محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

زیادی روی های امروز اپل پرده از محصول های بزرگ و جدید ، که شامل iPod pro ی جدید میشود، برداشت .وجود این محصول که شایعات زیادی درباره اش بود .؛ هم قابل انتظار بود و هم سورپریز. ما برای مدت طولانی چیزهای زیادی درباره اش میشنیدیم اما حالا رسمی شده است و نقل و انتقالش در نوامبر شروع میشود.
وسوسه انگیز است که از روی تمسخر ، آی پد پرو را آی پد بزرگ شده بخوانیم اما این همان اشتباهی است که کسانی که آی پد اوریجینال را آی فون بزرگ شده خواندند ، کردند . گرچه سیستم عاملش iOS است، عملکرد و اندازه ی پرو ؛ آن را رقیب کامپیوتر های دو در یکی مانند surface pro 3 مایکروسافت میکند . حتی دلیل خوبی وجود دارد که بگوییم ، این دسنگاه مک بوک تازه منتشر شده را هم مغلوب کرده و تاثیر گذار ترین PC ساخته شده از زمان مک بوک ایر میشود .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

گوگل در روز سه شنبه بطور رسمی اعلام کرد که سرویس پرداخت موبایل اندروید پی، که در واقع جوابی به سرویس Apple Pay اپل محسوب می شود، عرضه شده است.
این پلتفرم جدید در بیش از یک میلیون رستوران، فروشگاه و سایر مکان های آمریکا راه اندازی شده و به گفته گوگل در هفته ها و ماه های آینده گسترش قابل توجهی خواهد یافت.
همانند اپل پی، سرویس پرداخت گوگل نیز بر روی تکنولوژی NFC برای پرداخت آسان در ترمینال های پرداخت تکیه می کند.به گفته گوگل، بسیاری از خرده فروشان و رستوران های زنجیره ای برجسته شامل Jamba Juice، McDonald، Coca Cola و Chevron در حال حاضر از این سرویس پشتیبانی می کنند.
این پلتفرم از بسیاری از کارت های اعتباری بانک های شناخته شده و بزرگ آمریکا شامل American Express، Bank of America، Discover، Navy Federal Credit Union، PNC، Regions Bank، USAA و U.S. Bank پشتیبانی می کند. گوگل می گوید، Citi Bank و Wells Fargo به همراه Capital One در روزهای آینده به این لیست اضافه خواهند شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

هر زمان که آیفون جدیدی معرفی می شود، انتظار داریم که ظرفیت باتری و به طبع آن شارژدهی افزایش پیدا کند.
اما در ویدیویی که اپل در آن به توضیح پیرامون تکنولوژی 3D Touch موجود در آیفون 6 اس و 6 اس پلاس می پردازد، متوجه می شویم که ظرفیت باتری آیفون 6 اس جدید کاهش پیدا کرده است. اما اپل ادعا می کند آیفون جدید از عمر باتری مشابه با مدل قبلی بهره می برد.
در این ویدیو نشان داده می شود که باتری موجود در آیفون 6 اس از 1810 میلی آمپری که در آیفون 6 شاهد بودیم به 1715 میلی آمپری کاهش پیدا کرده است.
اگرچه طبیعتاً وقتی ظرفیت باتری کاهش پیدا می کند همه انتظار کاهش میزان شارژدهی را دارند، اما اپل معتقد است آیفون 6 اس می تواند تا 14 ساعت مکالمه در 3G، 10 ساعت زمان استندبای، 10 ساعت استفاده از LTE، 11 ساعت استفاده از وای فای، 11 ساعت پخش ویدیو و تا 80 ساعت پخش موسیقی را ارائه دهد. به عبارت دیگر، عمر باتری آیفون 6 اس مشابه آیفون 6 می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

اگرچه اپل اعلام کرده که قیمت آیفون 6اس از 199 دلار و 6اس پلاس از 299 دلار آغاز می شود، اما این قیمت ها برای نسخه های 16 گیگابایتی این دو گوشی می باشد.
همانطور که می دانید این روزها اپلیکیشن ها و بازی های سه بعدی از حجم زیادی برخوردار می باشند و واقعاً خرید یک آیفون 16 گیابایتی اصلاً منطقی بنظر نمی رسد. اگر این اشتباه را انجام دهید، باید دائماً با هشدار "کمبود فضای ذخیره سازی" مواجه شوید. البته حتی اگر چند آلبوم موسیقی با کیفیت و کلیپ ویدیویی هم بر روی گوشی خود داشته باشید این پیام را گاه و بی گاه دریافت خواهید کرد، نیازی نیست لزوماً کاربر پرمصرفی در زمینه بازی یا اپلیکیشن ها باشید!
حافظه 16 گیگابایتی برای یک گوشی هوشمند پرچمدار حتی در سال گذشته نیز یک محدودیت شدید محسوب می شد و باور اینکه اپل برای گوشی های جدیدش نیز از این مقدار حافظه داخلی استفاده کرده کمی دشوار است. اگرچه استفاده از یک حافظه 32 گیگابایتی به جای 16 گیگابایت، هزینه چندانی برای اپل ندارد، اما وقتی صحبت از فروش میلیون ها نسخه آیفون به میان می آید، می تواند تاثیر زیادی بر روی سود بگذارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

آی فون شما در زندگیتان یک جز همیشگی است ، صفحه ی نمایش کوچکش بیشتر از آنچه اقرار کنید شما را شیفته و اسیر خود میسازد . ولی چه میشد اگر میتوانستید با استفاده از گوشی تان احساس خوبی داشتید باشید چون واقعا کار خوبی انجام میدهید؟ حالا دیگر تعمیر کردن موبایلتان کار کار خجالت آوری نیست .
با رویدید سالیانه ی آی فون اپل در ماه سپتامبر که در پیش رو است ، چیزهای زیادی در دنیای گوشی های هوشمند وجود دارد که شما را هیجان زده کند . ولی فرق نمیکند که یک iPhone 6 plus در اختیار دارید یا iPhone4 ، از همین حالا میتوانید با گوشیتان کارهای خوب انجام دهید .
چه بخواهید پیمانتان را محکم کنید ، مصرف کننده ی باهوش تری شوید یا به روشی اخلاقی از دست گوشی تان خلاص شوید ، راه حل های تکنولوژیک ساده ای وجود دارند که کار کمک کردن به دنیا را برایتان آسان تر میکنند .

در اینجا شش راه آسان برای کمک کردن به دنیا از طریق آی فون وجود دارد .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۰ شهريور

در حالیکه در های نمایشگاه های IFA messe برلین بسته شده و نمایشگاه داران شروع به خالی کردن غرفه ها و جمع کردن همه ی گنجینه های تکنولوژی میکنند ، Gizmag باز نگاهی به 3 روند تکنولوژی می اندازد که در نبرد جذب مخاطب در IFA2015 پیروز شدند . این وسایل که توجه همه را جلب کردند به مرکز صحنه آمده و به آرامی بر نمایش قوی ساعت های هوشمند، سایه میاندازند . با تکنولوژِی HDR TV که قرار است یک شی بزرگ در اتاق پذیرایی برای تفریح باشد .
در آخرین نمایش لوازم الکترونیکی IFA ، اینترنت چیزها که اشیا هر روزه مانند یخچال ها ، سیستم های موزیک، تلوزیون ها و سیستم های امنیت خانگی همه به صورت شبکه ای متصل اند ، خیلی بیشتر از یک اصطلاح است که این سو و آن سو شنیده میشود ، نوعی عمل حمایتی به رویداد های اصلی است . نشانه ی چیزهایی که میایند ، چیزهایی که باید رویشان سرمایه گذاری کنیم . تغییر قطعی در رویداد امسال وجود داشت ، با تولید کنندگان لوازم الکتریکی که زندگی در خانه ی متصل را آسان تر کرده و برخی صورت حساب بالایی نیز گرفتند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

اپل آیپد مینی جدید خودش، iPad Mini 4 را نیز معرفی کرد. این مدل که جانشین مدل آیپد مینی 3 سال گذشته محسوب می شود، از نظر طراحی تغییر چندانی نداشته است.
آیپد مینی 4 در واقع از همان مشخصات سخت افزاری iPad Air 2 در ابعادی کوچکتر بهره می برد. البته هنوز مشخصات دقیق این تبلت منتشر نشده، اما اگر طبق گفته اپل این تبلت از قدرت آیپد ایر 2 بهره ببرد، باید انتظار یک پردازنده 64 بیتی A8X و پردازنده تشخیص حرکت کمکی M8 را داشته باشیم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
معصومه ناظری۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

صنعت تبلیغات، امسال 21 میلیارد دلار سود از طریق نرم افزارهای حذف تبلیغات از دستت داد و ممکن است با به راه اندازی مرور گر اَدبلاک در iOS نیز سود بیشتری را ازدست بدهد. اد بلاک پلاس، در اوایل سپتامبر مرورگرش را به اپل استور اضافه کرد. فعالیت این اپلیکیشن بر پاکسازی صفحات وب تلفن های همراه از تبلیغات مزاحم و آزار دهنده متمرکز شده. این اپلیکیشن چند هفته قبل از مرورگر Safari که برای iOS 9 –که برنامه ی حذف تبلیغات را در درون خویش دارد- ساخته شده روانه ی بازار شد و بر گوشی های iPhone و iPadها راه اندازی شد.

ادامه مطلب