محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

هواوی از اسپیکر هوش مصنوعی خود در IFA 2018 رونمایی می‌کند که چیزهای خیلی بیشتری به جز نام را از Google Home قرض گرفته است. AI Cube برعکس نامش یک اسپیکر استوانه‌ای است که به نظر می‌رسد مانند نسخه‌ی کش آمده‌ای از دستگاه گوگل باشد. هر چند این اسپیکر مجهز به Amazon Echo است. همانند سامسونگ، هواوی هم قول کیفیت بالایی از صدا را در اسپیکرش داده است. این همه چیز نیست – AI Cube دارای یک روتر 4G هم است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

یک سال پس از راه‌اندازی در ایالات متحده‌ی آمریکا، فیسبوک پلتفرم watch را بین‌المللی می‌کند. این شرکت در پست وبلاگی اعلام کرد این پلتفرم به صورت جهانی در دسترس خواهد بود و مخاطبین قادر به دیدن میلیاردها نفر در سراسر کشورها و زبان‌ها هستند. این قابلیت به این شرکت حجم زیادی از مخاطبین را می‌دهد و دسترسی به فیسبوک را همتراز با یوتوب و Netflix قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ شهريور

اساس خبری از وال‌استریت ژورنال، تویوتا مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در اوبر سرمایه‌گذاری می‌کند. این میزان ارزش شرکت اوبر را به ۷۲ میلیارد دلار می‌رساند. به عنوان بخشی از این توافقنامه، این دو شرکت به طور مشترک برای توسعه‌ی ماشین‌های خودران کار می‌کنند. این ارزیابی برای اوبر کمی بالاتر از دسامبر گذشته است، زمانیکه Softbank ژاپن ۲۰ درصد سهام این تجارت به اشتراک‌گذاری ماشین را خریداری کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

پس از اعلامیه‌های اخیر در ارتباط به عرضه‌های اولیه‌ی کوین (ICOs) و ارزهای رمزنگاری شده، پلتفرم‌های پرداخت بر موبایل چینی شامل WeChat و AliPay تلاش می‌کنند تا همگام با رگولاتورها پیش روند. بر اساس خبری منتشر شده در تاریخ ۲۴ آگوست، هر دوی این غول‌های پرداخت گفته‌اند با سازمان‌های دولتی برای نظارت بر معاملات ارز رمزنگاری همکاری نزدیک می‌کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

تنها والدین نیستند که نگران استفاده‌ی فرزندان‌شان از گجت‌ها هستند. بر اساس مطالعه‌ی جدیدی منتشر شده توسط Pew Research Center، در هفته‌ی جاری، نوجوانان آمریکایی قدم‌هایی برای محدود کردن خودشان در استفاده‌ی بیش از حد از تلفن‌هایشان و برنامه‌های اعتیادآور، مانند شبکه‌های اجتماعی برداشتند. اکثریت، ۵۴ درصد نوجوانان، گفتند زمان زیادی را صرف گوشی‌های همراهشان می‌کنند، و نزدیک به این تعداد – ۵۲ درصد – گفتند تلاش می‌کنند استفاده از تلفن‌هایشان را به روش‌های مختلفی کاهش دهند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

بلومبرگ گزارش می‌کند، ژاپن قصد دارد برای دهه‌ی آینده، تاکسی‌های پرنده را وارد خیابان‌های اصلی‌اش کند و برای انجام این کار گروهی را تحت رهبری دولت تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ شهريور

Netflix یکی از بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های کاربردی بر روی iOS App Store است، اما به نظر می‌رسد این غول استریم ویدئو در اندیشه‌ی چگونگی ایجاد یک حاشیه‌ی حتی بزرگ‌تر از طریق کاربران iPad و iPhone است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱ شهريور

اپل بر روی محتواهای غیر قانونی در چین، پس از اینکه هزاران اپ مرتبط با قمار بازی از جمله سرویس‌های "لاتاری" را حذف کرد، سخت‌گیری بیشتری می‌کند.
وال استریت ژورنال گزارش کرد، این سازنده‌ی آمریکایی موبایل بیش از ۲۵ هزار اپلیکیشن را پالایش کرد – این عدد اولین‌بار توسط CCTV اعلام شد. اپل اظهار نظری درباره‌ی تعداد اپ‌های حذف شده نکرد، اما انجام این کار را تائید کرد.

ادامه مطلب