شلیک کرده و مدت زیادی است که به موفقیت های قبلی اش چسبیده است .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۷:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

surface book مایکروسافت نوعی از surface جدید است . در حالیکه مدل های دیگر تبلتی با کیبرد snap on هستند ريال surface book بیشتر شبیه یک لپ تاپ با صفحه ی snap off است . برداشت های اولیه ی گیزمگ را بخوانید . زیاد طول نمیکشد که میفهمیم مایکروسافت با surface book جدیدش حصار را دور میزند . این وسیله یک ساخت فلزی دارد که یک امتیاز است . یک صفحه ی بسیار دقیق که هم در لپ تاپ و هم حالت های تبلت حیرت انگیز به نظر میرسد و تا کنون بهترین کیبرد و trackpad بین surface ها را داشته است . اگر تا به حال آرزو کرده اید که یک لپ تاپ با کیفیت اپل داشته باشید که توسط اپل ساخته نشده باشد این وسیله بهترین گزینه ی شماست . اما surface book خیلی بیشتر از یک رقیب برای retina macbook pro است . برخلاف لپ تاپ با کیفیت اپل ، surface book یک صفحه ی لمس، خودکار ورودی و حالت clipboard جدیدی دارد که تفاوت هایی را در ویندوز 2 in 1 ایجاد میکند .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

به گفته ال جی، عرضه جهانی گوشی LG V10 از این هفته آغاز می شود. این گوشی هوشمند نخست در آمریکا، چین و هنگ کنگ عرضه شده و سپس در بازار آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و ایالت های مستقل آمریکا در ماه آینده عرضه می شود.
در آمریکا V10 توسط T-Mobile از دیروز عرضه شده و AT&T دیگر اپراتور برجسته آمریکایی این گوشی را در ششم نوامبر عرضه خواهد کرد.
نمایشگر 5.7 اینچی این گوشی هوشمند در نوع خود ویژه است. در کنار وضوح QuadHD نمایشگر اصلی، یک نمایشگر کوچک و همواره روشن نیز در نظر گرفته شده که وظیفه نمایش زمان، نوتیفیکیشن ها و همچنین دستیابی به اپ ها و تنظیمات مختلف را برعهده دارد.
این گوشی از دو دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت جلویی بهره می برد که امکان ثبت سلفی های واید و گروهی را فراهم می کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۴ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

چند ماه پیش اوضاع اچ تی سی به حدی بهم ریخته بود که اکثر کارشناسان گمان کردند این شرکت تایوانی نخستین تولیدکننده بزرگ اندرویدی است که به بن بست خواهد خورد. گزارش مالی سه ماهه اخیر این شرکت نیز به نوعی وضعیت بدش را اثبات می کند. اگرچه اچ تی سی در فصل گذشته 138.6 میلیون دلار ضرردهی داشته و نسبت به 265 میلیون دلاری که در سه ماهه قبل از آن به ثبت رسانده بطور قابل محسوسی کم شده اما به هر حال ضرر، ضرر است!
اما براساس شایعات اخیر بنظر می رسد این شرکت براساس درخواست سرمایه گذاران و شرکایش دیگر قصد ندارد گزارشات مالی خود را در آینده منتشر کند.
در دنیای بورس و خرید و فروش سهام، گزارشات راهنما به خریدارن کمک می کنند تا تخمین بزنند در چهارماهه آینده به چه میزان ضرر یا سوددهی را شاهد خواهند بود. وقتی میزان سهام خریداری شده، پتانسیل سوددهی آنها و میزان تقاضا برای محصولات آن شرکت را بدانید، حساب کردن سود در آینده چندان مشکل نیست. زمانی که ارزش سهام یک شرکت کاهش پیدا می کند و به عبارت ساده تر آینده چندان روشنی را نشان نمی دهد سرمایه گذاران رغبتی برای خرید سهامش پیدا نمی کنند. این مشکل متاسفانه برای اچ تی سی در ماه آگوست رخ داد؛ زمانی که ارزش سهام این شرکت تایوانی به زیر ارزش واقعی خودش سقوط کرد و به زبان بی زبانی می گفت این کسب و کار ارزش سرمایه گذاری ندارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

شاید تاکنون این سوال برایتان پیش آمده باشد که چطور می توان نام یک Mac را تغییر داد. بطور معمول مهم نیست چه نامی بر روی کامپیوتر مک شما قرار گرفته باشد اما وقتی نام کاربر قبلی مک هنوز بر روی آن وجود داشته باشد، مطمئناً زمان تغییرش فرا رسیده است. خوشبختانه انجام این کار بسیار ساده است، البته به این شرط که بدانید چه تنظیماتی را انجام دهید.
سوال
من یک iMac کارکرده سال 2009 مجهز به نسخه Yosemite مکینتاش را خریده ام و در هر جایی که می توانستم شامل Terminal و iTunes نام کاربر قبلی را تغییر دادم اما باز هم نام وی نمایش داده می شود. چگونه می توانم نام خودم را بر روی دستگاه قرار دهم؟
پاسخ
نامی که در پنل Sharing panel، iTunes sharing و Terminal نمایش داده می شود از طریق برگه Sharing preference در System Preferences قابل تنظیم است. برای تغییر این بخش و بروزرسانی اطلاعات خود می توانید گام های زیر را دنبال کنید:

ادامه مطلب
کاربران می خوانند