ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: تمام تلاش وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌ عنوان رگولاتوری یا مقررات گذرا این است که قیمت‌های ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتورها ازآنچه اکنون ارائه می‌شود بالاتر نرود. در همین راستا همه هدف ما این است که هزینه‌های اپراتورها را کاهش دهیم. وقتی هزینه‌ها کاهش پیدا کند، می‌توان مانع از افزایش قیمت ارائه خدمات آن‌ها شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی نوروزی خود با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که بخش نخست آن دیروز منتشر شد به موضوعاتی همچون اقدامات سازمان تنظیم در توسعه دسترسی‌های عمومی به اینترنت موبایل و فیکس پرداخت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتی با درج هشتگ خبر خوب اعلام کرد: بنا بر گزارش سازمان فضایی ایران به استناد تصاویر ماهواره‌ای، مساحت دریاچه ارومیه در هفته اول فروردین ۹۸ (تا سوم فروردین) نسبت به زمان مشابه در سال ۹۷ چهل درصد افزایش یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش ایرنا از پارک فناوری پردیس، مهدی عظیمیان در نشست هم‌اندیشی کارگزاران مرکز توسعه کسب و کار در سخنانی ضمن تشریح رویکرد و فعالیت‌های دو شعبه‌ پارک فناوری پردیس در ابتدا در خصوص عملکرد و ظرفیت شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس، اظهار داشت: بخش نخست شرکت‌های مستقر در پارک پردیس، شامل شرکت‌های اراضی است که از توان مالی و فنی مناسبی برخوردار بوده و از ابتدای تأسیس به‌ مرور نسبت به تملک اراضی و آغاز فعالیت خود اقدام کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش دیجیاتو، دیجی‌کالا نکست، به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری و نوآوری دیجی‌کالا رسماً کار خود را آغاز کرده است. در روز ۲۱ اسفند این شرکت در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر تهران در جمع دانشجویان رویداد «پل نوآوری» را برگزار کرد؛ رویدادی که اولین تلاش رسمی این شرکت برای ارتباط با دانشگاه‌ها و استارتاپ‌ها برای حل محدودیت‌های لجستیکی دیجی‌کالا بود. اما دیجی‌کالا نکست چگونه و تا چه سقفی در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند؟

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

یک لحظه خودم را جایگزین زبل‌خان کردم تا دستم را دراز کنم و داغ‌ترین خبر سال گذشته را شکار کنم؛ مطمئنا چیزی جز اخبار رمزارز شکار این لحظه من نیست.
به گزارش پیوست، اخباری از ممنوعیت تا ارائه نسخه آزمایشی رمزارز و در نهایت تدوین الزامات و محدوده فعالیت در کنار اخبار و موضع‌گیری‌های مختلفی که در مورد استخراج رمزارز‌ صورت می‌گرفت همه و همه فعالان این حوزه را با خود درگیر کرده بود. طی سال گذشته تقریبا تمامی مسئولان اجرایی کشور در مورد رمزارز اظهار نظر کردند اگر مسئولان بانک مرکزی را در نظر نگیریم، چراکه طبیعی‌ترین افراد در اظهار نظر در این حوزه به شمار می‌آیند، نباید اظهار نظرهای وزیرارتباطات و معاونان وی در این حوزه را فراموش کرد. وزیر ارتباطات بارها خبر از برنامه پست‌بانک برای استفاده و صدور رمزارز داد. نمایندگان مجلس نیز با تصوری که از نقش رمزارز برای دور زدن تحریم‌ها داشتند سعی می‌کردند خود را موافق استفاده از رمزارز نشان دهند. همین اظهار نظرهای ضدو نقیض بود که کارشناسان این حوزه را گیج می‌کرد چراکه به عقیده بسیاری از آنان رمزارز صادر شده از سوی بانک مرکزی یا یک بانک نتیجه‌ای نخواهد داشت و از سویی از رمزارز نمی‌توان برای دور زدن تحریم‌ها با توجه به حجم اقتصاد کشور استفاده کرد. با وجود تمامی این موضع‌گیری‌ها در روزهای پایانی سال همچنان سرنوشت رمزارز در هاله‌ای از ابهام باقی ماند چراکه نه تنها الزامات بانک مرکزی نهایی نشد بلکه آیین‌نامه دولت در این خصوص نیز به نتیجه نرسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

«فین‌تک» واژه‌ای که در یک سال اخیر نیز وارد لغتنامه‌های فارسی شده‌، پرتکرارترین واژه در اخبار منتشر شده در حوزه بانکداری به شمار می‌آید. اگر سال ۹۶ را باید سال آغاز فعالیت فین‌تک‌ها در کشور و فیلتر شدن بسیاری از آن‌ها دانست؛ بی‌شک سال ۹۷ را باید سال تنظیم مقررات برای آنان به شمار آورد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در سال گذشته بر طبق اساسنامه پژوهشگاه، برنامه ششم و نقشه جامع علمی کشور ماموریت های این مركز در حوزه فاوا مشخص شده است، گفت: چهار برنامه اصلی پژوهشگاه عبارتند: از رصد و آینده پژوهی و ارتقای دانش در حوزه فناوری‌های نوین، توسعه فناوری‌های بومی و بومی‌سازی فناوری پیشرفته، توسعه کسب‌وکارهای دانش بنیان حوزه‌ی فاوا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز نوآوری، رشد و پارک و در نهایت نقش مشاور پژوهشی که برای وزارتخانه و سایر دستگاه‌های زیر مجموعه وزارتخانه ایفا کردیم.

ادامه مطلب