ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

نعمتی، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، به بازنگری اساسی در استراتژی این شرکت به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: در این بازنگری تغییر رویکرد کسب و کار در شرکت پست به صورت پلتفرمی، آزادسازی ظرفیت‌ها شرکت پست، تمرکز در ارائه‌ی سرویس‌های پایه زیرساختی و نوین و ایجاد زمینه‌ی توسعه‌ی سرویس‌های نوین اختصاصی متنوع با مشارکت بخش خصوصی و استارتاپ‌های پستی مورد توجه قرار گرفته است.
وی به اهمیت و جایگاه برند شرکت ملی پست اشاره کرد و افزود: برای بازسازی و احیای برند شرکت ملی پست که شاید در سال‌های گذشته دچار خدشه شده باشد، برنامه‌ای تدوین شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درآمد ۳۶۲ روزه سال ۹۷ را ۹۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درآمد بین ۷ تا ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد و در چند روز آتی نیز به رقم بی‌سابقه هزار میلیارد تومان نزدیک می‌شویم.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

مایکروسافت وصله‌ای را منتشر کرد که به کاربران ویندوز 7 هشدار می‌دهد به‌زودی به‌روزرسانی‌های امنیتی آن را پایان می‌دهد.
این وصله که روز چهارشنبه منتشر شد به کاربران هشدار می‌دهد از تاریخ ۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۰، این غول نرم افزاری دیگر شکاف‌ها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی ویندوز 7 را برطرف نمی‌کند. این مهلت زمانی ۱۰ سال پس از عرضه‌ی ویندوز 7 در سال ۲۰۰۹ تعیین شد.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

به گزارش رویترز، تنسنت اعلام کرد وابستگی‌اش به بازی‌سازی در چین را کاهش می‌دهد. به علت بازبینی‌های نظارتی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری، تنسنت شدیدترین افت سود سه ماهه و آهسته‌ترین رشد سود سالیانه در طی ۱۳ سال گذشته را تجربه کرد.
Martin Lau، ریاست تنسنت، روز پنجشنبه گفت: "ترکیب درآمدی ما، با رشد سریع تبلیغات مبتنی بر عملکرد و دیگر درآمدها، به طور فزاینده‌ای در حال متنوع شدن است." Lau به بخشی اشاره کرد که شامل کسب‌وکار رایانش ابری جدید تنسنت بود، این بخش ۹.۱ میلیارد یوان (۱.۳۶ میلیارد دلار) برای شرکت درآمد داشت. Lau اضافه کرد، تنسنت دسته‌بندی درآمدی جدیدی را در گزارش عایدی آینده‌اش اضافه خواهد کرد که سهم آن را از تجارت‌های جدید به سرعت در حال رشد منعکس می‌کند.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

ظاهرا کنسول بدون دیسک Xbox One S در تاریخ ۷ ماه می عرضه می‌شود. Windows Central اسنادی به دست آورده که به تاریخ این عرضه اشاره دارند، همراه با آن عکس‌هایی از جعبه‌ی این کنسول هم فاش شدند. گفته شده مایکروسافت این کنسول را "Xbox One S All-Digital Edition" می‌نامد که نشان‌دهنده‌ی مدل جدید بدون درایو Blu-ray است. هنوز مشخص نیست قیمت این مدل چقدر ارزان‌تر است، اما حذف درایو Blu-ray قطعا قیمت آن را کاهش می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، در بخشی از سخنان خود به رشد چشمگیر در سرویس‌های خاص اشاره کرد و گفت: در سرویس خرید و فروش اینترنتی، با محدودیت‌هایی که در این حوزه به سبب شرایط اقتصادی کسب و کارها به وجود آمد، نزدیک به ۵۰ درصد رشد درآمد داشته‌ایم، این موضوع در سرویس پس کرایه بیش از ۹۰ درصد بوده است، اما به طور کلی حدود ۸ درصد در سال ۹۷ افزایش درآمد داشته‌ایم.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر تغییر نیاز بازار و مشتریان و رویکرد پست‌ها به سمت بسته‌های پستی، گفت: در گذشته بسته‌های پستی نیز حجم و وزن قابل توجهی نداشتند، اما شرایط فعلی بازار تغییرات بسیاری دارد که این مسئله ضرورت برنامه‌ریزی گسترده برای آینده و طراحی و اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز برای پاسخگویی به این نیاز را ایجاب می‌کتد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به اقدامات انجام شده این شرکت در سال ۹۷ و برنامه‌های شرکت ملی پست برای سال ۹۸، گفت: با توجه به تحولاتی که در حوزه‌ی پست دنیا و تغییر تکنولوژی و استفاده از فناوری‌ها افتاده است، رویکرد پست نیز از پستنامه به بسته و امانت تغییر یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين

محمدرضا طلایی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت این صنعت در سال ۹۷ گفت: تصمیماتی که دولت در حوزه‌های مختلف گرفت و قوانین مختلفی که ابداع کرد سبب شد اکثر فعالین اقتصادی کشور دچار مشکل شوند که فعالان حوزه آی‌تی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
طلایی ادامه داد: تصمیمات ارزی و قوانین گمرکی بیشترین ضربه را در این حوزه به شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع هایتک وارد کرد ضمن آنکه عدم وجود نقشه راه برای توسعه فناوری اطلاعات کشور از دیگر چالش‌های سال ۹۷ بوده است.

ادامه مطلب