تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

به گزارش مهر، در پی وقوع سیل در استان لرستان محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرم با ابراز همدردی با سیل‌زدگان این استان نوشت: همکارانم در حال تلاش برای برقراری و اتصال مجدد شهرهای پلدختر و کوهدشت هستند.
وی تاکید کرد: تا ساعاتی دیگر، ارتباطات این شهرها و سایر شهرهای استان لرستان به شرایط عادی بازخواهد گشت.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

توییتر اعلام کرد گزینه‌های حالت تاریک را برای کاربران iOS توسعه می‌دهد. توییتر گزینه‌هایی جدید را به حالت دارک آبی/خاکستری اضافه می‌کند که آن را مدتی پیش عرضه کرده، این گزینه‌ها شامل "Lights Out"، همچنین حالت دارک خودکار هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

هواوی نتایج مالی سال گذشته‌اش را اعلام کرد. درآمد شرکت با ۲۰ درصد افزایش سالیانه به ۱۰۵ میلیارد دلار رسید، سود آن نیز با بیش از ۲۵ درصد رشد به ۸ میلیارد دلار بالغ گشت. نیویورک تایمز اشاره می‌کند این نتایج هواوی را در مکانی مشابه با گوگل و مایکروسافت قرار می‌دهد، این دو شرکت سال گذشته به نقطه‌ی عطف درامد بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیدند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

گوگل حمایت از کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری را به‌روزرسانی کرد، بنابراین دیگر نیازی به اتکا به مرورگر کروم برای ورود به وب‌سایت‌هایی چون جیمیل، یوتوب، و G Suite نیست.
کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری، دستگاه‌های کوچکی که به صورت بی‌سیم یا با USB به دستگاه‌ها متصل می شوند، امنیت ورود بهتری را نسبت به کلمه‌ی عبور به تنهایی یا کلمه‌های عبور همراه با کدهای عددی کوتاه مدت ارسال شده به تلفن ارائه می‌دهد. اما تا به حال، پشتیبانی گوگل محدود به استاندارد اولیه‌ای بود که U2F نامیده می‌شد و با محدودیت‌های زیادی روبه‌رو بود. و حالا گوگل سیستم ورودش را با استاندارد جدیدتر و گسترده‌تر FIDO2 و WebAuthn به‌روزرسانی کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

مهرداد ترابیان مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه‌های رخ داده را با وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم‌ها دانست و افزود: تحریم‌ها باعث شده هزینه‌های توسعه ارتباطات با افزایش نرخ ارز دو تا سه برابر بالاتر رود، ضمن اینکه خرید تجهیزات از شرکت‌های سازنده پیچیدگی‌های زیادی پیدا کرده است که با وجود همه این موانع، توسعه ارتباطات روستایی بیش از ۱۰ درصد از برنامه ششم توسعه جلوتر است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

مهرداد ترابیان مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام دیگر حوزه روستایی در حدود یک سال و نیم گذشته را واگذری ۱۲۵۰ دستگاه خودپرداز از طریق پست بانک به عنوان بانک عامل روستایی به تعدادی از روستاها دانست و گفت: عموما بسیاری از روستاییان برای استفاده از خدمات بانکی باید مسیر زیادی را می‌پیمودند تا خدمات بانکی خود را با خودپرداز انجام دهند که این اقدم با استقبال بسیار زیادی از سوی روستاییان مواجه شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

ترابیان به شکل دیگری از شبکه ارتباطات روستایی در کشور با نام تلفن‌های روستایی WLL اشاره کرد و گفت: روستاهایی که دسترسی با سیم نداشتند، این قابلیت وجود داشت تا به جای کشیدن سیم مسی، مشترکین با یک سیمکارت و یک تلفن همراه در سطح روستا و بر اساس تعرفه تلفن ثابت از شبکه استفاده کنند که اگرچه زمانی که این سرویس در سال ۸۲ و ۸۳ ارایه شد، جذاب بود اما تلفن‌های روستایی WLL از فناوری قدیمی برخوردار بودند و بعد از رشد شبکه همراه، این نوع از شبکه رشد پیدا نکرد تا مردم عمدتا از کیفیت آن ناراضی باشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۹ فروردين

مهرداد ترابیان مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شبکه‌های ارتباطات روستایی موسوم به «کوه نور» اظهار کرد: در نزدیک ۱۱۰۰ روستای کشور، شبکه ارتباطات روستایی به نام کوه نور داشتیم که در آن روستاییان با استفاده از فناوری نسل دوم همراه با تلفن ثابت به صورت مکالمه استفاده می‌کردند با این تفاوت که فقط مشترکین اپراتوری که این سرویس را ارایه می‌کرد، از سیم‌کارت‌های نورتل می‌توانستند استفاده کنند. یعنی در این روستاها مشترکان همراه اول و ایرانسل امکان استفاده از این شبکه را نداشتند و برای استفاده الزاما باید سیم‌کارت‌های نورتل را تهیه می‌کردند.

ادامه مطلب