ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

مجرمان سایبری برای هدف قرار دادن کاربران و آلوده کردن دستگاه‌ها از هر روشی از جمله قالب کردن بدافزار در نقش فیلترشکن، لینک یا برنامه‌های ظاهراً معتبر استفاده می‌کنند. به همین دلیل کاربران باید علاوه بر رعایت نکات امنیتی از جمله به‌روزرسانی مستمر نرم‌افزارها و استفاده از آنتی‌ویروس‌های معتبر، هوشیار عمل کرده و لینک‌ها و فایل‌های مشکوک را باز نکنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ خرداد

به گزارش تماس نیوز، صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی یکی از هشت SC در ایران محسوب می‌شود، گفت: در حدود یک دهم از خط انتقال و دیتا کشور متکی به این استان بوده است و امیدواریم پروژه‌ی جدید زیرساخت این استان علی رغم تاثیر نوسانات ارزی موجود به پایان رسیده و در هفته‌ی ارتباطات افتتاح شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ خرداد

به گزارش ایلنا، در هفته‌های گذشته خبری مبنی بر عقد قرارداد یک شرکت ایرانی با یک شرکت روسی به نام دیالوگ منتشر شد. نام طرف ایرانی شرکت ارتباطات سیار هوشمند امین بود و در خبرها آمد که این شرکت بنا دارد با توجه به این قرارداد پیام‌رسان دیالوگ را به ایران بیاورد و آن را جایگزین تلگرام کند. امین کلاهدوزان مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار هوشمند امین درباره‌ی قرارداد این شرکت با دیالوگ گفت: شرکت دیالوگ یک شرکت روسی است که بخشی از سهام آن نیز متعلق به ازبربانک است. این شرکت یک پلتفرم بسیار بزرگ و قوی دارد که فقط یکی از امکانات آن راه‌اندازی پیام‌رسان است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ خرداد

به گزارش ایسنا، هیات مقررات‌زدایی، صدور مجوز کسب‌وکار در فضای مجازی را در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ خرداد

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید بگویم ما قالب مصوبی به نام نیروی سایبری نداریم، کما اینکه آن‌ها (آمریکا و غرب) در ارتش و نظام‌های خود ارتش سایبری دارند.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اینکه غربی‌ها و به خصوص آمریکا مدعی هستند ایران حملات سایبری شدیدی علیه زیرساخت‌های این کشورها انجام می‌دهد، گفت: حملات سایبری گونه‌های مختلفی دارد، یک نوع از این حملات، حملات سایبری سازمان‌دهی شده‌ی حاکمیتی و دولتی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ خرداد

آذری جهرمی به خبرگزاری آنا گفت: حکم صادر شده برای فیلتر تلگرام تاکنون اجرا شده و این دستور همچنان به قوت خود باقی است؛ قطعاً در صورت مشاهده‌ی تخلف از سوی برخی اپراتورها، طبق دستور قضایی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ خرداد

بر کسی پوشیده نیست که تبلت‌های اندروید هرگز با موفقیت فروش مواجه نشدند و از طرفی شاهد کمبود اپلیکیشن‌های طراحی شده برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر بودند. حتی گوگل هم حالا این حقیقت را تائید می‌کند، چرا که بخش تبلت را از وب‌سایت رسمی اندروید حذف کرد. و حالا وقتی شما سری به android.com می‌زنید، لیستی از موبایل‌ها، انواع پوشیدنی‌ها، تلویزیون‌ها، دیوایس‌های اتوماتیک، و شرکت‌ها را می‌بینید. تنها ۲۴ ساعت پیش این لیست شامل تبلت هم می‌شد.

ادامه مطلب