محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر

سامسونگ بخشی از گزارش مالی خود که در اواخر ماه اکتبر منتشر خواهد کرد را اعلام نموده است. این شرکت سود عملیاتی 6.25 میلیارد دلاری را از ماه جولای تا سپتامبر بدست آورده که به گفته روییترز رشدی 79.8 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را نشان می دهد. این رقم همچنین بیشتری میزان سودی می باشد که سامسونگ از آغاز سال 2014 تاکنون داشته است. به گفته تحلیلگران بلومبرگ، سود بخش موبایل احتمالاً چیزی در حدود 24 درصد است که رقمی معادل 1.9 میلیارد دلار را شامل شده و نخستین رشد سال به سال در هفت چهارماهه گذشته محسوب می شود.
اگرچه میزان فروش گوشی هوشمند اس 6 کاهش یافته اما با کاهش قیمت های صورت گرفته توسط سامسونگ و همچنین عرضه گوشی های رده پایین غالباً زیر 200 دلاری در کشورهای در حال توسعه، این شرکت رشد مطلوبی را در شرایط مالی خود دیده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۰:۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر

گوگل اندروید 6.0 را با عنوان مارشمالو معرفی و آن را برای چند دستگاه نکسوس منتشر کرد. اما میلیون ها کاربر همچنان منتظرند تا ببینند در چه زمانی شرکت های سازنده یا اپراتورها این نسخه از اندروید را برای دستگاه هایشان عرضه خواهند کرد. خوشبختانه شرکت هایی مانند اچ تی سی، موتورولا، سامسونگ، سونی و تی-موبایل از برنامه خود جهت انتشار این آپدیت پرده برداری کردند. اگرچه لیست های اعلام شده تمام دستگاه ها را پوشش نمی دهند، اما آنچنان بد هم نیستند. همچنین شانس اینکه در هفته های آتی تعداد این دستگاه ها افزایش پیدا کنند بسیار زیاد است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۴ مهر

بیایید حداقل در مورد یک چیز واضح صحبت کنیم : آی فون 6 اس یک گوشی خوب است . حتی میتوان گفت یک گوشی عالی و بهترین آی فونی است که تا به حال بیرون آمده . اما اگر از آی فون 6 آپگرید میکنید یا حتی 30 ثانیه را با آن سپری کرده اید ، مثل همیشه است تا اینکه به سه بعدی لمسی برسید .
صفحه نمایش لمسی نو ظهور قطعا بزرگترین و مهم ترین ویژگی آی فون 6 اس است . اما تغییرات قابل دیدنی ندارد و فقط چند تغییر جزئی در سخت افزار . آیا این ویژگی به تنهایی ضمانت آی فون را میکند؟

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۱ مهر

کاربران سیستم عامل مک می توانند جدیدترین نسخه ی آن تحت عنوان El Capitan را دانلود کنند. این نسخه که بهبودهای مختلف، مدیریت بهتر پنجره ها و برنامه های پیش فرض آپدیت شده را در خود دارد از حالا قابل دانلود می باشد.
برای دریافت OS X El Capitan می توانید آن را مستقیماً از اپ استور مک دانلود کنید.
قبل از شروع به نصب این نسخه سعی کنید حتماً از فایل ها و پوشه های مهم خودتان نسخه پشتیبان تهیه کنید. آسان ترین شیوه برای انجام این کار استفاده از Time Machine و یک هارد اکسترنال می باشد. البته می توانید از یک سرویس ابری مانند Dropbox، iCloud و Google Drive برای ذخیره نسخه پشتیبان خود نیز استفاده کنید.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۶:۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۱ مهر

زمان آن رسیده تا این همه انتقاد نسبت به ویژگی Wi-Fi Assist در iOS 9 پایان پیدا کند. اگر شما هم مصرف بالای ترافیک را پس از آپدیت به این نسخه و یا خرید آیفون جدید مشاهده می کنید، علتش Wi-Fi Assist نیست! علت را در تنظیمات نامناسب خود جستجو کنید.
Wi-Fi Assist قابلیتی است که توسط اپل در iOS 9 معرفی شده و بصورت پیش فرض در آن فعال است. بنابراین اگر سیگنال های Wi-Fi شما ضعیف یا ناپایدار شوند تنظیمات این بخش بصورت خودکار شما را به اتصال دیتا منتقل می کند.
iOS 9 و Wi-Fi assist تنها دو هفته است که ارائه شده اند و این در حالی است که بسیاری از کاربران از مصرف زیاد ترافیک طرح های خود گلایه می کنند. اما بسیاری از این انتقادها هم بی مورد هستند، درست است که WI-Fi Assist گاهی اوقات اتصال دیتا را نسبت به وای فای در اولویت قرار می دهد، اما این مصرف ترافیک اتصال دیتا ربطی به این ویژگی ندارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۱ مهر

LG V10 تنها یک گوشی هوشمند پرچمدار نیست، در واقع منصفانه است اگر V10 را نخستین ابرگوشی جهان بنامیم.
اما چرا؟ خب بیایید با دو نمایشگر این گوشی شروع کنیم. نمایشگر 5.7 اینچی با وضوح QuadHD صفحه نمایش اصلی گوشی محسوب می شود. اما یک نمایشگر کوچکتر نیز وجود دارد که بصورت فیزیکی به گوشی متصل بوده، عملکردی متفاوت داشته و 24 ساعته روشن است. این نمایشگر زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن ها، میانبر اپ ها و تنظیمات را نمایش می دهد. در برخی از برنامه ها، این نمایشگر می تواند تنظیمات بیشتر را بدون اشغال فضای نمایشگر اصلی به کاربر نشان دهد.
پس از این به سراغ دو دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در V10 می رویم که امکان ثبت عکس های سلفی عریض را فراهم می کند.
بدنه گوشی از فولاد ضد زنگ 316L ساخته شده و قسمت پشتی از محافظ Dura Guard، پوششی سیلیکونی که جلوی ضربات را می گیرد، بهره می برد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

وقتی یک دستگاه رده بالای iOS مانند آیپد پرو به لپ تاپ ها شباهت پیدا می کند، مک بوک های سطح پایین و محبوب چیزی شبیه به تبلت ها بنظر می رسند. از سوی دیگر تعداد رو به رشد برنامه هایی که برای هر دو سیستم عامل در حال عرضه شدن هستند تحلیلگران و ناظران بازار را به این نقطه رساند که احساس کنند اپل به آهستگی در حال ادغام دو سیستم عامل است.
اما مدیرعامل اپل، تیم کوک صریحاً اعلام کرده که این موضوع جزو برنامه های فعلی وی نمی باشد.
وی در کنفرانس Boxworks سانفرانسیسکو گفت "ما به داشتن یک سیستم عامل واحد برای کامپیوترهای شخصی و موبایل اعتقادی نداریم، این سیستم عامل ها به وجود آمده اند تا کارهای متفاوتی را انجام دهند. در نتیجه ما هیچ علاقه ای برای ترکیب کردن آنها نداریم."

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا رزمی۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر

سال گذشته اسمارت فون های کمپانی اپل با چالشی جدی روبرو شدند و بسیاری از کاربران در باره خم شدن آیفون ها ناراحت بودند. هرچند که اپل اعلام کرد تعداد بسیار کمی از کاربران در حالت عادی و استفاده روزانه با این مشکل روبرو شده اند و این مشکل به دلیل اعمال فشارهای بیش از حد نرمال بوده است اما باید قبول کرد که این مشکل وجود داشت. چندی پیش اپل دو پرچمدار جدید اسمارت فون های خود را معرفی کرده است. و به زودی میبایست شاهد انجام انواع و اقسام تست ها بر روی این اسمارت فون ها باشیم. اما اولین چیزی که باید بدانیم این است که اپل نوع آلومینیوم به کاربرده شده در آیفون ها را تغییر داده تا مشکل سال گذشته به وجود نیاید. با این حال اگر دوست دارید بدانید که آیا iPhone 6S در مقابل فشار خم میشود یا خیر در ادامه مطلب با ما باشید.

ادامه مطلب