محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ شهريور

اشتباه نکنید، 120 ساعت عمر باتری مربوط به زمانی است که فقط از صفحه نمایش دوم گوشی که از فناوری جوهر الکترونیکی یا E-Ink بهره می برد، استفاده کنید. Oukitel از کمپانی هایی مانند Yota Devices و Umi که گوشی های هوشمند با دو صفحه نمایش را عرضه کرده اند، الهام گرفته اما این دلیل نمی شود کهU6 یک دستگاه تقلیدی و کپی باشد. در واقع گوشی Oukitel یک محصول عالی و احتمالاً قابل دسترس تر از سایر گوشی های دو نمایشگر موجود می باشد.
نخستین چیزی که متوجه می شوید این است کهU6 یک گوشی فوق العاده زیبا می باشد که شباهت هایی با چند گوشی هوشمند موجود در بازار نیز دارد. این گوشی علاوه بر زیبایی و حاشیه اطراف صفحه کم، مشخصات سخت افزاری شامل پردازنده Mediatek MT6735M(کم قوی تر از اسنپدراگون 410)، دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش تا 64 گیگابایت را ارائه می کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۷ شهريور

ظاهراً دیگر نیازی نیست تا لپ تاپ های اپل را بخرید تا بتوانید از قابلیت فورس تاچ بهره مند شوید. گجتی به ابعاد یک تبلت با عنوان Sensel Morph به شما اجازه می دهد تا قابلیتی مشابه را در کامپیوتر یا تبلت خود داشته باشید.
ابعاد تاچ پد Sensel Morph حدوداً 22 در 13 سانتی متر است و هنگامی که با کامپیوتر شخصی(ویندوز یا مک) و تبلت آیپد شما هماهنگ شود می تواند به عنوان ابزار ورودی آنها عمل کرده و بر اساس میزان فشار وارده بر روی سطحش، واکنش های متفاوتی نشان دهد. کاربری های مختلفی برای چنین دستگاهی می توان متصور شد، اما در حال حاضر اکثراً آن را با فورس تاچ اپل و قابلیت تعامل با اپلیکیشن ها براساس میزان فشار وارد شده بر روی پد یا صفحه نمایش لمسی مقایسه می کنند.
تاچ پد Sensel با بهره گیری از 2000 سنسور مجزا کاملاً خود را متمایز کرده و حساسیت بی نظیری را نسبت به فشار از خود نشان می دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۷ شهريور

سامسونگ که چند روزی می شود دو گوشی سطح بالای خود یعنی گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس را عرضه کرده، حالا یک تبلت جدید و سطح بالا را نیز برای ورود به بازار آماده می کند. این شرکت کره ایGalaxy Tab S2 را در دو مدل 8 و 9.7 اینچی معرفی کرد.
به غیر از تفاوت سایز صفحه نمایش، این دو تبلت تقریباً از مشخصات یکسانی بهره می برند. هر دو تبلت از نمایشگری Super AMOLED با وضوح 2048×1536 برخوردارند. پردازنده هشت هسته ای بکار رفته در این دو مدل نیز یکسان بوده و شامل یک خوشه چهارهسته ای 1.9 گیگاهرتزی و یک خوشه چهارهسته ای دیگر با سرعت 1.3 گیگاهرتز می شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

مایکروسافت در پروژه ای جدید قصد دارد دوربین عقب آیفون را به یک اسکنر سه بعدی برای تولید مدل های سه بعدی جهت چاپ با پرینترهای سه بعدی تبدیل کند. در یک دموی ویدیویی، محققین از یک آیفون 5S استفاده کرده و با حرکت دادن پیرامون یک شئی، آن را اسکن نمودند. گوشی با استفاده از تصاویر ثبت شده استفاده کرده و بطور مرحله به مرحله همزمان با تغییر زاویه دوربین، یک مدل سه بعدی از آن شئی می سازد.
اگرچه برخی از مدل های تولید شده در این دمو آنچنان دقیق یا پرجزییات نیستند، اما باتوجه به اینکه اصلاً دوربین آیفون برای چنین کاری ساخته نشده، قابل تحسین می باشند. به گفته مایکروسافت برای تبدیل دوربین آیفون یا سایر گوشی های هوشمند به یک اسکنر سه بعدی نیازی به سخت افزارهای اضافی نبوده و حتی پردازش تصاویر نیز در خود گوشی انجام می شود.
این پروژه با پروژه Tango گوگل که در حال توسعه آن می باشد متفاوت می باشد. در پروژه تانگو گوگل از سخت افزارهای اضافی مانند دوربین با تشخیص حرکت و سنسور عمق سنج استفاده کرده و به تولید نقشه می پردازد. احتمالاً این سخت افزارها باعث می شوند تانگو کارآمدتر باشد، اما به گفته مایکروسافت، یک دوربین ساده هم می تواند برای تولید مدل جهت چاپ یا استفاده در بازی ها کافی باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

دیگر می توان گفت قابلیت تعویض باتری توسط کاربر قابلیتی متعلق به گذشته بوده و اکنون کمپانی های مختلف تمام تلاششان را بکار می برند تا سریعترین زمان شارژ باتری را ارائه دهند. سامسونگ و موتورولا در این زمینه تلاش محسوس تری داشته و ادعا می کنند محصولات جدیدشان در نوع خود بهترین خواهند بود. اما براساس گزارش وبسایت Tom's Guide این گوشی زنفون 2 ایسوس است که بالاترین سرعت را ارائه می دهد.
گلکسی اس 6 اگرچه سریعتر از زنفون 2 شارژ می شود، اما از باتری کوچکتری هم برخوردار است. زنفون 2 ایسوس در تست 15 دقیقه ای عملکرد بسیار خوبی را نشان داد و به شما اجازه می دهد در زمانی که کوتاه تا حد مطلوبی باتری گوشی خود را شارژ نمایید.
در تست 30 دقیقه ای گلکسی اس 6 خود را به زنفون می رساند و این خیلی خوب است. به گفته سامسونگ، نوت 5 نیز با همین سرعت شارژ خواهد شد که باتوجه به باتری 3000 میلی آمپری آن تحسین برانگیز است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۷:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

موتور g خود را از خطر ابجو حفظ کند
نمیخواهم انکار کنم که موتور جدید g یک بیت خوب از یک کیت خوب است و یا اینکه با قیمت 180 پوند ارزش پول را کم نشان میدهد .اما با 20 پوند بیشتر شما میتوانید سونی اکسپریای m4 ورزشهای آبی را داشته باشید.و این دستگاه برای ضرب و شتم نیست.
برای شروع,به لطف طراحی امینی بالانس ,m4 از لحاظ فیزیکی بسیار شبیه به اکسپریا z3+ ,پرچمدار فعلی سونی است.در ضمن z3+ دارای صفحه نمایش 5.2 اینچ به جای 5 اینچ ,یک فریم ساخته شده از فلز و نه از پلی کربنات,یک قاب شیشه ای به جای پلاستیکی است اما حتی اگر انها را کنار هم بگذارید به سختی قابل تشخیص هستند.
هر دوی آنها شسته رفته هستند,علامت تجاری قدرت الومینیومی اکسپریا را دارند و از لحاظ اندازه و سایز و وزن تا حد امکان تشابه دارند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا رزمی۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ شهريور

بیش از۶۰۰ میلیون کاربر سامسونگ از ماه جولای سال جاری در معرض خطر حمله هکرها قرار گرفته‌اند. این امر شرکت سامسونگ را با چالشی بزرگ روبرو کرده است. طبق گزارشات، نرم‌افزار کیبورد "Swiftkey" دارای یک حفره امنیتی است که هکرها از طریق آن می‌توانند به گوشی‌های سامسونگ نفوذ کرده و با نصب بدافزارها به اطلاعات مالک گوشی از قیبل عکس‌ها و پیام‌های متنی دست یابند.
"NewSecure" شرکت فعال در سیستم‌های امنیتی برای نخستین‌بار این مشکل را در نرم‌افزار صفحه ‌کلید "Swiftkey" شناسایی کرد. طبق اعلام این شرکت گوشی‌های سامسونگ به محض وصل شدن به اینترنت خصوصا وای‌فای‌های عمومی آسیب‌پذیر هستند. هرچند شرکت سامسونگ در حال حاضر مشغول حل کردن این مشکل امنیتی است و اعلام کرده است که در روزهای آتی این مشکل را رفع خواهد کرد اما هنوز این سوال مهم پیش می‌آید که تا چه میزان سازندگان گوشی‌های هوشمند به حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران اهمیت می‌دهند و برای تثبیت ‌امنیت آنان برنامه‌ریزی کرده‌اند؟

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ شهريور

"اندروید جدید مانند قبل نیست" چنین دیدگاهی تازگی به نظر من به عنوان ناظر طولانی مدت بازار محصولات الکترونیک رسیده است. اشاره ی او بطور خاص به رده¬ی جدید تولید کنندگان از قبیل OnePlus Xiaomi,که امیدوار (و همچنین دارای این قابلیت) به فروش محصولاتی قابل مقایسه با سامسونگ و اچ تی سی در سطح جهانی اما در مقیاس بسیار کوچکتر هستند است.
زمنیه ی این نظر معرفی گلکسی نوت 5 توسط سامسونگ و گلکسی اس 6 اج+ توسط سامسونگ بود. دستگاهایی که کم و بیش بزرگتر از گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج که قبلتر در همین سال به بازار آمدند هستند که با وجود تحسین بسیار نتوانستند سهم بازار از دست رفته¬ی سامسونگ را احیا کنند.

ادامه مطلب