ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای شناسایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیرنظامی مایل به واگذاری امکانات ارتباطی مازاد، فراخوان داد.
به گزارش مهر، با توجه به ایجاد شبکه‌های ارتباطی اختصاصی (نظیر شبکه‌ی فیبر اختصاصی)، از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیرنظامی و تمایل تعدادی از دستگاه‌ها برای واگذاری امکانات ارتباطی مازاد به متقاضیان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان شناسایی این دستگاه‌ها را صادر کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

رئیس بخش نانوتکنولوژی پژوهشکده‌ی بیوتکنولوژی کشاورزی از انجام ۶ پروژه‌ی تحقیقاتی در حوزه نانو خبر داد و گفت: امید است نتایج این تحقیقات، منجر به درآمدزایی از فناوری شود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

به گزارش وال‌استریت ژورنال، Instagram در نظر دارد تا مدت‌ زمان پخش ویدیوهای این اپلیکیشن را به یک ساعت افزایش دهد. این امکان جدید فضای مناسبی را برای ارائه‌ی خلاقیت‌های کاربران ایجاد و Instagram را به شبکه‌ای رقیب YouTube تبدیل خواهد کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

فقط با گذشت چند ساعت پس از رونمایی Intel از پردازنده‌ی ۲۸ هسته‌ای با فرکانس ۵ گیگاهرتز خود، AMD پردازنده‌ی خود را با چهار هسته بیشتر در تراشه‌ی ۳۲ هسته‌ای‌اش به نمایش گذاشت. پردازنده‌های نسل دوم Threadripper از AMD، یک نسخه‌ی واقعاً منحصربه‌فرد هستند زیرا چهار APU Ryzen، هشت هسته‌ای در یک سیستم واحد با هم ترکیب‌ شده تا یک سیستم عظیم یکپارچه‌ی ۳۲ هسته‌ای ایجاد کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

Lenovo قبل از رونمایی گوشی جدید Z5، یک کمپین تبلیغاتی کوچک را آغاز کرد. در این برنامه، معاون رئيس کمپانی Lenovo، تصويری از يك گوشی هوشمند را به نمایش گذاشت و افزود صفحه‌نمایش این محصول ۹۵ درصد از کل صفحه را به خود اختصاص داده است. با توجه به شایعات، به نظر می‌رسید که این گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش بدون فریم طراحی‌ شده باشد، اما در رونمایی عکس آن مشخص شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا باقری اصل عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری اعلام نتایج ارزیابی نوبت سوم خدمات الکترونیکی سازمان‌های دولتی، گفت: دبیرخانه‌ی شورای اجرایی فناوری اطلاعات موظف است به طور مستمر و هر ۳ ماه کیفیت وبگاه‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی که شناسه‌ی آن‌ها به تایید سازمان اداری استخدامی رسیده است را ارزیابی می‌کند که این ارزیابی‌ها با اهداف مختلفی که در نهایت منجر به بهبود عملکرد دستگاه‌ها در حوزه‌ی الکترونیک می‌شود صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه دکتر نیلی، با ارایه‌ی گزارشی از توان علمی و دستاوردهای علمی دانشگاه تهران، یکی از راه‌های توسعه‌ی علم و دانش در کشور را برگزاری نشست‌های علمی دانشمندان جهان اسلام برشمرد و آن را ضروری دانست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست در جلسه‌ی کمیته‌ی توسعه‌ی دولت الکترونیک با اشاره به الزامات موجود برای توسعه‌ی دولت الکترونیکی و ارایه‌ی خدمات غیرحضوری دستگاه‌ها به مردم، گفت: با وجود پیشرفت‌های فناوری، راه‌های زیادی برای ارایه‌ی خدمت به مردم وجود دارد که پست به دلیل ماهیت خدماتی خود باید با استفاده از راه‌کارهای مختلف، دسترسی مردم به خدمات خود را افزایش دهد.

ادامه مطلب