محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۸:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

بن ویلسون، مدیرعامل شرکت Gas Corp آمریکا در واقع سخت ترین تست سقوط را بر روی آیفون اپل انجام داد!
وی که در هواپیمایی به مقصد فرودگاه کیکاپوی منطقه ویچیتا نشسته بود به علت تغییر ناگهانی فشار هوا، یک فاصله چند سانتی متری بین دو درب هواپیما ایجاد شد و گوشی آیفون ویلسون به بیرون مکیده شد. وی که اصلاً متوجه این موضوع نشده بود پس از فرود هر چه گشت نتوانست آیفون خودش را پیدا کند.در واقع آیفون نگون بخت ویلسون از یک ارتفاع 2.8 کیلومتری به زمین سقوط کرده بود!

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

با شروع امروز، خریداران تلفن همراه در برکلی کالیفرنیا ، با یک فروشنده و یک هشدار درباره ی پرتوافکنی احتمالی روبه رو میشوند . با قانون "حق دانستن" که توسط شورای شهر برکلی در ماه می تصویب شد، فروشندگان تلفن همراه باید به مشتریان خود اعلام کنند که با حمل تلفن همراه نزدیک به خود ( در جیب پیراهن، شلوار ،سوتین) " شما ممکن است از راهنمایی های فدرال در مورد پرتوافکنی تخطی کنید " . " هشدار بیشتر میشود و ادامه پیدا میکند " . " ریسک احتمالی برای بچه ها بیشتر است. "
از قبل قوانین فدرال برای هشدار به کاربران تلفن همراه درباره ی محدویت های پرتوافکنی امنی که از تلفن های نرمال و استفاده ی تلفن ها میشود انتظار داشت، وجود داشتند. اما تحت قوانین جدید، وضع کنندگان قانون جدید در برکلی، در حال بالا بردن نگرانی ها پیرامون تلفن های همراه اند. علم پیرامون پرتو افکنی تلفن همراه برای مدتهای طولانی موضوع تحقیقات بوده است، در حالیکه برخی ادعا میکنند

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

به نظر میرسد که احتمالا سامسونگ میخواهد از دو دستگاه اندازه ی فبلتش در نشست خبری بعدی در 13 آگوست رونمایی کند . گلکسی نوت 5 و galaxy s6 edge plus . اگر میخواهید بدانید که چه انتظاراتی باید داشته باشید، پس عکسها و مشخصات لو رفته در اینترنت در آخر هفته همه ی شک ها را درباره ی این محصولات شرکت کره ی جنوبی از بین خواهد برد.
اول از همه talkandroid در یک عکس خبری که توسط منبع موثق @evleaks به دست رسیده گزارش میکند . این اولین نگاه رسمی ما به این دو دستگاه است که در چند هفته ی بعد راه اندازی میشوند اما هیچ سورپرایز واقعی در مورد طراحی این دو وجود ندارد . نوت 5 با یک قلم سوزنی s pen میاید و s6 edge plus با لبه های منحنی میاید که از اسم گوشی هوشمندش گرفته شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا رزمی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

گوگل مدت‌ها به دنبال راهی برای داستان‌سرایی به وسیله موبایل‌ها و تبلت‌ها بود و سرانجام با انتشار اپلیکیشن "Spotlight Stories" موفق به انجام این کار شده است.

اپلیکیشن "Spotlight Stories"، این امکان را به شما می‌دهد که با داستان چهار فیلم، و انیمیشن‌های کوتاه ساخته شده توسط کارگردانان بزرگ همراه باشید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که تفاوت دیدن فیلم و انیمیشن با این اپلیکیشن با دیدن فیلم و انیمیشن‌های معمولی چیست؟ این اپلیکیشن این امکان را به شما می‌دهد که در بطن داستان فرو روید و وارد دنیای فیلم شوید. صفحه نمایش در این اپلیکیشن به صورت دریچه طراحی شده است و این ویژگی، این امکان را به شما می‌دهد تا هر کاراکتر را به صورت جداگانه دنبال کنید، و دور و اطراف را به‌سادگی مشاهده کنید. این خصوصیات است که دیدن فیلم و نمایش توسط این اپلیکیشن را با دیدن معمولی متمایز می‌کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲:۱۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ مرداد

گوشی هوشمند YotaPhone 2 مجهز به دو صفحه نمایش توجهات نسبتاً زیادی را به سوی خود جلب کرد و حدود 450 نفر این محصول را در کمپین جذب سرمایه شرکت تولیدکننده در وب سایت Indiegogo سفارش دادند.
اما متاسفانه در ایمیلی که برای حامیان این پروژه ارسال شد، شرکت Yota Devices عرضه این گوشی را بطور کامل در آمریکا منتفی اعلام کرد که علت آن تاخیرهای غیرقابل پیش بینی در تولید و ارسال محصول در منطقه آمریکای شمالی می باشد.
خلاصه ی ماجرا این است که یکی از تامین کنندگان اصلی این پروژه نمی تواند به موقع موارد لازم را برای آماده سازی محصول در آمریکا فراهم کند و در نتیجه مشتریان آمریکایی گوشی خود را به مراتب دیرتر از افراد سایر نقاط جهان دریافت می کنند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۹ مرداد

اپل قابلیت فورس تاچ را در اپل واچ به کار گرفت و حالا همه منتظرند تا این قابلیت را در آیفون بعدی هم ببینند. استفاده از این تکنولوژی در آیفون جدید اجتناب ناپذیر می باشد اما ممکن است این قابلیت در آیفون 6 اس که حدود 2 ماه دیگر عرضه می شود، مورد استفاده قرار بگیرد.
یکی از تفاوت های پایه ای رابط کاربری iOS و اندروید در نحوه دسترسی به تنظیمات هر اپلیکیشن است. تنظیمات اپلیکیشن ها می تواند فعال/غیرفعال کردن امکانات و ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربر قرار دهد.
در iOS برخی از نرم افزارها اجازه تنظیمات در خود نرم افزار را می دهند اما در بسیاری دیگر برای انجام تنظیمات باید به بخش Settings مراجعه کنید. اپل این شیوه را برای ساده سازی تجربه کاربران پیاده سازی کرده است.
اما در اندروید کاربر قادر است تمامی تنظیمات را برای هر اپلیکیشن اندرویدی از درون نرم افزار انجام دهد و تجربه ای مشابه به کار با نرم افزارهای دسکتاپ را داشته باشد. اگرچه این شیوه ای راحت تر برای تنظیم نرم افزارها می باشد اما باعث می شود رابط کاربری نرم افزاری و اندروید کمی پیچیده تر شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۹ مرداد

نکات مثبت: نمایشگر روشن، دوربین عالی، قیمت کم
نکات منفی: داغ کردن چیپست اسنپدراگون، ابعاد بزرگ، نگه داشتن مشکل گوشی

وان پلاس 2 گوشی هوشمندی نیست که وقتی آن را در دست می گیرید احساس نارضایتی به شما دست بدهد، در واقع امکانات و ویژگی هایی که در این گوشی پیدا می کنید بیشتر از رقبای مستقیمش نیز هست.
نسخه 64 گیگابایتی این گوشی از طریق سیستم دعوتنامه ای از 11 آگوست قابل تهیه بوده و نسخه 16 گیگابایتی آن با رم 3 گیگابایتی نیز کمی دیرتر در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
طراحی
این گوشی نیز مانند مدل قبلی از سطحی مشکی و سمباده مانندی بهره می برد اما خریدار می تواند قاب پشتی را از جنس های چوب بامبوی واقعی، چوب آلو سیاه، رز وود و کولار انتخاب کند.
وان پلاس 2 مستحکم تر بنظر رسیده و وزنی 175 گرمی دارد که به خوبی در تمام قسمت های گوشی تقسیم شده است. اگرچه ضخامت بدنه کمی افزایش پیدا کرده اما بدنه آلومینیومی و فولادی حس خوبی به کاربر می دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ مرداد

به گفته موسسه امنیتی زیمپریوم، یک نقص امنیتی در سیستم اندروید به هکرها اجازه می دهد تا تنها با داشتن شماره تماس قربانی و ارسال یک پیام متنی آلوده، به گوشی وی نفوذ کنند.
در این شیوه هکرها یک کد مخرب را با استفاده از پیام MMS بر روی گوشی قربانی اجرا می کنند. این پیام حتی پیش از اینکه کاربر آن را بخواند قابل حذف بوده و کاربر تنها یک نوتیفیکیشن را بر روی گوشی خود می بیند و دسترسی به پیام ندارد.
این تهدید جدید که یک سیستم پخش رسانه ای تحت عنوان Stagefright هدف گرفته می تواند بیش از 950 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کند.

ادامه مطلب