محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

با وجود ده ها گوشی اندرویدی موجود در بازار، انتخاب یک مورد مناسب واقعاً برای تازه کارها سخت و گیج کننده خواهد بود. گوگل با راه اندازی یک وب سایت جدید قصد دارد فرآیندی ساده را برای انتخاب یک گوشی هوشمند اندرویدی در اختیار کاربران قرار دهد.
پس از ورود به این وب سایت کافیست روی دکمه " Get Started" کلیک کنید. سپس از شما خواسته می شود از 12 دسته بندی مختلف که انتظارات شما را از گوشی آینده تان نشان می دهند، موارد دلخواه را انتخاب کنید. این موارد می توانند مثلاً عکاسی، موسیقی یا داشتن تناسب اندام باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

چند هفته پیش شایعه شده بود که سامسونگ مشغول کار بر روی یک نمایشگر موبایل با قابلیت تا شدن با عنوان Project Valley یا Project V می باشد. حالا در خبری جدید این شرکت کره ای پتنت جدیدی ثبت کرده که در آن یک نمایشگر تبلت با قابلیت دو بار تا شدن نمایش داده شده است.
این صفحه نمایش پس از تا شدن یک دستگاه واحد را تشکیل می دهد و مشخص نیست زمانی که صفحه نمایش در حالت باز شده قرار دارد، چه کاربری هایی خواهد داشت. ممکن است از هر سه صفحه نمایش ایجاد شده برای نمایش ویدیوهای عریض استفاده شود و یا از یکی از صفحات به عنوان صفحه کلید بهره برده شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

آیا باید با کابل ها خداحافظی کنیم؟
محققین دانشگاه واشنگتن از آزمایش شارژر wifi با موفقیت بیرون آمدند. با افزایش روز افزون وسائل ریز و درشت الکترونیکی در زندگی ما و استفاده دائمی از اینترنت، وجود یک کابل برق در همه جا نیاز ضروری محسوب میشود.
همچنین، اینترنت برای همه چی، همه آنچه نیاز به دانستن دارید تنها در2دقیقه.
در گزارش اخیر، جزئیات کار محققان درباره مجهز کردن دستگاه ها به یک سنسور برای دریافت سیگنال های wifi از یک روتور و تبدیل آنها به برق مستقیم DC آمده است. تیم میخواست که این کار با استفاده از زیرساخت های قبلی موجود از wifi صورت بگیرد. بنابراین از روتور خارج از محفظه ASUS و یک نرم افزار به روز شده استفاده کردند تا آن را علاوه بر wifi تبدیل به یک روتور wifi معمولی نیز بکنند. باتری های قابل شارژ با سنسور سفارشی تیم که از فاصله 28 فوت قابل شارژ است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۷:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

آیا تبلت Archos 94 Magnus که در اوایل سال 2015 معرفی شد را به یاد دارید؟ این تبلت یک نسخه 256 گیگابایتی داشت که تا 128 گیگابایت دیگر توسط کارت حافظه قابل افزایش بود. بدین ترتیب کاربرانی که بیشترین استفاده چندرسانه ای را داشتن نیز از این تبلت رضایت خواهند داشت. اما متاسفانه Archos تصمیم به کنسل کردن این نسخه گرفت.
دلیل آن نیز ساده است، تولید و پخش این تبلت به حدی هزینه بردار بود که در نهایت با قیمتی مناسب بدست مشتریان نمی رسید. Archos قصد داشت این تبلت را با قیمتی حدود 340 دلار به فروش برساند، اما قیمت نهایی آن تا 400 دلار نیز بالا می رفت و این تبلت را در سطحی بالاتر از چیزی که باید بود، قرار می داد.
برای ارائه چنین حجم حافظه داخلی، این شرکت تکنولوژی جدیدی با عنوان Fusion Storage را توسعه داد که حافظه داخلی و کارت حافظه را به نوعی ترکیب می کرد تا به صورت یک پارتیشن واحد توسط سیستم عامل شناخته شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

اگر یک شهروند ژاپنی باشید و اپراتور NTT DoCoMo نیز در منطقه شما خدمات بدهد، آن وقت شانس داشتن یک گوشی سطح بالا با تم دیزنی از شرکت ال جی را خواهید داشت!
این اسمارت فون که با شماره مدل DM-01G معرفی شده، هشتمین محصول از خانواده دیزنی این کمپانی کره ای محسوب می شود که اوایل امروز بطور رسمی معرفی شد.
همانطور که از تصاویر مشخص است، یک اسمارت کاور با طرح میکی ماوس به همراه گوشی ارائه می شود که مشابه کیس های Quick Circle در گوشی های سری G ال جی می باشد. این کاور هوشمند به شما یک سری اطلاعات کاربردی را نشان می دهد. همچنین در قسمت جلویی کاور از کریستال های Swarovski استفاده شده که از قلعه ی سیندرلا به سمت بالا چیده شده اند! این کاور همچنین در رنگ های مختلفی شامل آبی، سفید و صد البته صورتی قابل تهیه است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

در گزارشی جدید از comScore، موسسه تحلیل کننده اینترنت، که به سه ماهه منتهی به آوریل سال جاری مربوط می شود، می توان تشخیص داد که اندورید با داشتن سهم 52.2 درصدی از بازار، هنوز هم محبوب ترین پلتفرم گوشی های هوشمند در آمریکا محسوب می شود. این پلتفرم اگرچه از ماه ژانویه دچار کاهش 1 درصدی سهمش شد، اما باز هم از اپل با 43.1 درصد بالاتر قرار گرفته است. این در حالیست که اپل از ماه ژانویه 1.8 درصد رشد داشته است. مایکروسافت همچنان با داشتن 3 درصد از بازار، در رتبه سوم قرار دارد و بلک بری و سیمبیان نیز هنوز سهم 1.5 و 0.1 درصدی خود را حفظ کرده اند.
اپل در آمریکا با سهم 43.1 درصدی همچنان به عنوان برترین تولیدکننده گوشی های هوشمند شناخته می شود که نسبت به ماه ژانویه 1.8 درصد رشد داشته است. سامسونگ با 28.6 درصد سهم بازار در مکان دوم قرار گرفته است. این شرکت در ماه ژانویه 29.3 درصد از بازار را در اختیار داشت. ال جی نسبت به سهم 8 درصدی خود در ژانویه رشد داشته و سهم خود را به 8.4 درصد رسانده است. موتورولا و اچ تی سی نیز به ترتیب با 4.9 و 3.7 درصد از بازار در مکان های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

کمپانی ZTE امروز به طور رسمی اعلام کرد که پرچمدار جدید خود Nubia Z9 را در سه ماهه سوم سال جاری در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد. این گوشی سه نسخه دارد که قیمتی 564 تا 725 دلاری خواهند داشت. نسخه Exclusive Edition که گرانترین هم هست از 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و حسگر اثرانگشت بهره می برد. نسخه Classic Edition که ارزانترین مدل محسوب می شود از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. اما نسخه Elite Edition نیز تقریباً تمام امکانات نسخه Exclusive به جز حسگر اثرانگشت را دارد.
زمانی که ZTE Nubia Z9 در می ماه معرفی شد، کاربران نه تنها به خاطر مشخصات سخت افزاری سطح بالای آن، بلکه به علت بکارگیری هوشمندانه حسگر اثرانگشت در اطراف گوشی هیجان زده شدند. همانطور که از تصاویر این گوشی هوشمند می توان تشخیص داد، حاشیه صفحه نمایش بسیار باریکی را شاهد هستیم که ضخامتی 0.8 میلی متری دارد. همین حاشیه کم به زد تی ای اجازه استفاده از حرکات اشاره ای جالبی را داده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
دنیا شکوهی۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

ما بعد از اینکه رییس کمپانی مادر، لنوو، در حین کنفرانس تکنولوژی در پکن این مساله را فاش ساخت، میتوانیم شاهد موجی از دستگاههای جدید باشیم.
یانگ یونکینگ در مصاحبه با تلرگراف، گفت: "ما در حال ساخت مدلهای زیادی تحت برند موتو هستیم، پس احتمالا در تابستان شاهد ارائه محصولات هیجان انگیزی شامل تلفن و ساعت خواهید بود." این اولین محصولات موتو خواهد بود از زمانی که لنوو سکان را بدست گرفته بود.
از آنجاییکه او جزییات دقیق را نخواهد گفت، ما امیدواریم که رسیدن موتو 360 2 را ببینیم، از آنجاییکه این ساعت در حال ارتقاست. به خصوص الان که یک ساعت اپل به بازار آمده و سومین ساعت اندروید خود LG را با ساعت Urbane، تکرار کرده است.
تلفن هوشمند، ما امسال، تلفن جدید Moto E را دیده ایم که درها را به سوی ارائه تلفن های Moto G، Moto X باز کرده است.

ادامه مطلب