محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد

کنفرانس سالیانه Black Hat Security Conference به هکرها و خبره های بحث امنیت این فرصت را می دهد تا به بحث و تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.
در خبری جدید، هکرها اعلام کردند که فریم ورک بخش اثرانگشت سیستم عامل اندروید نسبت به چندین نوع هک آسیب پذیر است. برای مثال یکی از این نوع هک ها می تواند روش های تشخیص هویت مبتنی بر اثرانگشت در سیستم های پرداخت را دور بزند. این موضوع بر روی چند دستگاه اندرویدی مورد آزمایش قرار گرفت و جواب داد، اما جالب اینکه هیچکدام از این روش ها بر روی سیستم Touch ID اپل قابل استفاده نبود.
از آنجایی که اکنون چند سیستم پرداخت از حسگرهای اثرانگشت به منظور تشخیص هویت کاربران استفاده می کنند، این نوع هک ها بسیار هراس انگیز بنظر می رسند. اما این بدترین اتفاق ممکن نیست، براساس دمویی که توسط تائو وی و یولانگ ژانگ به نمایش گذاشته شد، هکرها در واقع با استفاده از جاسوسی در سنسور اثرانگشت می توانند اثرانگشت شما را بدزدند. این مشکل امنیتی در دو گوشی HTC One Max و Samsung Galaxy S5 به خوبی کار کرد!

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۱:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

متاسفانه علیرغم اینکه تکنولوژی های عجیب و غریب در سرتاسر دنیا معرفی می شوند، اما هنوز قادر نیستیم گوشی های هوشمندمان را از طریق کامپیوتر کنترل کنیم! اما ناامید نشوید، ویندوز 10 به همراه سرویس کورتانای خود به شما کمک می کند تا فرمان هایی را از کامپیوترتان به گوشی یا سایر دستگاه ها ارسال کنید.
متاسفانه این ویژگی بصورت پیش فرض وجود ندارد و برای استفاده از آن باید چند نرم افزار جداگانه را دانلود کنید. روند کار هم خیلی آسان و روان نیست، ولی با انجام تمام این کارها، از امکانات بسیار خوبی برخوردار خواهید شد. از جمله کارهایی که پس از طی این مراحل قادر به انجامشان هستید، شامل امکان مدیریت دستگاه های هوشمند(لامپ ها، ترموستات و غیره)، کنترل موسیقی، تغییر تنظیمات بخش نوتیفیکیشن اندروید و بسیاری دیگر می شوند. در واقع کارهایی که می توانید انجام دهید تنها وابسته به محدودیت های Tasker می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

شایعاتی منتشر شده که نشان می دهند اپل تمایل دارد گوشی iPhone 6c مجهز به صفحه نمایش 4 اینچی را روانه بازار کند. مشخص نیست که چرا اپل با وجود محبوبیتی که آیفون های مجهز به نمایشگر بزرگ دارند، قصد ارائه چنین محصولی را دارد. اما یکی از این دلایل می تواند حضور اپل در بازارهای نوظهور با یک محصول کوچک تر و ارزان قیمت باشد.
شایعاتی که اخیراً منتشر شدند معرفی این گوشی در سال جاری میلادی را منتفی اعلا کرده اند. به گزارش دیجی تایمز(به همراه MacRumors)، این آیفون 6سی احتمالاً در چهارماهه دوم سال 2016 معرفی خواهد شد. همچنین گفته شده این گوشی از چیپست های 14 یا 16 نانومتری FinFET ساخت TSMC و سامسونگ بهره خواهد برد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

شاید اخیراً در مورد Cecil، یک شیر اهل آفریقای جنوبی که در پارک ملی Hwange زیمباوه زندگی می کرد و توسط یک دندانپزشک و شکارچی تفریحی آمریکایی به نام والتر پالمر کشته شد، شنیده باشید. Cecil یکی از جاذبه های اصلی این پارک بود، به همین دلیل با مرگش موجی از اعتراضات را نسبت به پالمر و بطور کلی شکار حیوانات برای تفریح برانگیخت.
اما اگر هنوز امیدتان را نسبت به انسانیت از دست نداده اید، احتمالآً این خبر به شما کمک خواهد کرد! شرکت Goldgenie که همواره به تولید گوشی های هوشمند و لوازم جانبی طلایی و فوق لوکس شهرت داشته، یک نسخه محدود از گوشیOne M9 اچ تی سی با عنوان Cecil the Lion را تولید کرده است. تصویری نمادین از این شیر در پشت این گوشی به همراه متن "برای Cecil و قلمرو پادشاهی اش" حک شده است. این گوشی در وب سایت Goldgenie به قیمت 1580 پوند برای فروش قرار داده شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۳:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

هیچ وقت شرایط کاری در کارخانه ها نمی تواند ایده آل و بی نقص باشد. حتی در برخی موارد سلامتی افراد در کارخانه هایی که دستگاه های دوست داشتنی ما را تولید می کنند، در معرض خطر قرار دارد. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده دستگاه های اندرویدی نیز از این موضوع مستثنی نیست. شاید چیز زیادی در این باره نشنیده باشید، چرا که این پرونده متعلق به 12 سال پیش است که سرانجام به نتیجه رسیده و سامسونگ را به عذرخواهی رسمی از کارکنان قربانی سرطان و خانواده هایشان مجاب کرده است.
اما قطعاً در چنین مواردی یک عذرخواهی خشک و خالی مشکلی را حل نمی کند. سامسونگ 100 میلیارد وان(واحد پول کره) را به منظور پرداخت خسارت به کارکنانی که به سرطان مبتلا شده اند و یا خانواده قربانینان آماده کرده است. این مبلغ در حدود 85 میلیون دلار می شود. علاوه بر این، سامسونگ شرایط کاری در کارخانه های چیپ و نمایشگر خود را نیز بهبود می بخشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

گروهی از محققان نشان دادند که چگونه میتواند برخی کاربران را با باقی مانده ی شارژ گوشیشان تعقیب کرد و حریم شخصیشان را به خطر انداخت . ویژگی کمتر شناخته شده ی HTML5 به این معنی است که سایت ها میتوانند بفهمند چقدر از عمر باتری شخص بازدید کننده ( بر روی گوشی یا لپ تاپ) باقی مانده است و حالا محققان امنیتی هشدار داده اند که این اطلاعات میتواند برای تعقیب آنلاین این کاربران استفاده شود . رابط برنامه ی کاربردی (API) وضعیت باتری هم اکنون در فایرفاکس، اپرا و کروم پشتیبانی میشود و توسط ائتلاف World wide web ( w3c ، سازمانی که توسعه ی استاندارد های وب را بازبینی میکند ) در سال 2012 معرفی شد ، با هدف اینکه به سایت ها کمک کند تا از شارژ کاربران محافظت کنند . تصورا، یک وبسایت یا وب اپ، میتواند بفهمد که شخص بازدید کننده مقدار کمی شارژ دارد و توسط از کار انداختن ویژگی های اضافی ، برای زیاد کردن زمان استفاده، به حالت انرژی کم میرود .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱:۲۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ مرداد

در یک اقدام عجیب، شرکت سونی فروشگاه آنلاین خودش را در تاریخ 28 آگوست و راس ساعت 1 بعدازظهر تعطیل می کند. از این تاریخ به بعد باید برای تهیه محصولات سونی خود به فروشگاه های دیگر مراجعه کنید!
علت این اقدام هنوز ناشناخته می باشد و سونی تلاش می کند حرفی در این مورد نزند. اما این شرکت اشاره کرده که در حال کار بر روی یک وب سایت جدید جهت دگرگون کردن تجربه آنلاین طرفدارانش است. این وب سایت تمامی نمایندگان معتبر این برند را به کاربران نمایش خواهد داد.
در واقع از این پس سونی بصورت مستقیم محصولی را از طریق آنلاین به شما نمی فروشد. در عوض شما را به فروشگاهی ارجاع می دهد که نماینده معتبرش بوده و محصول مورد نظر شما را دارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

نسخه دسکتاپ ویندوز 10 تقریباً دو روز پیش منتشر شد اما هنوز مشخص نیست چه زمانی کاربران موبایل می توانند این سیستم عامل را در اختیار داشته باشند. براساس شایعاتی که وجود دارد انتظار می رود این اتفاق در ماه نوامبر بیفتد.
اما باید بدانید که تمام کاربران گوشی های خانواده لومیا نمی توانند از ویندوز 10 بهره ببرند. مایکروسافت به شما کمک می کند تا مدل هایی که به این سیستم عامل آپدیت می شوند را بشناسید.
این گوشی ها شامل لومیا 430، 435، 52، 535، 540، 640، 640XL، 735، 839 و 930 می شوند و اگر از کاربران این گوشی ها باشید می توانید جزو نخستین افرادی که طعم ویندوژ 10 را بر روی موبایل خود می چشند قرار بگیرید.

ادامه مطلب