محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر

در مصاحبه ی مطبوعاتی که شرکت بلک بری برای دومین چهارماهه مالی سال 2016 تدارک دیده بود، Priv به عنوان نخستین گوشی اندرویدی این شرکت نیز تایید شد.
این تایید در حالی صورت گرفته که پس از ماه ها انتشار شایعات و درز تصاویر به این نتیجه رسیدیم که بلک بری در حال کار بر روی یک گوشی اندرویدی می باشد. در ماه آگوست وب سایت Crackberry تصاویری جدید از محصول مذکور را منتشر کرد که آن زمان با نام Venice شناخته می شد. اگر تصاویر افشا شده و شایعات قبلی درست باشند باید انتظار داشت که Priv یک صفحه کلید کشویی داشته باشد.
به گفته جان چن، مدیرعامل بلک بری، گوشی Priv در واقع با هدف ترکیب امنیت و بهره روی بلک بری و پلتفرم وسیع اندروید طراحی و ساخته می شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۸:۵۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر

زمان عرضه آیفون اپل در شهر لندن معمولاً زمانی خاص محسوب می شود، این موضوع را می توان از چادرهای طرفداران سرسخت و دو آتشه این برند که چندین روز پیش از آغاز عرضه در مناطق اطراف برپا می شود، متوجه شد. اما امسال صف های مردمی در اپل استورهای لندن رنگ و بویی آرام و متین داشت.
برخی افراد اعتقاد داشتند تفاوت های بین آیفون 6 و 6 اس آنقدر نبود که آنها را مجاب به خریداری نسخه جدید کند. برخی دیگر نیز موفقیت گوشی های جدید سامسونگ را علت کاهش شور و هیجان می دانستند.
در اپل استور Covent Garden که یکی از بزرگترین ها در جهان نیز محسوب می شود، تنها چند نفر از روز دوشنبه چادر زدند، اما این تعداد در شب پنجشنبه باتوجه به اینکه عرضه از صبح جمعه آغاز می شد، به چندین برابر رسید. اما با این حال، هنوز هم جاهای خالی زیادی دیده می شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۴۴ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر

وقتی سیستم عامل موبایل اپل را در زمینه دسترسی غیرمجاز افراد به گوشی از طریق صفحه قفل بررسی کنید متوجه خواهید شد که iOS سابقه چندان خوبی ندارد و iOS 9 نیز از این قضیه مستثنی نیست.
چند محقق امنیتی روشی جردید پیدا کرده اند که آنها را قادر می سازد در نسخه iOS 9.0.1 از سد صفحه قفل آیفون عبور کنند. همانطور که در ویدیوی زیر می توان مشاهده کرد، این روش چندان راحت نیست. برای این کار باید چهار مرتبه رمز عبور را به اشتباه وارد کرد و در مرتبه پنجم پس از وارد کردن رمز عبور اشتباه و فشردن دکمه Home گوشی بلافاصله غیرفعال می شود. با نگه داشتن این دکمه Siri فعال می شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲ مهر

گوگل در سه شنبه آینده یک رویداد برگزار خواهد کرد که انتظار داریم در جریان آن دو گوشی جدید خانواده نکسوس را معرفی کند. این دو گوشی براساس شایعات منتشر شده احتمالاًNexus 5X وNexus 6P نام خواهند داشت.
وب سایت اندروید پلیس تصاویری از بسته بندی دو گوشی جدید دریافت کرده که این نام ها را تایید می کند. بنظر می رسد ال جی مدل 5X و هواوی 6P را تولید خواهند کرد.
این سایت همچنین تصویری رندر شده و جدید از Nexus 6P را منتشر کرده که نمای کامل از گوشی را نشان می دهد. در این تصویر حسگر اثرانگشت در قسمت پشتی، سنسور بزرگ دوربین و طراحی مشابه نکسوس 6 قابل تشخیص است.
فروشگاه اینترنتی آمازون نیز لیستی از مشخصات Nexus 5X شامل نمایشگر 5.2 اینچی با وضوح 1080p و تراکم پیکسلی 423ppi منتشر کرده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور

اپل یک بار دیگر در درگیری حقوقی کوچکی علیه سامسونگ به پیروزی رسید. در جنگ بی پایان پتنت ها که اپل برعلیه این شرکت کره ای راه انداخته، یک بار دیگر دادگاه تجدیدنظر رای را به اپل داد و براین اساس ممکن است سامسونگ از این پس نتواند برخی از ویژگی ها را بر روی گوشی یا تبلت های خودش استفاده کند. اگرچه این موضوع شاید خیلی جدی بنظر نرسد اما مطمئناً عواقب قابل توجهی را برای سامسونگ و سایر تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند در پی خواهد داشت.
در این دادگاه اعلام شده که "حق عدم استفاده رقبا از ویژگی ها و حقوقی که مالکیت آن در اختیار فرد دیگری است، مهم می باشد."
این موضوع در مورد ویژگی ها و تکنولوژی های جزیی در یک دستگاه پیچیده دلالت می کند و این باعث می شود تا تمام دستگاه هایی که از یک ویژگی یا تکنولوژی مشخص استفاده کنند با تاخیر وارد بازار شده و یا بطور کلی از بازار جمع آوری شوند. بطور مثال این ویژگی می تواند قابلیت کشیدن انگشت به سمت راست برای آنلاک کردن گوشی(مانند آیفون) باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ شهريور

Galaxy S6 edge یکی از جذاب ترین گوشی های هوشمندی بود که در سال جاری عرضه شد، اما بنظر می رسد این تازه شروعی برای سامسونگ بوده و این شرکت کره ای قصد دارد در آینده ای نزدیک همه را غافلگیر کند.
براساس گزارش وب سایت G for Games، شایعه ای جدید بر روی وب سایت مشهور Weibo منتشر شده که ادعا می کند سامسونگ در حال برنامه ریزی جهت معرفی نخستین گوشی هوشمند انعطاف پذیر در ماه ژانویه می باشد. بر این اساس انتظار می رود این گوشی از مشخصات شامل پردازنده کوالکام اسنپدراگون 820، سه گیگابایت رم و پشتیبانی از کارت های حافظه برخوردار باشد.
سالهاست که شایعاتی پیرامون یک گوشی انعطاف پذیر از شرکت سامسونگ منتشر می شود و بنظر می رسد این بار دیگر تا حد زیادی می توان به وقوع پیوستن این موضوع را انتظار داشت. مدتی پیش Sam Mobile اعلام کرده بود که این شرکت در حال کار بر روی پروژه ای تحت عنوان Project Valley است که هدف آن طراحی یک گوشی هوشمند با دو نمایشگر و احتمالاً قابلیت انعطاف پذیری می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۲:۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

مدتی پیش یک موسسه جستجوی روسی به نام Yandex ادعا کرد که گوگل از قدرت و برتری خودش در بازار موبایل سو استفاده کرده و تولید کنندگان گوشی های اندرویدی را مجبور به نصب برخی برنامه های گوگل و منع نصب برخی برنامه های ثالث می کند. خب این موضوع توسط روسیه بطور رسمی تایید شده است. این کشور معتقد است سیاست های اپلیکیشن های گوگل قوانین رقابت جهانی را نقض می کند. اینکه دقیقاً گوگل به چه شکلی قوانین را نقض کرده هنوز مشخص نشده و باید حداقل تا 28 سپتامبر منتظر بمانیم. اما به هر حال، بنظر می رسد گوگل باید سیاست های خودش را دچار تغییراتی کرده و حتی تا 15 درصد از درآمد ناشی از فروش اپلیکیشن ها در روسیه را نیز برگشت دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا رزمی۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور

با نوآوری‌های عظیم کنونی در عرصه فناوری، سخت‌افزاری و سیستم عامل گوشی‌های تلفن در حال حاضر تلفن‌ها محدود به ارسال پیام‌های کوتاه یا ارتباطات تلفنی نشده‌اند و با افزودن امکاناتی برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی اس۶،"HTC One M9" و "آیفون ۶" از لحاظ دارا بودن امکانات پیشرفته سرآمد فناوری هستند.

اما متاسفانه امکان استفاده از این نوآوری‌ها و امکانات ارزان نیست و محدود به استفاده از گوشی‌های گران قیمت است. اما آیا تلفن‌هایی وجود دارند که با پرداخت قیمت کم‌تر این امکانات را در اختیار مشتری بگذارند؟ در اینیادداشت گوشی‌های هوشمندی را معرفی خواهیم کرد که در کنار برخورداری از امکانات مناسب فناوری دارای قیمت پایین نیز هستند.

ادامه مطلب