محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۳۱ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد

نوکیا قبلاً اعلام کرده که به محض پایان یافتن قرارداد غیررقابتی اش با مایکروسافت به بازار موبایل بازخواهد گشت. البته نوکیا نمی تواند گوشی هوشمند تولید کند چرا که بخش موبایل خود را به مایکروسافت فروخته است. اما در عوض آنها می خواهند برند نوکیا را که بنظر می رسد هنوز هم قدرت دارد، ثبت کنند. به هر حال نوکیا زمانی در جایگاه نخست بین تولیدکنندگان گوشی های موبایل قرار داشت و بسیاری از ما خاطراتی زیادی با محصولات آن داریم.
از آنجایی که نوکیا به دنبال دریافت مجوز برای این برند می باشد، اکثر کاربران فکر می کنند نوکیا دیگر خیلی درگیر تولید گوشی نخواهد شد. اما این شرکت در صفحه LinkedIn خود فرصت های شغلی جدیدی را ارائه کرده که اگرچه برخی از آنها چندان مهم نیستند، ولی توسعه دهنده محصولات هم در بینشان به چشم می خورد. اما جالب ترین بخش ماجرا این است که نوکیا به دنبال مهندسین کارآمد در زمینه اندروید می باشد که می تواند نشان دهنده تصمیم جدی این شرکت برای ورود به پلتفرم اندروید باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۲ مرداد

انتظار می رود اپل آیفون جدید خود را iPhone 6S نامگذاری کند. نمایشگر استفاده شده در آیفون های جدید اپل از قابلیت فورس تاچ بهره می برند که نسبت به میزان فشار لمس شما، حساس هستند.
اپل این قابلیت را نخستین بار در اپل واچ استفاده کرد و سپس آن را در مک بوک و مک بوک پرو نیز بکار برد.
به گفته مارک گورمان از سایت 9to5Mac که سابقه خوبی در افشای جزییات کلیدی در مورد محصولات اپل پیش از معرفی رسمی دارد، این قابلیت به همراه iOS 9 در آیفون های جدید اپل بکار خواهد رفت.
وی اضافه کرد، قابلیت فورس تاچ در نسخه جدید iOS وجود خواهد داشت تا بتوان کارها را ساده و سریع تر انجام داد. برای مثال کاربران آیفون 6اس می توانند از فورس تاچ استفاده کرده و با یک لمس کوتاه بر روی آیکون برنامه ای در هوم اسکرین، عمل خاصی را انجام دهند. مثلاً با لمس آیکون Phone مستقیماً به بخش پیام های صوتی خود بروید.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا رزمی۱۵:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

ی‌بال(iBall) شرکت تازه تاسیس هندی، گوشی هوشمند جدید "Andi Avonte 5" را که مجهز به دوربین چرخان (۱۸۰ درجه) است را در لیست فروش محصولات خود قرارداد. این گوشی هوشمند چهار هسته‌ای همراه با دوربین چرخان "8MP _AF" در نوع خود منحصر به فرد است. "iBall Avonte 2.4G smartphone" اولین سری از گوشی با دوربین چرخان تولید شده توسط این کمپانی بود که در حال حاضر در هندوستان عرضه می‌شود و "Andi Avonte 5" نسل بعدی و نسخه پیشرفته‌تر آن قرار است که در بازارهای خارج از هندوستان نیز به فروش برسد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ مرداد

سال 1996 بود که موتورولا گوشی موبایل StarTAC را معرفی و با قیمت هنگفت 1000 دلار روانه بازار کرد. StarTAC اولین گوشی موبایلی بود که علاوه بر زنگ، از ویبره هم برخوردار بود. علاوه بر این باتری لیتیوم یونی(به عنوان یک آپشن) که نسبت به باتری های NiMH رایج در گوشی های موبایل کوچک تر و سبک تر بود، در نوع خود اولین محسوب می شد.
اما محبوب ترین ویژگی StarTAC در واقع طراحی خاص آن بود، چرا که تا آن زمان هیچکس یک گوشی تاشو را ندیده بود. در واقع StarTAC مشوق تمام کمپانی هایی بود که در سال های بعد موبایل های تاشو را روانه بازار کردند.
این روزها دیگر گوشی های تاشو بسیار نایاب شده اند، چرا که با پیدایش اسمارت فون ها که معمولاً تاشو نیستند، مردم تمایلی به استفاده از آنها ندارند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ مرداد

اپل آیفون های جدیدش را در ماه آینده معرفی می کند و در کنار مشخصات سخت افزاری جدید، چیزی که احتمالاً توجه شما را جلب می کند استحکام بدنه آیفون جدید است.
Lewis Hilsenteger مسئول کانال Unbox Therapy در یوتیوب که همچنین یکی از افرادی بود که آزمایش خم کردن آیفون های سال گذشته را انجام داد، نظرش درباره بدنه آلومینیومی iPhone 6S را توضیح داد.
در جدیدترین ویدیوی منتشر شده در کانالش، Hilsenteger باتوجه به اخبار قبلی حاکی از تولید آیفون 6اس و 6اس پلاس با آلومینیوم قویتر سری 7000، اعتقاد دارد آیفون های جدید به مراتب کمتر از گذشته خم خواهند شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱:۳۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ مرداد

برخلاف گوشی های قبلی موتورولا که از پوشش نانو به منظور مقاومت در برابر نفوذ آب و بارش سبک باران بهره می برند، نسل سوم گوشی موتورولا موتو جی از گواهینامه IP X7 بهره می برد. این بدین معنیست که این گوشی قابلیت دوام آوردن در عمق 1 متری و به مدت 30 دقیقه را دارد. اما اگر قصد دارید قاب پشتی رنگارنگ گوشی را هر از گاهی عوض کنید، باید کاملاً دقت کنید تا همه چیز دقیقاً در جای مناسب خودش قرار بگیرد، در غیر اینصورت گوشی نازنین شما شانسی در برابر آب نخواهد داشت.
موتورولا از دو واشر لاستیکی درون هر کدام از قاب ها(حدود 10 قاب با رنگ های مختلف برای این گوشی ارائه شده است) استفاده کرده است. این واشرها تعیین می کنند که آیا گوشی شما در برابر آب دوام می آورد یا نه!

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۷:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ مرداد

اگرچه برخی از کاربران اندرویدی به علت سرعت پایین و احتمال خرابی، رابطه خوبی با کارت های حافظه microSD ندارند، اما بسیاری آن را برای خرید یک گوشی هوشمند حیاتی می دانند. بطور کلی هیچکس دوست ندارد 100 دلار برای 16 گیگابایت حافظه داخلی بیشتر هزینه کند! کارت های حافظه microSD ارزان و در دسترس هستند و همه می توانند از آنها استفاده کنند.
در روزهای گذشته شایعاتی مطرح شد که نشان می داد گلکسی نوت 5 از کارت های حافظه پشتیبانی نخواهد کرد، این موضوع برای بسیاری از کاربران ناامید کننده بود. اما در خبری جدید از یک منبع تایوانی، بنظر می رسد نسخه دو سیم کارت این فبلت از کارت های microSD پشتیبانی خواهد کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ مرداد

کمپانی ایسوس یک اسمارت فون میان رده با تاکید بر روی عملکرد باتری را معرفی کرد. این گوشی هوشمند که Zenfone Max نامیده شده از یک باتری عظیم 5000 میلی آمپری بهره می برد که احتمالاً پرمصرف ترین کاربران را نیز راضی خواهد کرد.
این باتری بزرگ حتی می تواند دستگاه های دیگر را نیز شارژ کند. هنوز آمار رسمی از میزان شارژدهی این باتری منتشر نشده، اما باتوجه به سخت افزار گوشی انتظار عمر باتری فوق العاده ای را داریم.
ایسوس Zenfone Max از یک نمایشگر 5.5 اینچی IPS با وضوح 720p بهره می برد که یک شیشه محافظ Gorilla Glass 4 نیز بر روی آن قرار گرفته است. چیپست چهارهسته ای Snapdragon 410 با سرعت 1.2 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم از دیگر مشخصات اصلی این گوشی محسوب می شوند. حافظه داخلی زنفون مکس 16 گیگابایت بوده و امکان افزایش آن از طریق کارت های حافظه نیز وجود دارد.

ادامه مطلب