محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۷:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

موبایلتان میداند که کجاست، چگونه نگهش داشتید، چه به آن میگویید و چقدر سریع حرکت میکنید. تا کنون با توسعه هایی جالب توجه تکنولوژی سنسور موبایل بسیار نزدیک است . اما این تازه فصل اول دوره ی خود آگاهی دستگاه ها و ضبط مداوم داده هاست. هنوز خیلی بیشتر مانده ت اتفاق بیفتد. ما حالا عادت کردیم که موبایل ها و تبلت ها تشخیص دهند که اگر بر عکس گرفته شدند صفحه را مطابق آن بر گردانند ، اما حتی این نوع از تکنولوژی نسبتا نوآوری جدیدی است که در 4 یا 5 سال پیش رایج شده است. شما احتمالا از محصولات خیلی جدید استفاده کردید تا این سنسور ها را به نمایش بگذارید، و فقط موبایل اینطور نبوده است. کنسول بازی wii ساخت نینتندو که باعث شد میلیون ها نفر از ما هنگام پرتاب توپ بولینگ از راه دور در تلویزیون اضطراب داشته باشیم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۲:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

آقای جان چن، مدیرعامل کمپانی بلک بری در گفتگویی با خبرنگار FOX Business در رابطه با گذشته و آینده بلک بری در زمینه تولید گوشی های موبایل صحبت کرد.
بلک بری در گذشته یک برند برجسته و محبوب بود اما با ورود اپل به صنعت موبایل و معرفی آیفون، این محبوبیت به سرعت کاهش پیدا کرد. از آن زمان تاکنون، گوشی های بلک بری بیشتر توسط مقامات دولتی و افراد خاص استفاده شده است.
در این مصاحبه، آقای چن اعلام کرد که بلک بری قصد دارد تمرکز خود را از تولید گوشی های موبایل جدید به توسعه و بهبود فناوری های امنیتی محصولاتش منتقل کند. وی اضافه کرد که بلک بری سالیانه مبلغی در حدود 100 میلیون دلار را صرف سرویس های امنیتی اش می کند و تاکنون شرکت های امنیتی متخصص را در زمینه هایی مانند ارتباطات صوتی امن طبقه بندی اطلاعات(کاری، شخصی) خریداری کرده است. بلک بری همچنین اخیراً شرکت AdHoc که در زمینه امنیت نرم افزارهای پیام رسان فعالیت می کرد و با وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا و امنیت داخلی قرارداد داشت، را نیز خریداری کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد

کمپانی های مختلف تمام تلاش خود را انجام می دهند تا بهترین کیفیت را در دوربین جلوی گوشی های هوشمند ارائه کنند. اما هنوز هم دوربین های جلویی در گوشی های موبایل تنها در شرایط نوری ایده آل و مناسب قابل استفاده هستند و در سایر شرایط انتظار چندانی نمی توان از آنها داشت.
منبع نور حلقه ای Kira شاید زمخت و مسخره بنظر برسد اما یک مشکل بزرگ را از طرفداران سلفی حل می کند. با استفاده از این ابزار جانبی قادر خواهید بود تصاویری با نورپردازی به مراتب بهتر را از خود ثبت کنید.
همانطور که احتمالاً حدس زده اید، Kira یک محصول ژاپنی است و پروژه طراحی آن توسط جولی واتای آغاز شده است. این عکاس زن که از کیفیت نامطلوب دوربین های جلویی خسته شده بود، به فکر افتاد تا با اتصال یک وسیله، نور مناسبی را برای ثبت عکس های سلفی فراهم کند.
این وسیله هنوز به تولید نرسیده و واتای در حال جذب سرمایه از طریق سایت ژاپنی Kibidango می باشد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت یا زمان عرضه آن منتشر نشده، اما بنظر می رسد در بازار با استقبال خوبی مواجه شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۰:۴۸ - ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد

آنتن گوشی شما از یک تکه فلز بی خاصیت بیشتر است.
همانطور که ناکامی آنتن غیر معروف اپل به ما یاد داد، گرفتن امواج رادیویی از هوا برای ارسال پیام ها به فواصل دور کار خیلی ساده ای نیست. درست مانند طراحی ضعیف آنتن ( یا به جاهای پرت رفتن) که میتواند پذیرش را خراب کند، میزان کردن درست یک آنتن میتواند به طور قابل توجهی پذیرش را قوی کند، از بین بردن نیرو را در پروسه پایین بیاورد و عمر باتری را افزایش دهد.
چقدر شانسی، پس یک گجت جدید شگفت انگیز میتواند آنتن گوشی شما را طوری تنظیم کند که به همه ی آن چیزها برسید. ممکن است همین الان هم در موبایل شما باشد یا شاید در بعدی . به هر حال مزایای بلند شدن عمر باتری ممکن است هرگز فهمیده نشود چون کمپانی های موبایل آنها را نمیخواهند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير

براساس تصاویر جدیدی که در اینترنت منتشر شده می توان تصور بهتری از قلم S Pen موجود در فبلت جدید سامسونگ Galaxy Note 5 پیدا کرد.
همانند قلم های قبلی، یک دکمه در قسمت کناری آن تعبیه شده و علاوه بر این، قلم جدید از ویژگی ها و امکاناتی برخوردار خواهد بود که خود را کاملاً از گذشته و رقبایش متمایز کند.
همچنین قسمت بالایی قلم نیز ظاهراً یک دکمه قابل کلیک خواهد داشت که در قلم های قبلی دیده نمی شد. البته هنوز در مورد کارایی های احتمالی این دکمه اطلاعاتی در دسترس نیست.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱:۶ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير

براساس اطلاعات جدیدی که به تازگی درز پیدا کرده اند، آیفون 6 اس پلاس از بدنه ای مستحکم تر از نسل قبلی بهره خواهد برد.
اگر از طرفداران برند اپل باشید حتماً خبر دارید که در زمان عرضه آیفون 6 پلاس مشکل خم شدن این گوشی چه فرصتی را در اختیار منتقدان آیفون و اپل قرار داد. بسیاری از مشتریان از این موضوع شکایت داشتند که آیفون 6 پلاس در جیبشان خم شده است. خوشبختانه بنظر می رسد اپل از این اتفاقات درس خوبی گرفته باشد.
تامین کننده آینده اپل ظاهراً یک قاب پشتی برای این گوشی استفاده تولید خواهد کرد که استحکام بیشتر و حس نرمی خاصی را به کاربر منتقل می کند.
به گفته مینگ چی کو از شرکت KGI Securities آیفون 6 اس پلاس از همان آلیاژ آلومینیوم سری 7000 که در ساخت اپل واچ اسپرت استفاده شده، بهره خواهد برد. این آلیاژ تا 60 درصد نسبت به اکثر آلیاژهای دیگر آلومینیوم قوی تر بوده و چگالی آن نسبت به فولاد یک سوم است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۹ تير

تبلت ها از زمان حضور در بازار همواره کمتر از گوشی های هوشمند مورد علاقه بوده اند. به گزارش Amid میزان فروش تبلت ها ضعیف بوده و اکنون به راحتی نمی توان یک تبلت پرچمدار را در بازار پیدا کرد. سامسونگ در سال گذشته چند مدل تبلت را روانه بازار کرد و برای سال جاری نیز تبلت های Galaxy Tab A و Galaxy Tab E را در نظر گرفته است. همچنین ماه هاست که صحبت هایی از Galaxy Tab S2 می شود و حالا دیگر صبورترین کاربران نیز می خواهند بدانند این تبلت بالاخره کی وارد بازار می شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۹ تير

سامسونگ پیش تر اعلام کرده بود که Samsung Pay یکی از ویژگی های اصلی گوشی گلکسی اس 6 خواهد بود، اما حالا با گذشت تقریباً شش ماه از معرفی این گوشی، هنوز خبری از ارائه سرویس پرداخت سامسونگ نیست.
خوشبختانه این شرکت سرویس Samsung Pay را برای یک دوره آزمایشی در کشور کره ارائه خواهد کرد اما راه اندازی عمومی آن در پاییز انجام خواهد شد.
اپل Apple Pay را در آمریکا راه اندازی کرده و بزودی در اروپا نیز آن را ارائه خواهد کرد، از طرفی دیگر گوگل نیز در ماه های آینده سرویس والت خود را با Android Pay جایگزین خواهد کرد. بنابراین سامسونگ ممکن است با ارائه دیرهنگام سرویس پرداخت موبایل خود عقب تر از دو رقیب قدرتمندش قرار بگیرد.
یکی از مشکلات سامسونگ این است که کاربران در حال حاضر بطور کلی نمی دانند سامسونگ پی چگونه کار می کند و چه امکاناتی دارد و اگر از این موضوعات مطلع شوند نیز ممکن است تمایلی برای صبر کردن و استفاده از این سرویس در برابر سرویس های رقیب نداشته باشند. البته سامسونگ در ماه مارس در یک پست بلاگ اطلاعاتی در رابطه با نحوه کار سرویس پرداختش ارائه کرد بود.

ادامه مطلب