ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

ترابیان نخستین اقدام دولت دوازدهم در این حوزه را پایش وضعیت ارتباطات کل کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به پایش انجام شده امروز می‌توانیم بفهیم که در بخش ارتباطات کدام استان توسعه یافته‌تر و کدام استان عقب افتادگی دارد. یعنی با رجوع به سامانه‌ای که بدین منظور ایجاد شده، می‌توانیم آخرین وضعیت ارتباطات روستاها را در کل کشور ببینیم که دسترسی استانداران، نمایندگان، مقامات و مسئولان استان‌ها به این سامانه فراهم شده و آن‌ها می‌توانند وضعیت ارتباطات در روستاهای تحت حوزه ماموریتی خود را ببینند که بر این اساس مشخص شد که استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد وضعیت ارتباطی مساعدی نداشته که از این رو برنامه‌ریزی به سوی رفع عقب ماندگی این استان‌ها سوق پیدا کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات با اشاره به تصمیم واگذاری پروژه‌های روستایی به اپراتورهای تلفن همراه، از ارایه خدمات خرده بانکداری در هزار روستا به دو روش خودپرداز و دستگاه‌های Cashless در سال جاری خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره وضعیت سایت دیوار پس از سخنان دادستان کل کشور مبنی بر رسیدگی به وضعیت آن گفت: در این زمینه بررسی‌هایی انجام شده است و اگر در مواردی این سایت کوتاهی جدی داشته باشد، برخورد خواهد شد اما اکنون همکاری خوبی با ما دارند و هر موردی که از سوی دادستانی کل به عنوان مسائل غیرمجاز اعلام می‌شود، حذف می‌کند.
جاویدنیا اضافه کرد: البته برخی از افراد در این میان متضرر می‌شوند که بخشی از آن به دلیل شیوه‌های فریب در این فضاست که با وجود اطلاع‌رسانی کامل، همچنان شاهد مواردی هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

«جواد جاویدنیا» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قضات و کارشناسان رسمی به دنبال این موضوع باشند تا همانگونه که فردی بر اثر قصور یک پیمانکار یا شهرداری صدمه می‌بیند و میزان درصد تقصیر پیمانکار برای جبران خسارت مشخص می‌شود، در فضای مجازی نیز باید از این مسائل حقوقی استفاده کرده و موضوع را به سمت و سویی ببریم که اپراتورهای تلفن همراه که دستورالعمل‌ها و مصوبات را اجرا نکرده و سیم کارت‌های بدون هویت همچنان موجودیت دارند، مسئول جبران خسارت به مردم شناخته شوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

Twitch از قابلیتی رونمایی کرد که به تولیدکنندگان اجازه‌ی بهبود نمایه‌های استریمر کوچک‌تر را در یک پلتفرم و همکاری بهتر با دیگران را می‌دهد. این ویژگی که Squad Streams نامیده می‌شود، اجازه‌ی اجرای همزمان بیش از چهار استریمر Twitch را در یک پنجره می‌دهد. این قابلیت، تماشای اجرا از چهار زاویه‌ی مختلف را برای بیننده راحت‌تر می‌کند و کانال‌های بزرگ‌تر نه تنها به سازندگان کوچک‌تر هم فرصت میزبانی می‌دهد، بلکه به آن‌ها امکان به‌اشتراک‌گذاری نمایشگرهایشان را با مخاطب دیگر هم می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

چهار شرکت robocalling، شامل عملیاتی که ادعا شده از کسب‌وکارها با جا زدن در گوگل سو استفاده کرده‌اند، تعطیل می‌شوند و پرونده‌های قانونی آن‌ها در کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده حل و فصل می‌شوند. FTC اخباری را منتشر کرد مبنی بر اینکه این گروه‌ها میلیاردها تماس پیش ثبت شده‌ی غیرقانونی به تلفن‌های سرتاسر ایالات متحده داشته‌اند. حالا، این شرکت‌ها قبول کرده‌اند چندین میلیون دلار بپردازند و عملیات‌هاشان را متوقف کنند. اگرچه این قدم بزرگی است، اما تنها قطعه‌ی کوچکی از راه حل مشکل robocall است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

پس از اینکه این دو شرکت گفتند در مورد چگونگی به اشتراک‌گذاری اطلاعات مشتری بین همدیگر اختلاف داشتند، داستان جالبی درباره‌ی شکرآب شدن رابطه‌ی بین Shopify و Mailchimp در هفته‌ی گذشته منتشر شد. به نظر می‌رسد قبل از اینکه Mailchimp از Shopify جدا شود، خیلی بی‌سر و صدا LemonStand، یکی از رقبای کوچک‌تر پلتفرم تجارت الکترونیک را خریداری کرده بود تا قابلیت‌های ادغام شده‌ی بیشتر تجارت الکترونیک را به داخل پلتفرم خود تزریق کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

به گزارش ایلنا، برقراری ارتباط یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که باید در جریان یک بحران اتفاق بیفتد. در جهان امروز که ارتباطات عمدتاً با زیرساخت‌های ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه میسر می‌شود، عملکرد اپراتورها در شرایط بحرانی را حیاتی‌تر کرده است. در مجموعه حاضر عکاس نیروهای فنی شرکت ایرانسل هستند که در جریان سیل‌ استان گلستان در نقاط مختلف در شرایط سخت اجازه قطعی ارتباط را نداده‌اند.

ادامه مطلب