گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

بوئینگ خطوط هوایی را موظف به برخورداری از دو ویژگی ایمنی اضافی کرد که ممکن است قادر به شناسایی مسائل و مشکلاتی باشد که اخیرا منجر به سوانح مرگباری با هواپیماهای مدل مکس ۷۳۷ شدند. حسگرهای اضافی بررسی‌ها بر روی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط حسگرهای هواپیماها را مهیا می‌کند و می‌تواند به خلبان‌ها در مورد مشکلات بالقوه هشدار دهد. بوئینگ هم اکنون در حال ساخت یکی از این موضوعات استاندارد ایمنی اضافی برای مکس ۷۳۷ است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

بر اساس گزارشی از Tom’s Hardware، اینتل توسعه‌ی خط تولید Compute Cardها را متوقف می‌کند. اگرچه شرکت موقتا به فروش خط تولید فعلی این محصول و ارائه‌ی پشتیبانی از نسل موجود در کل سال۲۰۱۹ ادامه می‌دهد. از طرف دیگر، اینتل اساسا مفهوم محاسبات مدولار را کنار می‌گذارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

اخیرا هواوی و سامسونگ ویژگی مفیدی را در برخی از جدیدترین موبایل‌هایشان معرفی کردند: امکان شارژ دستگاه‌های دیگر به صورت بی‌سیم. حالا در یک وبلاگ ژاپنی آمده، احتمالا نسل آینده‌ی آیفون هم شامل چنین قابلیتی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، به این وسیله به اطلاع می‌رساند این سازمان مبادرت به طراحی و اجرای پلتفرم نوآوری باز به منظور ایجاد زیرساختی برای همکاری میان بخش دولتی، خصوصی و عموم شهروندان ایرانی کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی گفت: ممکن است خیلی از جاده‌های روستایی و فرعی هم هنوز تحت پوشش قرار نگرفته باشند که در آینده نزدیک و در قالب پروژه خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تحت پوشش قرار خواهند گرفت. خدمات عمومی اجباری (Universal Services Obligation)، الزامی است جهانی که بر عهده دولت‌ها گذاشته می‌شود تا امکان استفاده از سرویس‌های مخابراتی، فناوری اطلاعات و پستی را برای آحاد کشور در هر نقطه که صرفه اقتصادی برای شرکت‌های خصوصی مخابراتی را ندارد فراهم نماید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی گفت: یکی از عوامل مهمی که سال گذشته باعث کندی توسعه هم در حوزه ارتباطات ثابت و هم تلفن همراه شد ناشی از تحولات اقتصادی و افزایش قیمت ارز بود. وی در ادامه گفت: ۷۰ درصد تجهیزات و سرمایه‌گذاری در حوزه ICT مبتنی بر ارز است؛ یعنی درآمدها کاملاً بر پایه منابع داخلی و هزینه‌ها عمدتاً مبتنی بر منابع ارزی که همین مسئله باعث عدم تناسب شده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه رویکرد ما این نیست که صرفاً توسعه یکجانبه روی تلفن همراه داشته باشیم بلکه به‌ موازات آن در حوزه دسترسی اینترنت ثابت هم برنامه‌های توسعه‌ای داشته‌ایم گفت: البته در حوزه اینترنت ثابت باید واقعیت را گفت که متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به آنچه شایسته مردم ایران است برسیم. ما در حال حاضر حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون دسترسی به اینترنت پرسرعت داریم. با این حال فناوری که در این حوزه استفاده می‌شود ADSL است و نهایت سرعتی که می‌تواند در اختیار مردم قرار دهد ۱۶ مگابیت بر ثانیه است. این در حالی است که بر اساس اهداف تعیین‌ شده برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی گفت: در حال حاضر اکثر جاده‌های اصلی کشور، نسل ۳ و نسل ۴ اینترنت همراه قابل‌ دسترس است. همچنین چیزی حدود ۷۵ هزار کیلومتر جاده‌های کشور پوشش نسل ۲ را دارند بنابراین آن حداقل سرویس‌هایی که مردم در جاده نیاز دارند موجود است.

ادامه مطلب