محبوب ترین ها
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

حتما می دانید که مدتی پیش درست قبل از عرضه تبلت سرفیس پرو 3 شایعاتی مبنی بر احتمال معرفی یک تبلت کوچک با نام سرفیس مینی منتشر شده بود. این تبلت سپس توسط مایکروسافت چندبار کنسل اعلام شد. اما حالا شواهدی وجود دارند که نشان می دهند این تبلت نه تنها کنسل شده بلکه تولید و کاملاً آماده عرضه به بازار بوده است. فقط در همین حد بگوییم که پانوس پانای رییس بخش سرفیس مایکروسافت مدتی از Surface Mini به عنوان تبلت روزمره اش استفاده می کرده است!

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

هفته گذشته مشکل مصرف بیش از اندازه باتری توسط اپلیکیشن iOS فیسبوک خبرساز شده بود. اما این شبکه اجتماعی حالا با ارائه آپدیتی مدعی شده که این مشکل در نسخه iOS اپلیکیشن فیسبوک حل شده و به توضیح دلایل وقوع چنین مشکلی پرداخته است.
به گفته اری گرانت یکی از مهندسین فیسبوک می گوید"این مشکل از دو بخش تشکیل شده بود. نخست اینکه اپلیکیشن فیسبوک بخشی به نام "CPU spin" در بین کدهای خودش دارد. CPU spin در واقع حکم یک کودکی را دارد که درون خودرو بطور پیوسته سوال می کند آیا هنوز نرسیده ایم؟ زمانی که این پرسش بی پاسخ بماند، این روند تکرار شده و باعث می شود تا باتری گوشی بیش از حد نرمال مصرف شود."
بخش دوم مشکل مربوط به مدیریت ضعیف صوت توسط اپلیکیشن فیسبوک است که باعث افزایش مصرف باتری می شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ آبان

قابلیت Split View که اپل آن را در iOS 9 ارائه کرد برای انجام مالتی تسکینگ بر روی تبلت آیپد بسیار کارآمد است، اما مشکل اینجاست که تنها اپلیکیشن های خود اپل از این قابلیت پشتیبانی می کنند.
در روز پنجشنبه گوگل با ارائه نسخه جدید مرورگر کروم اعلام کرد که یکی از تغییرات صورت گرفته اضافه شدن پشتیبانی از این قابلیت در نسخه iOS است. اکنون کاربران می توانند مرورگر کروم و یک اپلیکیشن دیگر را در کنار یکدیگر داشته باشند. این ویژگی علاوه بر آیپد ایر 2 و آیپد مینی 4 بر روی آیپد پرو نیز کار خواهد کرد.
ویژگی Split View با قابلیت Slide Over تفاوت دارد، چرا که ویژگی دوم در واقع به شما اجازه می دهد زمانی که در یک اپ هستید یک اپلیکیشن دیگر را در سمت راست باز کنید اما اجازه ندارید بطور همزمان در هر دو اپلیکیشن کار کنید. این قابلیت که در آیپدهای قدیمی تر نیز کار می کند توسط مرورگر کروم پشتیبانی می شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۹:۴ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

گوشی های سری نکسوس همواره یک ایراد بارز داشتند: دوربین افتضاح!
البته این موضوع در مورد اکثر گوشی های اندرویدی هم صدق می کند، اما امسال تولیدکنندگان معتبر و بزرگ تصمیم گرفتند این شرایط را تغییر دهند. گلکسی اس 6، جی 4، اکسپریا زد 5 و موتو ایکس از بهترین دوربین های ارائه شده تاکنون بهره می برند که حتی در برخی اوقات از آیفون 6اس اپل نیز عملکرد بهتری را به نمایش می گذارند.
در این مطلب قصد داریم دوربینNexus 5X و iPhone 6S را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم در کنار طراحی جدید، عملکرد سریع و سنسور اثرانگشت جدید، آیا در عملکرد دوربین این دو گوشی نیز تغییراتی حاصل شده یا خیر.
دو گوشی Nexus 5X و Nexus 6P از یک سنسور یکسان 12.3 مگاپیکسلی، لنز واید و دیافراگم f/2.0 در دوربین عقب بهره می برند. هیچکدام از این دو دوربین دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال نیستند و تنها تفاوت بین دوربین جلوی آنها کیفیت 5 مگاپیکسلی Nexus 5X در برابر کیفیت 8 مگاپیکسلی Nexus 6P می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

اوایل هفته گذشته شرکت اچ تی سی یک گوشی هوشمند جدید در سری One را معرفی کرد که در واقع کمی میان رده، کمی پرچمدار و تا حد زیادی هم شبیه به آیفون است! با ما همراه باشید تا یک بررسی اولیه از HTC One A9 داشته باشیم.
اکثر نقدهای صورت گرفته از این گوشی هوشمند بر روی شباهت غیرقابل انکار آن با آیفون های جدید تمرکز کرده اند. البته این موضوع باتوجه به بدنه تمام فلزی، لبه های انحنادار و دو آنتن افقی در قسمت پشتی گوشی چندان جای تعجبی ندارد.
اما اگر با این شباهت مشکلی نداشته باشید، One A9 یک گوشی هوشمند بسیار خوب است. به گفته اچ تی سی این گوشی در واقع بهترین ترکیب از گوشی های سطح بالای One و سطح میانی Desire را ارائه می دهد.
A9 به لطف وزن کم خود(وزن یکسان با آیفون 6اس) در دست احساس سبک بودن می دهد و با ضخامت 7.3 میلی متری اش یک گوشی باریک محسوب می شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر

اپل براساس رای یک دادگاه ملزم به پرداخت جریمه ای 234 میلیون دلاری به بنیاد تحقیقات فارغ التحصیلان ویسکانسین (WARF) شد. این جریمه به علت شکست اپل در یکی از پرونده های مرتبط با پتنت ها که توسط این گروه در سال 2014 باز شد، در نظر گرفته شده است.
این پتنت با شماره 5,781,752 مربوط به یک اختراع بود که سرعت و بهره وری پردازش کامپیوتری را افزایش می داد. اگرچه این جریمه به اندازه خودش بزرگ محسوب می شود اما بسیار کمتر از مبلغ 862 میلیون دلاری بود که برخی منابع خبری اوایل هفته جاری اعلام کرده بودند.
کارل گالبرنسون مدیر بنیاد WARF در بیانیه ای در وب سایت این گروه اعلام کرد"این پرونده تلاش سخت محققین دانشگاهی ما و توانایی بالای شناسایی پتنت ها و مجوزهای نقض شده آنها را نشان می دهد. دادگاه سرانجام به درستی تشخیص داد که این نوع سیستم بهبود دهنده پردازش کامپیوتری حاصل تحقیقات صورت گرفته در مراکز ما بوده و این خبر بسیار خوبی برای مخترعین، دانشگاه ویسکانسین-مدیسون و WARF محسوب می شود."

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۳۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۷ مهر

با استفاده از Pangu 9 می توانید نسخه های مختلف iOS شامل 9، 9.0.2 و 9.0.1 را در دستگاه های iPhone 6s، 6s Plus، 6،6 Plus، 5s، 5c، 5، 4s و بطور کلی تمامی آیپد و آیپاد تاچ هایی که از نسخه 9 بهره می برند را جیلبریک کنید.
o از این لینک iOS 9.0.2 را دریافت کنید.
o ابزار Pangu 9 برای جیلبریک را دانلود کنید.
o از آموزش های انلگیسی زیر استفاده کنید:
o جیلبریک در ویندوز و مک
o راهنمایی و رفع مشکلات در این لینک
o انجام تغییرات و بهینه سازی ها در این لینک
اما چطور شد که این جیلبریک منتشر شد؟
نسخه نهایی iOS 9 در اواسط سپتامبر توسط اپل منتشر شد. نسخه اولیه فوراً با ارائه iOS 9.0.1 اصلاح باگ شد و اواخر سپتامبر نیز اپل نسخه 9.0.2 را منتشر کرد.
اما پیش از اینکه اپل iOS 9 را ارائه کند، تیم Pangu موفق شده بود نسخه 8.4.1 را بطور کامل جیلبریک کند، اما اپل در بیلد Golden Master نسخه 9 iOS بخشی از نقص های امنیتی که اجازه جیلبریک را به این تیم می داد، بست. اپل به تیم های جیلبریک Pangu و TaiG برای کشف این حفره های امنیتی پول پرداخت کرد.
iH8Sn0w توسعه دهنده شناخته شده یک ویدیو در یوتیوب منتشر کرد که در آن iOS 9 را با موفقیت جیلبریک کرده بود، آن هم پیش از آنکه اپل این نسخه را بصورت عمومی منتشر کند. این ویدیو نه تنها یک دستگاه جیلبریک شده را نشان می داد، بلکه چیزهایی مانند زمان بوت طولانی، لوگوی سفارشی صفحه بوت و قراردادن کدهای سفارشی را نیز به نمایش می گذاشت. اما در آن زمان هیچکس مطمئن نبود که iH8Sn0w این جیلبریک را بصورت عمومی منتشر می کرد یا خیر.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

لحظاتی پس از نیمه شب راهول مالک هندی بالاخره iPhone 6S Plus رز گلدی که بصورت پیش سفارش خریده بود را دریافت کرد. اولین کاری که راهول انجام داد گرفتن یک عکس سلفی با آیفون جدیدش بود که او را خیلی خوشحال کرد. البته هزینه ای که این آیفون برایش در پی داشت حدوداً 4 برابر درآمد ماهیانه متوسط یک فرد شاغل در دهلی نو می باشد!
ملک 29 ساله یک دکتر است که در بین انبوهی از طرفداران اپل در فروشگاه اپل استور Noida suburb در حومه دهلی نو حاضر شده بود. همانند سایر کشورها، کاربران علاقه مند برای دریافت آیفون 6 اس خود صف کشیده بودند، البته بدون توجه به این واقعیت که آیفون در کشور هند تقریباً از هر جای دیگری در جهان گران تر است!
اما مالک اعتقاد دارد قیمت مهم نیست، اگر پول بیشتری بدهید کیفیت بهتری دریافت می کنید، اگر هزینه کمتری کنید خب باید با کیفیت پایین تر بسازید.

ادامه مطلب