ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

معاون وزیر ارتباطات گفت: روند فعلی اجرای پروژه‌های ماهواره‌ای مورد رصد و پایش دایمی سازمان فضایی ایران است و می‌تواند بخشی از عقب ماندگی در این حوزه را جبران کند.
مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران پس از بازدید از چند پروژه‌ی طراحی و ساخت ماهواره‌های بومی، گفت: در حال حاضر چندین پروژه‌ی ماهواره‌ای در دستور کار مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور بوده که امیدواریم در سال جاری با تداوم روند کنونی پیشرفت کار، شاهد اتمام برخی از این پروژه‌ها باشیم و مابقی نیز در ابتدای سال آتی به پایان برسند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای شناسایی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیرنظامی مایل به واگذاری امکانات ارتباطی مازاد، فراخوان داد.
به گزارش مهر، با توجه به ایجاد شبکه‌های ارتباطی اختصاصی (نظیر شبکه‌ی فیبر اختصاصی)، از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیر نظامی و تمایل تعدادی از دستگاه‌ها برای واگذاری امکانات ارتباطی مازاد به متقاضیان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان شناسایی این دستگاه‌ها را صادر کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

Business Insider گزارش می‌کند مایکروسافت مدت‌ها است در حال مذاکره برای خرید سرویس GitHub است.
GitHub پس از انعقاد دور تامین بودجه‌ی ۲۵۰ میلیون دلاری با هدایت Sequoia Capital در سال ۲۰۱۵، به ارزش بازار ۲ میلیارد دلاری دست یافت. مذاکرات در مورد خرید احتمالی سال‌ها در جریان بود، اما در طول مذاکرات درباره‌ی یک همکاری بالقوه‌ی بازاریابی، این احتمال قوی‌تر شده است. بنا بر گزارش‌ها GitHub پول بیشتری نسبت به آنچه مایکروسافت مایل به پرداخت آن است، درخواست کرده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

افرادی مطلع با موضوع گفتند، Samsung Electronics CO. قصد برجسته کردن دوربین ارتقا یافته‌اش را با معرفی گوشی هوشمند Galaxy Note بعدی‌اش در ۹ آگوست دارد. این افراد اضافه کردند، مدل جدید که احتمالا Note 9 نامیده می‌شود، از نظر ظاهر شبیه به آخرین مدل سال قبل خواهد بود، اما شامل پردازنده‌ی ارتقاء یافته‌ای از کوالکام برای عرضه در برخی بازارها می‌باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

پس از اینکه مدیراجرایی شرکت پیام‌رسان تلگرام از سازنده‌ی آیفون به خاطر محدود کردن به‌روزرسانی‌های جهانی این برنامه در ارتباط با ممنوعیت تلگرام در روسیه شکایت کرد، اپل در نهایت نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی برنامه‌ی Telegram iOS را تائید کرد. این خبر توسط Pavel Durov در توئیتر اعلام شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

در لیست جدید منتشر شده از بنچمارک AnTuTu، محصولات برتر در برندهای مختلف گوشی همراه در ماه می معرفی‌ شده‌اند. در این لیست، OnePlus 6 جایگاه اول را با کسب ۲۷۵ هزار امتیاز به خود اختصاص داده است. دومین رتبه به Smartisan R1 با کسب ۲۷۲ هزار امتیاز تعلق دارد و سپس محصولات گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

Qualcomm از جدیدترین چیپست خود، Snapdragon 850 رونمایی کرد. از ویژگی‌های این محصول، عمر طولانی باتری و امکان اتصال به لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های هیبریدی ۲ در ۱ برای Windows 10 می‌باشد. در Computex 2018 اعلام شد چیپست جدید جانشین نسل پردازنده‌ی Snapdragon 845 است که توانسته به معماری ARM نوت‌بوک‌ها در ویندوز 10 راه یابد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

در حال حاضر نه‌ تنها Intel از جانب تولیدکننده‌های AMD و Qualcomm تحت‌ فشار قرارگرفته است بلکه با تصمیم توسعه‌دهندگان کمپانی Apple برای توسعه‌ی پردازنده‌های شخصی و جایگزینی آن‌ها با پردازنده‌های این کمپانی در مک‌بوک‌ها مواجه است.

ادامه مطلب