ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش مهر، مرتضی براری با انتشار پستی در اینستاگرم اعلام کرد: سازمان فضایی ایران با همکاری اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات ماهواره‌ای کشور آمادگی دارد به سازمان‌ها و نهادهای کشور در مناطق حادثه دیده خدمات ارتباطی ماهواره‌ای سیار و ثابت ارائه کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در سال گذشته بر طبق اساسنامه‌ی پژوهشگاه، برنامه‌ی ششم و نقشه‌ی جامع علمی کشور ماموریت‌های این مرکز در حوزه‌ی فاوا مشخص شده است، گفت: چهار برنامه‌ی اصلی پژوهشگاه عبارتند: از رصد و آینده‌پژوهی و ارتقای دانش در حوزه‌ی فناوری‌های نوین، توسعه‌ی فناوری‌های بومی و بومی‌سازی فناوری پیشرفته، توسعه‌ی کسب‌وکارهای دانش بنیان حوزه فاوا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز نوآوری، رشد و پارک و در نهایت نقش مشاور پژوهشی که برای وزارتخانه و سایر دستگاه‌های زیر مجموعه وزارتخانه ایفا کردیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات با اشاره به اختصاص کد *780*112# برای کمک به سیل‌زدگان شمال کشور، اعلام کرد که مردم می‌توانند در صورت تمایل برای کمک به جبران خسارات سیل‌زدگان در مناطق شمالی کشور علاوه بر کد بالا از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت بانکی 5894631850259730 به نام جمعیت هلال احمر اقدام کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش ایلنا، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق شمال و شمال شرق کشور، جهت رفاه حال شهروندان و در راستای کمک‌رسانی هر چه بهتر در این مناطق، روز یکشنبه ۴ فروردین ماه برقراری مکالمه و ارسال پیامک در شهرهای آق قلا، بندرترکمن و گمیشان و روستاهای اطراف رایگان است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش ایلنا، روابط عمومی رایتل اعلام کرد، در پی وقوع سیل در برخی استان‌های شمالی کشور و در راستای تسهیل برقراری ارتباطات و ضمن همدردی با حادثه دیدگان، مکالمه درون شبکه مشترکان رایتل، تا پایان روز جمعه نهم فروردین ماه در این مناطق، رایگان است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

Microsoft Teams که به صورت جهانی در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، در این هفته دو ساله می‌شود و به این مناسبت، مایکروسافت چندین خبر دارد: Teams هم اکنون توسط ۵۰۰ هزار سازمان استفاده می‌شود، و در لیست ۱۰۰ شرکت برتر Fortune در رتبه‌ی ۹۱ قرار دارد. از طرفی هشت ویژگی جدید هم به آن اضافه می‌شوند: Microsoft Whiteboard، Data loss Prevention (DLP) در چت‌ها و مکالمات، رویدادهای زنده، کپشن زنده، پس‌زمینه‌های سفارشی، ضبط هوشمند، و کانال‌های اختصاصی امن. سه مورد هم‌اکنون در دسترس هستند، دو مورد به‌زودی عرضه می‌شوند، و سه مورد اواخر سال جاری اضافه می‌شوند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ فروردين

به گزارش رویترز – Pinterest، مالک وب‌سایت جستجوی عکس که برای عکس‌های غذا و مد که توسط کاربرانش ارسال می‌شوند، شناخته شده است، روز جمعه برای عرضه‌ی عمومی سهامش ثبت نام کرد. این ثبت نام یک روز پس از آغاز به کار سازنده‌ی جین Levi، و Lyft و Uber – ارائه‌دهندگان سرویس به اشتراک گذاری خودرو – جهت سبقت گرفتن بیشتر در این لیست، انجام شد. سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند سال ۲۰۱۹ احتمالا یکی از فعال‌ترین سال‌ها برای IPOهای فناوری باشد.

ادامه مطلب