ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جرمی در توئیتر خود نوشت ارتباط دیتای بخش‌هایی از شهرستان سواد کوه در استان مازندران که بر اثر سیل دچار اختلال شده بود از شب گشته به حالت عادی برگشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در ستاد فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک تهران بزرگ بازدید کرد.
وی در این بازدید که با همراهی سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سردار محمد رضا مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ انجام شد، با اشاره به اینکه کار بزرگی در هوشمندسازی مدیریت ترافیک تهران انجام شده است، افزود: با توجه به تراکم جمعیتی و حساسیت تهران، دیگر نمی‌توان این شهر را به شیوه سنتی مدیریت کرد و باید به سمت شیوه های هوشمند رفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

به گزارش مهر، حجت تارزاده در پستی در صفحه ایسنستاگرم سازمان فضایی ایران گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان فضایی ایران مبنی بر ورود بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت در حوزه توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور، ۹ مناقصه و فراخوان انتخاب مشاور را برگزار کرده‌ایم که از این تعداد ۷ فراخوان در حوزه تخصصی توسعه زیرساخت‌های فضایی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، محمد احمدی با اعلام اینکه جز منطقه دوزین شهرستان مینودشت وضعیت ارتباطات در سایر بخش‌های استان گلستان مشکل خاصی ندارد، گفت: در این منطقه نیز به دلیل ارتفاع بالای برف و رانش شدید مسیر، دسترسی به ایستگاه مخابراتی واقع در ارتفاعات منطقه میسر نشده است که درصدد هستیم با هماهنگی وزارت ارتباطات، نیروهای امدادی را برای برقراری سایت مذکور از طریق بالگرد اعزام کنیم.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

هفته‌ی معرفی‌های شگفت‌انگیز محصولات اپل با معرفی نسل دوم ایرپادها ادامه دارد. ایرپاد جدید شامل قاب شارژ بی‌سیم و تراشه‌ی H1 جدید خواهد بود که شرکت ادعا می‌کند عمر باتری بیشتری ارائه می‌دهد. پشتیبانی از "Hey, Siri" برای استفاده از دستیار مجازی بدون فشردن دکمه نیز به آن اضافه شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

گوگل با جریمه‌ی ضد تراست جدیدی از جانب اتحادیه‌ی اروپا به مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو مواجه است. Margreth Vestager، کمیسر ضد تراست اتحادیه‌ی اروپا در کنفرانس مطبوعاتی گفت، این غول فناوری با سو استفاده از موقعیتش، مشتریان تجارت AdSense خود را وادار به امضای قراردادی می‌کرد حاکی از اینکه آن‌ها پخش تبلیغات موتورهای جستجوی رقیب گوگل را نمی‌پذیرند. Vestager گفت: "این سو رفتار بیش از ۱۰ سال در حال اجرا است و به دیگر شرکت‌ها امکان رقابت در زمینه‌ی نوآوری‌ها را نداده است."

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲ فروردين

Opera سرویس VPN رایگانش را به اپ مرورگر اندروید خود اضافه می‌کند. این شرکت نروژی که از سال گذشته سهامش را به صورت عمومی عرضه کرد، نگرانی‌ها در مورد احتمال هزینه‌های پنهان عرضه‌ی VPN رایگان را برطرف کرد.

ادامه مطلب