محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲:۳۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير

مایکروسافت هنوز هیچ صحبتی از گوشی های آینده لومیا نکرده اما در حال حاضر می دانیم که امسال باید دو گوشی رده بالای لومیا را ببینیم. در خبرهای جدیدی که منتشر شده بنظر می رسد این دو گوشی تنها لومیاهایی نیستند که مایکروسافت در حال تولیدشان است و احتمالاً 6 لومیای جدید را باید شاهد باشیم. البته مایکروسافت هیچ جزئیاتی را در این باره منتشر نکرده است.
این خبر جدید توسط فاش کننده معروف، @evleaks در یک توییت منتشر شده و حاکی از آن است که مایکروسافت در حال تولید 6 گوشی لومیای جدید می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۲ تير

سامسونگ تمایل دارد که تکنولوزی آینده را تجربه کند و در حال حاضر بر روی آن متمرکز شده است .این دفعه میخواهد نمایشگر گوشی های هوشمند را بی نهایت کند.
بر طبق گفته در ET news سامسونگ در حال کار بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود با وضوح خنده آور و مضحک 11k میباشد .حالا بیایید در آن غرق شویم.
کمپانی در حال حاضر به دنبال رزولوشن صفحه نمایش های 8k و4k بوده است برای رسیدن به هدف اصلی خود یعنی اوج صفحه نمایش در تکنولوژی موبایل به دنبال صفحه نمایشی 11k و با تراکم پیکسل به اندازه 2250ppi استفاده میباشد که این یعنی محصولات فعلی در مقابل آن هیچ ارزشی ندارند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۲ تير

وقتی صحبت از پتنت ها می شود، کمپانی های مختلف تمام تلاششان را به کار می گیرند تا تعداد بیشتری از آنها را ثبت کنند. اما واقعیتی که وجود دارد این است که نمی توان در مورد کاربردی بودن این پتنت ها اظهار نظری کرد، چرا که کمپانی های مختلفی باید با استفاده از نوآوری ها و خلاقیت خود این پتنت ها را به نمونه های واقعی و کاربردی تبدیل کنند.
در ماه جاری سامسونگ پتنت های متنوعی را در زمینه گجت های پوشیدنی به ثبت رساند که باید دید در آینده به تولید خواهند رسید یا خیر. علاوه بر این، این شرکت کره ای اخیراً پتنتی را ثبت کرد که در آن دکمه های مجازی تقریباً نامرئی در یک گوشی هوشمند دیده می شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۷ تير

پرداخت موبایلی کم کم در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ است و حضور اپل، سامسونگ، گوگل و چندین کمپانی دیگر در این حوزه نیز اثباتی بر این ادعا محسوب می شود. مسترکارت نیز قصد دارد وارد این حوزه شود، البته با شیوه ای متفاوت!
این کمپانی می خواهد برای کاربران این امکان را فراهم کند که با گرفتن یک عکس سلفی پرداخت های خود را انجام دهند.
این ارائه دهنده کارت های اعتباری و دبیت بزودی اپلیکیشن موبایلی را تست می کند که از فناوری تشخیص چهره و اثرانگشت به منظور تایید هویت فرد پرداخت کننده استفاده خواهد کرد.
مسترکارت قصد دارد از این فناوری جدید به منظور جلوگیری از سرقت رمزهای عبور کاربران بهره گرفته و آن را جانشین سیستم رمز عبور آنلاین SecureCode کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير

سرویس های پرداخت موبایل هنوز جای خود را در صنعت پرداخت باز نکرده اند. اپل با معرفی سرویس Apple Pay قصد دارد در ماه های آتی آن را گسترش بیشتری بدهد و سامسونگ نیز دوست ندارد از این قافله عقب بماند.
براساس جدیدترین اخبار منتشر شده، این شرکت کره ای قصد دارد در نیمه دوم سال جاری سرویس پرداخت خود را معرفی کند که به گفته BusinessKorea این اتفاق ممکن است در ماه سپتامبر بیفتد.
در حال حاضر، سامسونگ مشغول انجام تست براساس کارت های اعتباری 8 شرکت مختلف است تا ایرادات احتمالی را برطرف کند. سرویس پرداخت سامسونگ از تکنولوژی Magnetic Secure Transmission (MST) بهره می برد که در آن اطلاعات مغناطیسی یک کارت اعتباری کپی می شود. سامسونگ پی همچنین از NFC نیز پشتیبانی می کند و مزیت تکنولوژی MST برای سامسونگ این است که سرویس پرداخت این شرکت را در بیش از 90 درصد از پایانه های پرداخت آمریکا قابل استفاده می کند. این در حالی است که سرویس های پرداخت دیگر نظیر گوگل والت یا اپل پی تنها از فناوری NFC پشتیبانی می کنند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۶ تير

گالیوم عنصری است با عدد اتمی 31 که توسط بشر تولید شده و در صنایع الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. این عنصر با برخی از عناصر فلزی دیگر سازگار نبوده و آنها را مورد حمله قرار می دهد که از این جمله می توان به آلومینیوم اشاره کرد.
به همین دلیل اگر 500 گرم گالیوم را بر روی قسمت پشتی آیفون 6 بریزید و بگذارید شب تا صبح بر روی آن قرار داشته باشد، احتمالاً صبح دیگر آیفون خود را نمی شناسید!

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۵ تير

اولین تبلت بریل دنیا برای افراد نابینا و کم‌بینا ساخته شد. این تبلت از تکنولوژی صفحه‌ی مایع استفاده می‌کند و صفحه‌ای تغییر پذیر دارد.
شرکت استرالیایی Blitab Technology که این تبلت را ساخته است، آن را دریچه‌ی ورود نابینایان به دنیای تکنولوژی می‌داند. این شرکت هم‌چنین می‌خواهد توسط تکنولوژی‌ای که ابداع کرده است، در آینده‌ای نزدیک هم‌چنین یک گوشی هوشمند برای افراد نابینا بسازد.
«اسلوی اسلوو» (Slavi Slavev)، موسس Blitab و مدیر بخش تکنولوژی این شرکت درباره‌ی تبلتی که ساخته‌اند می‌گوید: «تبلتی که ساخته‌ایم بریل را بدون هیچ نوع قطعه‌ای مکانیکی نشان می‌ًهد. هدف ما این است تا مشکل بزرگ میزان سواد در نابینایان را حل کنیم. این تکنولوژی به ما اجازه می‌دهد تا تصاویری مثل نقشه‌ها و اشکال هندسی را در تبلت‌مان نشان دهیم و از آن‌ها به عنوان یک ابزار آموزشی برای افراد نابینا استفاده کنیم.»
دستگاه‌های دیگری که در بازار وجود دارند به‌صورت مکانیکی کار می‌کنند و نهایت توان آن‌ها، نمایش یک خط متن بریل است. آن‌ها هم‌چنین قیمتی چند برابر یک تبلت Blitab دارند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

گوشی هوشمند G4 قطعاً بهترین گوشی هوشمندی است که ال جی تاکنون تولید کرده است و حالا به گزارش وب سایت AndroidPIT بنظر می رسد مسئولیت ساخت گوشی های نکسوس سال آینده نیز به کره ای ها محول شده باشد.
شاید همگی گمان می کردیم نکسوس آینده اگر بدست ال جی ساخته شود حتماً بر اساس گوشی موفق جی 4 خواهد بود، اما بنظر این طور نیست. بدین ترتیب بسیاری از همین حالا کنجکاو شده اند که اگر نکسوس بعدی برپایه جی 4 طراحی نشود، برپایه چه گوشی دیگری ساخته خواهد شد؟ خب به گفته منابع وب سایت AndroidPIT، نکسوس آینده براساس هیچکدام از گوشی های هوشمند عرضه شده ال جی ساخته نخواهد شد.
بنابراین میتوان انتظار داشت که نکسوس آینده از یک طراحی کاملاً جدید و متفاوت با محصولات فعلی ال جی بهره ببرد. البته در تصاویری که اخیراً در یک وب سایت اندرویدی مرموز منتشر شده بنظر می رسد نکسوس آینده بی شباهت به نکسوس 5 نباشد. البته اگر این موضوع صحت داشته باشد جای خوشحالی است، چرا که نکسوس 5 گوشی بسیار زیبایی بود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند