ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: این باندها برای شبکه موبایل بسیار ارزشمند هستند چراکه زیر یک گیگاهرتز هستند و ضریب نفوذ بالایی دارند به همین دلیل استفاده از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز می‌توانید هزینه‌های سرمایه‌گذاری اپراتورها را با توجه به ظرفیت پوشش ۵ برابری تا یک‌سوم کاهش دهد؛ بنابراین بالطبع ما هم باید به این سمت برویم تا از باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ استفاده کنیم. این باندها در حال حاضر آزاد هستند و صداوسیما هم از آن استفاده هم نمی‌کند اصلاً لزومی هم ندارد استفاده کند چون پخش صداوسیما دیجیتال شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

معاون وزیر ارتباطات گفت: قاعدتاً وزارت ارتباطات به‌ تنهایی در این حوزه نمی‌تواند وارد عمل شود. باید نهادهای سیاست‌گذاری مثل شورای عالی فضای مجازی نیز ورود کنند؛ بنابراین سال جاری برای رسیدن به تکنولوژی 5G باید علاوه بر بسترسازی فنی، بسترسازی مقرراتی داشته باشیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: از جمله مهم‌ترین باندهایی که در این حوزه نیاز است باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز است؛ بنابراین برای دستیابی به تکنولوژی 5G باید تمام توانمان را به کار بگیریم که از این باندها استفاده کنیم و این باندها باید آزاد شوند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

دادستان محافظت از اطلاعات فنلاند روز پنجشنبه گفت، پس از گزارشی مبنی بر اینکه این گوشی‌ها اطلاعات را به چین ارسال کرده‌اند، بررسی در مورد نقض قوانین اطلاعات توسط موبایل‌های نوکیا را آغاز می‌کند.
تلفن‌های موبایل نوکیا تحت مجوز شرکت فنلاندی HMD Global توسعه می‌یابند که گفته هیچ اطلاعات شخصی با شخص ثالث به اشتراک گذاشته نشده، اگرچه این هم گفته شده که عیب فنی در یک نرم‌افزار داده وجود داشته که رفع شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

افرادی آشنا با موضوع گفتند، اوبر معامله‌ی خرید ۳.۱ میلیارد دلاری شرکت Careem مستقر در دوبی را اعلام کرد که به صورت نقد و سهام است.
این غول آمریکایی به اشتراک‌گذاری خودرو قرار است ۱.۴ میلیارد دلار را به صورت نقد و ۱.۷ میلیارد دلار را هم به شکل اوراق قابل تبدیل به Careem بپردازد. بر اساس مفاد این قرارداد که توسط بلومبرگ گزارش شد، اوراق قابل تبدیل به سهام اوبر به قیمت هر سهم ۵۵ دلار است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

شیائومی، شرکت چینی که به خاطر گوشی‌های ارزان و چشم‌انداز بهبود درآمد با فروش سرویس‌های اینترنت شناخته شده، در سه ماهه‌ی چهارم، سودی بالاتر از تخمین‌های تحلیلگران کسب کرد، اگرچه درآمد آن کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.
رویترز با اشاره به اطلاعات Refinitiv آورده، سود خالص این شرکت هنگ‌کنگی به ۱.۸۵ میلیارد یوان (۲۷۶ ملیون دلار) رسید که بالاتر از میانگین تخمین‌های ۱.۷ میلیارد یوانی بود. با این وجود، درآمد شرکت تخمین‌های ۴۷.۴ میلیارد یوانی را از دست داد و با رشد ۲۶.۵ درصدی به ۴۴.۴ میلیارد یوان (۶.۶۲ میلیارد دلار) رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای رفتن به نسل 5G یکی از این اقدامات بسترسازی فرکانسی است؛ یعنی باید باندهای فرکانسی مناسب در اختیار اپراتورها قرار گیرد. در دنیا برای 5G باندهایی کاندید هستند ما هم باید هم‌راستا با اقدامات جهانی باید برخی از باندها را آزادسازی و در برخی موارد هم جابجایی داشته باشیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که آیا وعده کاهش قیمت اینترنت را خواهد داد یا خیر گفت: من چنین وعده‌ای را نمی‌توانم بدهم، با این‌ حال هم‌اکنون تمام سعی و توانمان که آقای جهرمی هم روی آن تأکید دارند این است که در شرایط فعلی، خدماتی که به مردم می‌شود با قیمتی متناسب باشد.

ادامه مطلب