ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

به گزارش مهر، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام این خبر در اینستاگرم نوشت: توسعه بازار خدمات فناوری فضایی از اولویت‌هایی است که در دستور کار سازمان فضایی است و در این مسیر تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت‌های بازارهای بالفعل و بالقوه در کشور برای توسعه صنعت فضایی استفاده کنیم.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

EA، به میزان ۳۵۰ شغل غیر تولیدی را در سرتاسر تجارتش کاهش می‌دهد. بر طبق اظهارات شخصی آشنا با مسائل EA، این اخراج‌ها مربوط به بخش‌های تجزیه و تحلیل و بازاریابی هستند.
Andrew Wilson، مدیر اجرایی EA در بیانیه‌ای نوشت: ما امروز چندین گام مهم به عنوان یک شرکت برای حل مشکلات خود برداشتیم و برای فرصت‌های پیش‌رو آماده می‌شویم. همانطور که جهان اطراف ما در حال تغییر است، ما نیز باید تغییر کنیم. ما در حال انجام اقدامات اندیشمندانه‌ای برای ارائه‌ی بهتر تعهدات‌مان، اصلاح سازمان، و برطرف کردن نیازهای بازیکنان‌مان هستیم.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

Revvo که در ساخت حسگرها و نرم‌افزارهای آموزش یافته‌ی یادگیری ماشین برای پیش‌بینی عمر لاستیک است، سرمایه‌گذای ۴ میلیون دلاری را برای گسترش این تلاش اعلام کرد.
این دسته از حسگرهای هوشمند در داخل چرخ ماشین قرار می‌گیرند و شاخص‌هایی نظیر فشار، دما، چرخش، و صدای تایر را نشان می‌دهند. حسگرها همچنین شرایط محیطی را هم سنجش می‌کنند، مانند اینکه آیا وسیله‌ی نقلیه در حال حرکت بر روی جاده‌های صاف است یا خشن یا اینکه تایرها مرتبا با یخ و باران برخورد دارند.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

پارلمان اروپا در نهایت کارش را انجام داد: اصلاحات بحث برانگیز حق کپی تصویب شد که می‌تواند پیامدهای زیادی را برای اینترنت در اروپا داشته باشد.
این مجموعه از قوانین کپی‌رایت که تحت عنوان تضمین کپی‌رایت در بازار دیجیتال – تضمین کپی‌رایت اتحادیه‌ی اروپا – شناخته می‌شود، در چند سال گذشته، بحث‌های پرچالشی داشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

مسافرانی که در ایام نوروز قصد مسافرت به ایران را دارند و می‌خواهند از دستگاه‌های مخابراتی سیم‌کارت‌خور استفاده کنند، در صورتی که سفرشان بیش از۳۰ روز به طول می‌انجامد و قصد استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی را دارند، لازم است دستگاه خود را در سامانه رجیستری ثبت کنند.
به گزارش ایسنا، رجیستری یا طرح ثبت گوشی تلفن همراه، بیش از یک سال است که آغاز شده و از سال گذشته با اضافه شدن سامسونگ به عنوان آخرین برند که کاربران زیادی هم در ایران دارد، برای تمامی برندهای گوشی تلفن همراه اجرایی می‌شود. بر اساس این طرح، تنها تجهیزاتی می‌توانند از خدمات اپراتوری برخوردار شوند که شناسه ۱۵ رقمی آن‌ها در گمرک ثبت و حقوق و عوارض گمرکی برای آن تجهیز پرداخت شده باشد. در غیر این صورت دستگاه تنها به مدت محدود ۳۰ روز می‌تواند خدمات اپراتوری دریافت کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

بررسی سیستم‌های جهانی اطلاع‌رسانی فجایع طبیعی نشان می‌دهد، روش پیامکی در کشورهای پیشرفته تقریبا منسوخ شده است. امروزه در هنگام وقوع خطر، به جای ارسال پیامک روی گوشی‌های موبایل از آلارم استفاده می‌شود تا همه‌ی کسانی که گوشی موبایل دارند متوجه خطر و بحران شده و جان خود را نجات دهند.
به گزارش ایسنا، سیستم جهانی هشدار و اطلاع‌رسانی فجایع طبیعی در پایگاه خبری خود با اشاره به بارندگی‌های شدید اخیر در ایران نوشته است: سیل در استان‌های شمالی و جنوبی ایران تاکنون بیش از ۲۰ قربانی گرفته است و انتظار می‌رود در روزهای پیش رو نیز با توجه به بارندگی‌های شدید، برخی از قسمت‌های ایران و افغانستان درگیر سیل باشند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی سامانه‌ی USSD با کد دستوری #۱۱۲* به شکل رایگان خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی اعلام کرد: از امروز، سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول آغاز به کار کرد تا پیش از وقوع بلاهای طبیعی، مردم از طریق تلفن‌همراه خود آگاه شوند.

ادامه مطلب