ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی در اینستاگرم با انتشار نقشه تغییرات مناطق سیل‌زده استان گلستان در حد فاصل چهارم تا نهم فروردین ماه، نوشت: بنابر اطلاعات ماهواره‌ای و مقایسه مساحت مناطق سیل زده در ۵ روز اخیر، اگر چه محدوده‌ی سیل در آق قلا کمی کاهش یافته، اما در گمیشان به شدت افزایش یافته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

به گزارش مهر، موضوع فناوری فضایی و کاربردهای آن در زندگی در سال ۹۷ بسیار مورد توجه قرار گرفت و به همین علت پرتاب ماهواره‌های عملیاتی به فضا با هدف استفاده از داده‌هایی که به زمین ارسال می‌کنند، به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی سازمان فضایی ایران عنوان شد.
در سالی که گذشت عملیات طراحی و ساخت ماهواره‌های بومی با جدیت بیشتری پیگیری شد و نتیجه آن نهایی شدن دو ماهواره «پیام دانشگاه امیرکبیر» و «دوستی دانشگاه شریف» بود که در بهمن ماه و همزمان با روز ملی فناوری فضایی برای قرار گرفتن در مدار زمین، آزمایش شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

دکتر عباسی (مدیرعامل ایرانسل) در یک پیام تویئتری از رایگان بودن خدمات ایرانسل در مناطق سیل زده گلستان تا شانزدهم فروردین خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

به گزارش ایلنا، بهزاد شیری دارای مدرک دکترای پول و بانکداری است و در سابقه خود، ریاست اداره کل اعتبارات و سرمایه‌گذاری پست بانک ایران، عضو هیات علمی پژوهشی وزارت جهاد، عضو هیات مدیره بانک سپه، رئیس هیات‌مدیره‌ی شرکت کویر تایر، عضو هیات مدیره لیزینگ امید، عضو هیات مدیره شرکت سرمایه تامین امین، مشاور رئیس کل گمرک ایران، معاون طرح و برنامه گمرک ایران، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک، مدیر امور سازمان و برنامه ریزی بانک سپه و رئیس هیات مدیره گروه سرمایه گذاری امید را دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مهرداد ترابیان گفت: برای توسعه‌ی روستایی ۲ برنامه در قانون برنامه ششم توسعه درج شده که نخست ۹۰ درصد روستاهای کشور تحت پوشش شبکه پهن باند قرار گیرند و به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کنند. دوم اینکه در ۸۰ درصد روستاها، زیرساخت ارائه ۴ خدمت مبتنی بر پهن باند شامل آموزش از راه دور، بانکداری الکترونیک، بهداشت الکترونیک و کشاورزی الکترونیک آماده شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

به گزارش ایلنا، حسین صمیمی از انجام موفقیت‌آمیز آزمون ارتعاشی زیرسیستم کامپیوتر روی برد ماهواره سنجشی پارس١ خبر داد و گفت: تست‌های شرایط محیطی زیر سیستم کامپیوتر ماهواره پارس۱ که به عنوان مغز سیستم وظیفه راهبری و اجرای ماموریت ماهواره را داراست، در هفتم فروردین سال جاری، در مرکز آزمون و تجمیع پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت به انجام رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرم از افزایش مساحت دریاچه‌های طشک، مهارلو و بختگان در استان فارس بر اساس پایش ماهواره‌ای خبر داده است.

ادامه مطلب