اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ فروردين

با هدف افزایش بیشتر حفظ حریم خصوصی، تلگرام اعلام کرد قابلیتی را اضافه کرده که به کاربران اجازه‌ی حذف هر پیامی را در یک چت نفر به نفر می‌دهد و پیام از دستگاه‌های هر دو کاربر پاک می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ فروردين

ارسال پیامک در هر یک از اپراتورهای تلفن همراه هزینه‌های متفاوتی دارد و با استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، از حداقل ۸۸ ریال تا حداکثر ۲۶۴ ریال را شامل می‌شود.
به گزارش ایسنا، در حالی که با گسترش پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی که از اینترنت بهره می‌گیرند، استفاده از خدمات تماس و پیامک اپراتورها کاهش یافته است، اما هم‌چنان در مواقعی که شبکه اینترنت برقرار نیست و یا به دلایل دیگر، کاربرانی هستند که با استفاده از خطوط سیم‌کارت، اقدام به ارسال پیامک کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ فروردين

هم‌زمان با افزایش موج نگرانی‌ها از احتمال وقوع سیل در استان‌های کشور و هشدارهای مداومی که از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم داده می‌شود، اپراتور اول ارتباطی سامانه «هشدار شرایط بحرانی» را فعال کرد تا پیش از وقوع بلایای طبیعی، بتواند اقدام به امر اطلاع‌رسانی به مردم کشورمان کند. این سرویس که در واقع نه پیامک است و نه نرم‌افزار، به CB شهرت دارد. سرویس CB که به منظور پخش فراگیر پیام از طریق ارتباطات سلولی (Cell Broadcast) به کار گرفته می‌شود، در عمل روشی برای ارسال پیام‌ها به تعداد بسیاری از کاربران تلفن همراه در یک زمان و مکان مشخص است. این سرویس همچنین به عنوان سرویس پیام کوتاه فراگیر (SMS-CB) نیز شناخته می‌شود که بر خلاف سرویس پیام کوتاه که به شکل پوینت تو پوینت (P2P) است، از یک مبدأ به چندین مقصد (One to many) محدود از منظر جغرافیایی است. بنابراین سیستم انتشار سلولی (Cell Broadcast)، قابلیت انتشار یک پیغام در محدوده‌ای به کوچکی یک سلول رادیویی و بزرگی یک کشور را دارا است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ فروردين

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت دلار، توان مردم برای خرید گوشی کاهش یافته و شواهد نشان می‌دهد در آستانه نوروز خرید و فروش موبایل نصف شده است.
مهدی محبی در گفت‌وگو با مهر در مورد وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در آستانه نوروز ۹۸، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانی دلار، مردم تمایلی برای خرید گوشی موبایل ندارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ فروردين

بازار اشباع ارتباطات، حریف رقابت سنگین و پر افت‌و‌خیز اپراتورهای ارتباطی نیست و تحول در سطح بازار رقابتی آن‌ها همچنان ادامه دارد.
تعداد مشترکان تلفن همراه طی دهه اخیر همواره روندی افزایشی داشته و تقریبا هر سال توانسته به رکوردی جدید نسبت به سنوات قبل خود دست یابد و از این جهت حائز اهمیت در بررسی ماهیت است زیرا حوزه‌های ارتباطی دیگر همواره با افت و خیزهای بسیاری در مسیر توسعه مواجه هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ فروردين

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه اصلاً قصدمان جدل و مناقشه با صداوسیما نیست گفت: تلاش داریم این موضوع را بر مبنای قانون حل‌وفصل کنیم بر همین اساس‌ نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتیم و ایشان‌ هم نامه را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده‌اند و منتظریم تا فرآیندهای تصمیم‌گیری طی شود تا بهترین تصمیم به نفع مردم گرفته شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در مدتی که سامانه‌های اندازه‌گیری تشعشعات را فعال کردیم بالاترین میزانی که ثبت شد ۷ ولت بر متر بوده است. عموماً در طول روز بالای ۹۰ درصد امواج موجود زیر یک ولت بر متر است و این نشان می‌دهد که این میزان در حدی نیست که آستانه‌های خطرناک را رد کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ فروردين

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این موضوعی است که تبدیل به مناقشه شده است و ما معتقدیم این باندها باید در اختیار توسعه شبکه‌های ICT قرار بگیرد. اگر این باندها در آغاز ارتقای نسل ۴ در اختیار اپراتورهای موبایل بود بالطبع می‌توانستیم سرعت توسعه دسترسی را تا مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار و روستاها چند برابر کنیم و اصلاً نیاز نبود وارد مباحث USO شویم و منابعی که الان صرف می‌شود صرف بهبود کیفیت می‌شد.

ادامه مطلب