محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
زهیر معصومیان۱۸:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

تبلت 6اینچی Kindle Fire با کیفیت HD آمازون هم‌اکنون یکی از ارزان‌ترین تبلت‌ها در بازار است (100دلار همراه با نمایش تبلیغات)، اما به گزارش مجله‌ی Wall Street روز دوشنبه، این شرکت به دنبال عرضه‌ی دستگاه 6 اینچی ارزان‌تریست.
به ادعای منابع WSJ تبلت جدید 6 اینچی تنها 50دلار قیمت دارد و احتمالا هنگام تعطیلات زمستانی به بازار می‌آید.
شرکت آمازون درنظر دارد تا این دستگاه را با ارزان‌ترین قطعات ممکن تولید کند، مانند قراردادن یک بلندگوی کوچک درعوض بلندگوی استریو. همچنین لازم به ذکر است که مانند تمام دستگاه‌های ارزان موجود در خانواده‌ی Kindle آمازون، این تبلت نیز ویژگی نمایش‌دهندگی تبلیغات را دارا است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

اپل سرانجام آیفون 6اس و 6اس پلاس را در شهر سانفرانسیسکو معرفی کرد و علاقه مندان می توانند از تاریخ 25 سپتامبر به بعد برای تهیه آن اقدام کنند.
همانند نسخه کوچتر، آیفون 6اس نیز مدلی آپدیت و نه طراحی مجدد شده به حساب می آید. در طراحی بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم سری 7000 که در اپل واچ نیز استفاده شده بود، بهره گرفته شده است و به همین دلیل استحکام به مراتب بیشتری در برابر خمش و ضربات دارد.
تفاوت های اصلی بین نسخه 6S و پلاس شامل صفحه نمایش، عمر باتری و لرزشگیر دوربین می شود.
آیفون 6S Plus از نمایشگر 5.5 اینچی رتینا با وضوح 1920 در 1080 پیکسل بهره می برد که تراکم پیکسلی 401 ppi را ارائه می کند. به غیر از صفحه نمایش، در سایر مشخصات فنی تقریباً با نسخه 6اس یکسان می باشد. پردازنده A9 با 80 درصد سرعت بیشتر نسبت به A8 و افزایش 90 درصد عملکرد پردازنده گرافیکی در هر دو آیفون بکار گرفته شده اند. همچنین پردازنده تشخیص حرکت کمکی M9 برای ردیابی فعالیت های ورزشی نیز در آیفون های جدید وجود دارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۶:۳۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

گوگل به تازگی به روز رسانی ای از تعداد توزیعات اندروید منتشر کرده است، و به ما اطلاعاتی خوب درباره ی این میدهد که چند گوشی در حال استفاده از نسخه های اندروید هستند. در حال حاضر 21 درصد همه ی دستگاه های اندروید در حال استفاده از 5.0 lollipop یا بالاتر از آن هستند ، که 2.9 درصد افزایش در ارقام ماه قبل است .

بر اساس بقیه ی ارقام، 39.2 درصد دستگاه های اندروید در حال 4.4 kitkat اند که تنها 1 درصد کاهش از ماه قبل تا به حال است . jelly bean در حال حاضر بر روی 31.8 درصد دستگاه ها قرار دارد، که ماه قبل 33.6 درصد بود . ice cream sandwich هم از ماه قبل تا به حال 4 درصد کاهش داشته است، و حالا تنها بر 3.7 درصد دستگاه ها موجود است . gingerbread هنوز بر روی 4.1 درصد دستگاه ها قرار دارد ( کمتر از آگوست که 4.6 درصد بود )، و بله ، froyo هنوز هم بر روی برخی دستگاه های اندروید نصب شده است . تنها 2 درصد (که البته ماه قبل 3 درصد بود) ، بنابراین ما به زودی افت ارقام را در چارت خواهیم دید . هر نسخه ی اندرویدی با توزیع کمتر از 1 درصد نشان داده نمیشود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۱:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

وقتی همه ی تبلت های موجود در بازار تقریباً از یک فرم طراحی و ظاهر بهره می برند، دیگر معرفی تبلت های جدید نمی تواند چندان هیجان انگیز باشد. اما ایسر در تبلت مخصوص بازی Predator 8 شهامت به خرج داده و طراحی آن را با گوشه ها و لبه های تیز، رنگ آمیزی نقره ای و قرمز و از همه جالب تر استفاده از چهار بلندگو، متحول کرده است.
این تبلت که در نمایشگاه IFA معرفی شد، وزن بسیار کمی معادل 349 گرم دارد که معمولاً در دنیای تجهیزات گیمینگ چندان رایج نیست، چرا که اکثر محصولات این رده سنگین هستند.
طراحی Predator 8 زیباترین محسوب نمی شود، البته اگر از سخت افزارهایی با ظاهر عجیب و غریب لذت می برید قضیه فرق می کند، اما بطور کلی طراحی این تبلت به زیبایی آیپد مینی نیست. نمایشگر 8 اینچی این تبلت رزولوشنی معادل 1920 در 1200 پیکسلی را ارائه می کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

شایعات و اخبار زیادی پیرامون iPhone s6 وجود دارد و حالا ما کمی بیشتر میدانیم . دوربین جلویی که مدت ها 1.2 مگاپیکسلی بود، حالا یک جهش رزولوشنی بزرگ به 5 مگاپیکسل خواهد داشت . ( بر طبق گفته های یک منبع موثق ؛ تحلیل گر KGI securities ، مینگ چی کو و آماده شده توسط macarumors. رزولوشن بالارفته تنها پیشرفت بزرگ برای بهتر کردن سلفی هایتان نخواهد بود، بر طبق گزارشات ؛ یک فلاش روبه روی نرم افزاری احتمالا کارش را خیلی خوب انجام خواهد داد . به این معنی که وقتی دکمه ی شاتر را فشار میدهد صفحه فلاش سفید میزند. گزارشات همچنین حاکی از این اند که محل ذخیره ی 16.64 و 128 گیگابایتی تا یکسال دیگر نیز با همان قیمت های 199 و 299 و 399 دلار خواهند بود . به هر حال حالا که موبایل داران از قیمت های کمک هزینه ای فاصله میگیرند، آن قیمت ها برای بیشتر مشتری ها نخواهند بود . اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم؛ گوشی ها 650، 750، 850 برای iphone 6 , با 100 دلار اضافه برای آی فون 6 پلاس خواهد بود .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

آیا فکر میکنید که آی فون پلاس 5.5 اینچی و گلکسی نوت 5 5.7 اینچی فبلت های بزرگی اند؟ خب آنها در مقایسه با دو گوشی جدید بسیار بزرگ لنووو بسیار کوچک اند . لنووو در روز چهارشنبه دو تا از بزرگترین تلفن همراه های هوشمندی را که تا به حال دیده ایم را معرفی کرد . بزرگتر از گلکسی مگای سامسونگ : phab plus 6.8 اینچی و phab 6.9 اینچی . این شرکت همچنین از تبلت های جدید yoga tab با اندازه های 8 و 10 اینچ پرده برداری کرد . فب پلاس متالیک با قیمت 299 دلار از دو گوشی دیگر کوچکتر است و صفحه ی ISP تمام اچ دی 1,920 در 1.080 و 326 ppi دارد . این صفحه وقتی داخل خانه دیده شود خوب است و اندازه اش برای دیدن ویدئو و فیلم عالی است اما من صفحه نمایش های بهتری هم دیده ام که هم رزولوشن بالاتری دارند و هم روشن تر .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
حمیدرضا احمدزاده۸:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

در دو سال اخیر بسیاری از قابلیت های اینستاگرام دستخوش تغییر شد. اما یک بخش تغییر زیادی نکرده است:بخش پیام های دایرکت.
قابلیت پیام های دایرکت توسط 85 میلیون نفر در اینستاگرام استفاده می شود. از آخرین آپدیت این قابلیت زمان زیادی می گذرد. این کمپانی روز سه شنبه آپدیتی برای اپلیکیشن موبایلش در اندروید و IOS منتشر که کرد که قابلیت های جدیدی همچون, مکالمه متنی, ارسال سلفی و استفاده از اموجی در پیام های دایرکت به آن اضافه شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
حمیدرضا احمدزاده۱۸:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور

جدید که آمده است تا به محدودیت فضای ذخیره سازی اسمارتفون ها با استفاده از فضای ابری پایان دهد
در حال حاضر فضای ذخیره سازی اسمارتفون ها کاملا به هم ریخته است و حال و روز خوبی ندارد. البته ممکن است از زمانی که اپل و سامسونگ بر این صنعت تسلط پیدا کرده اند در بازار اسمارتفون ها وضعیت اینگونه به نظر نرسد, اما هم اکنون ده ها شرکت دیگر برای جای گرفتن در جیب مشتریان تلاش می کنند.

ادامه مطلب