محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ شهريور

هفته‌ی جاری، هفته‌ای سخت برای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بود: تحقیقات فدرال، ادعاهای قاچاق مواد مخدر، و مصاحبه با بزرگ‌ترین روزنامه‌ی جهان. ایلان ماسک که امیدوار است بتواند خودروی الکتریکی ارزان قیمتی را راهی بازار کند، یک هفته پس از اعلام خصوصی‌سازی تسلا و در تاریخ ۱۵ام آگوست در مصاحبه با Marques Brownlee که به MKBHD شهرت دارد، درباره‌ی برنامه‌های خودروسازی خود صحبت کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

توئیتر تلاش کرد غیر فعال کردن APIهای قدیمی که می‌توانست بر مشترکین آن اثرگذار باشد را کاهش دهد. توئیتر می‌گوید کم‌تر از ۱ درصد کلاینت‌ها همچنان از API قدیمی استفاده می‌کنند. بر اساس اطلاعاتی از Sensor Tower، شش میلیون کاربر App Store و Google Play در فاصله‌ی ژانویه‌ی ۲۰۱۴ تا جولای ۲۰۱۸، پنج کلاینت برتر third-party توئیتر را نصب کردند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

Nikkei اخیرا گزارش کرد گوگل در حال گسترش خط تولید دستگاه‌های مبتنی بر دستیار صوتی با نمایشگر متعلق به خودش است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این غول تکنولوژیکی به شرکای تایوانی‌اش گفته آماده باشند و اطمینان حاصل کنند که می‌توانند این نمایشگر را تحویل دهند، چراکه گوگل قصد دارد تلاش‌های بیشتری برای موفقیت در مقابل آمازون بکند. گوگل قبلا گفته بود پلتفرم نمایشگر هوشمندش را در فصل تعطیلات پیش رو عرضه می‌کند. این برنامه احتمالا از این هم تهاجمی‌تر است، چراکه منبع Nikkei گفت: هدف این شرکت فروش حدود ۳ میلیون محصول دسته اول از مدل جدیدی از اسپیکر هوشمند مجهز به این صفحه‌نمایش است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

Netflix اعلام کرد David Wells، مدیر ارشد مالی آن از سمتش کناره‌گیری می‌کند. Wells در سال ۲۰۰۴ با عنوان نائب رییس بخش تحلیل و برنامه‌ریزی مالی به این شرکت پیوست، و از سال ۲۰۱۰ در سمت مدیر ارشد مالی خدمت کرد. قبل از Wells، آقای Barry McCarthy برای مدتی طولانی این سمت را بر عهده داشت، وی Netflix را همانطور که در حال تبدیل شدن به شرکتی عمومی در سال ۲۰۰۲ بود، هدایت کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

تبلیغات متفرقه و هرزنامه‌ها نیمی از ترافیک پست الکترونیکی بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است. به گزارش آزمایشگاه کسپرسکی، با بررسی نتایج و تجزیه‌ و تحلیل ترافیک ایمیل جهانی، مشخص‌ شده است که نیمی از ترافیک ارسالی پست‌های الکترونیک، هرزنامه است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد

پس از پنج سال همکاری با تسلا، معاون سابق بخش سخت‌افزار Mac، آقای Doug Field به این شرکت کوپرتینویی باز می‌گردد – ظاهرا وی بر روی پروژه‌ی ماشین خودران اپل به نام تیتان کار خواهد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۴ مرداد

هواشناسان با استفاده از تکنیک‌های جدید، به بررسی شرایط آب‌وهوایی زمین تا ۵ سال آینده پرداخته‌اند. به گفته‌ی آن‌ها گرم شدن غیرطبیعی زمین تا سال‌های آینده امری اجتناب‌ناپذیر است. بررسی‌ها توسط کارشناسان فرانسوی و هلندی و با استفاده از دستگاه‌های های جدید صورت گرفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد

سه ماه پس از اینکه فیسبوک اعلام کرد شروع به پیاده‌سازی بلاکچین کرده است، مدیر اجرایی مسئول این پروژه از موقعیت خود در هیات مدیره‌ی Coinbase کناره‌گیری کرد، این اقدام گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی اینکه این پروژه چه چیزی را شامل می‌شود، بیشتر کرد.

ادامه مطلب