محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير

اگر علیرغم حضور انبوهی از دوربین های دیجیتال در بازار هنوز هم عاشق عکاسی با موبایل خود هستید، کمپانی الیمپوس خبرهای خوبی برایتان دارد.
این شرکت یک محصول جدید با عنوان Olympus Air را رونمایی کرده که در واقع یک دوربین دستی با لنز قابل تعویض است که بطور کامل توسط گوشی هوشمندتان کنترل می شود.
این محصول که با نام Olympus Air A01 معرفی شده، دوربینی 16 مگاپیکسلی است که بیشتر یک وسیله جانبی موبایل محسوب می شود تا یک دوربین بدون آینه معمولی.
الیمپوس موفق شد سنسور، حافظه داخلی، باتری و سایر تجهیزات یک دوربین را در بدنه ای به اندازه یک لنز معمولی دوربین های DSLR جای دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير

سامسونگ در ماه مارس با ثبت نام تجاری گوشی های A6، A8 و A9 اعلام کرد که محصولات جدیدی قرار است در خانواده Galaxy A روانه بازار شود. از آن زمان تاکنون هر ماه اخبار و اطلاعات جدیدی از گوشی A8 منتشر شد، بطوری که تا به امروز ما تصاویر، مشخصات و تقریباً اکثر اطلاعاتی که میشد از این مدل بدست آورد را در اختیار داشتیم. اما حالا یک ویدیوی بررسی کوتاه از این گوشی منتشر شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير

یکی از مسائلی که بسیاری از کاربران با آن مواجه بودند، تاخیرها یا اصطلاحاً لگ های سیستم عامل اندروید در نسخه های قدیمی تر بود. درحالی که گوگل با آپدیت ها و بهبودرسانی های مختلف برای حل این مشکل تلاش کرد اما در نهایت در نسخه 4.1 جلی بین بود که گوگل با معرفی پروژه کره یا Project Butter این لگ ها و تاخیرها را تا حد زیادی کاهش داده بود.
اما آیا تاکنون به این فکر کرده اید که گوگل چگونه این تاخیرها را مورد بررسی قرار می دهد؟ خب در جواب باید بگوییم که گوگل یک دستگاه اختصاصی برای این کار دارد که Chrome TouchBot نام داشته و توسط شرکت OptoFidelity تولید شده است. این دستگاه هر نوع لگ یا تاخیری که در واکنش های اتفاق افتاده در یک صفحه نمایش لمسی روی می دهند را ثبت می کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

بیشتر از یکسال می گذرد که گوگل از سرویس ملاقات تصویری خود با عنوان Chromebox for Meetings رونمایی کرده است. این سرویس به عنوان راهکاری عالی برای شرکت ها جهت برگزاری کنفرانس های ویدیویی شناخته شده و حالا این غول جستجوی اینترنتی از باندل جدیدی رونمایی کرده که به شرکت های بزرگ با اتاق های بزرگ و شلوغ تر، امکان برگزاری کنفرانس های ویدیوی بزرگتری را می دهد.
برای آن دسته از کاربرانی که احتمالاً خبر ندارند این سرویس چیست باید بگوییم که گوگل با استفاده از سیستم عامل کروم و نرم افزار Hangouts سیستمی ساده، سریع و مقرون بصرفه برای برگزاری کنفرانس های تجاری ارائه کرده که قیمت آن از 999 دلار شروع می شود. همچنین از آنجایی که سیستم عامل کروم برپایه فضای ابری طراحی شده، مدیریت بسیار آسانی دارد و گوگل نیز پشتیبانی بسیار خوبی را از شرکت ها انجام می دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۹:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

به گزارش سایت بلومبرگ، بنظر می رسد اپل در حاضر تولید نمایشگرهایی مجهز به تکنولوژی Force Touch را شروع کرده باشد.
فورس تاچ قابلیتی است که به نمایشگر اجازه می دهد میزان فشار لمس انگشت شما را تشخیص داده و براساس آن واکنشی متفاوت را نشان دهد. این تکنولوژی در اپل واچ و مک بوک های جدید نیز به کار رفته است.
منابع اطلاعاتی بلومبرگ می گویند امسال نیز شاهد دو گوشی 4.7 و 5.5 اینچی از سوی اپل هستیم. همچنین ممکن است آیفون های جدید کمی ضخیم تر باشند.
هنوز بطور قطع نمی توان گفت که آیفون جدید 6S نام خواهد داشت، ممکن است اپل مستقیماً گوشی های جدید را با نام آیفون 7 روانه بازار کند، اما طبق رسم همیشگی اپل، همه منتظر یک نسخه بهبود یافته از مدل های سال گذشته هستیم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير

کمپین "Shot on iPhone 6" یا تصویر ثبت شده با آیفون 6 با اضافه شدن چند ویدیوی جدید توسط اپل، به کار خود ادامه می دهد. هر دو ویدیوی جدید اضافه شده مدت 15 ثانیه داشته که از این نظر با سایر ویدیوهای قرار گرفته در سایت همخوانی دارند. در این دو ویدیو نیز بر روی توانایی های دوربین 8 مگاپیکسلی iSight آیفون 6 تمرکز شده است.
در کلیپ اول، تصاویری از هنرنمایی با یک دوچرخه BMX بصورت صحنه آهسته توسط Willian P فیلمبرداری شده است. در کلیپ دوم نیز Jirasak P از قابلیت فیلمبرداری صحنه آهسته آیفون 6 استفاده کرده اما با این تفاوت که این بار به جای یک صحنه سریع، از یک صحنه آرام فیلمبرداری شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۶ تير

اپل: میخواهیم که آی فونتان جای پاسپورتتان را بگیرد.
ApplePay بالاخره در ماه آینده به انگلستان می آید و این برند تنها به جایگزین کردن پول و کارت اعتباری با موبایل و ساعت ، اکتفا نمیکند.
من امروز صبح را با ادی کو ، نایب رئیس خدمات و نرم افزار های اینترنت و جنیفر بیلی ، نایب رئیس خدمات اینترنتی اپل گذراندم ، تا بفهمم این سیستم چگونه در سان فرانسیسکو کار کرد، جایی که سیستم برای چند ماه به کار گرفته شده بود.
کیو در مورد یک چیز مطمئن بود : این برای اپل یک شروع است . این سرویس در حال شروع شدن در انگلستان و بعد در جاهای وسیع تری در دنیاست.( از آنجایی که توافقات بیشتری با تجار برای محصولات اپل در حال شکل گیری است ) ولی کمپانی برنامه های بزرگتری دارد. مدیر اپل کیف پولش را به ما نشان داد: پول نقد و مقداری کارت در آن بود. او گفت هدف اپل این است که همه ی این چیز ها را تا جایی که میتواند حذف کند. که شما دیگر مجبور نباشید پول نقد و کارت های اعتباری و کارت های بدهی ها را با خود حمل کنید.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

آقای جان چِن، مدیر عامل شرکت بلک بری اعلام کرد که این تولیدکننده گوشی های موبایل ممکن است در آینده از نوعی گوشی با خواص ضد باکتری برای استفاده در بیمارستان رونمایی کند. این مدیر اجرایی البته تاکید کرد که چنین محصولی در حال تولید نبوده و هنوز مشخص نیست چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.
اَویو گِلدمن، مدیر ارشد اطلاعات پزشکی در مرکز ارائه مراقبت های بهداشتی منطقه ای Mackenzie Health می گوید: جلوگیری از انتقال آلودگی و باکتریها بین بیماران و پرسنل بیمارستان یک موضوع بسیار مهم است.

ادامه مطلب