ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

«دولت همراه» به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دولت الکترونیک اعلام و از اپلیکیشن دولت همراه رونمایی شد تا ارتباط مردم با دولت به صورت اختصاصی شود و ضمن ارتباط با دستگاه‌ها، همه‌ی اطلاعات را تجمیع شده داشته باشیم.
بر اساس آماری که از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده، طی هفت ماه گذشته ظرفیت ارتباطات بین‌الملل کشور دو برابر و ظرفیت ارتباطات داخلی سه برابر شده و با تغییر مدل تعرفه‌ها در مجموع شاهد رشد ۱۶ درصد تولید محتوا در داخل کشور بودیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

سجاد سلیمانی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه این تاکسی اینترنتی حدود یک ماه در شهر کرمانشاه فعالیت می‌کرد، افزود: به دلیل نداشتن مجوز، یک بار از فعالیت آن جلوگیری کردیم که متاسفانه باز هم شروع به فعالیت کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

به گزارش اقتصاد نیوز، ژوبین علاقبند عضو هیئت مدیره‌ی اسنپ با اعلام این مطلب در مورد استارتاپ‌های گروه اینترنت ایران گفت: اسنپ‌فود نیز با ثبت ۲۰ هزار سفارش آنلاین، روزانه ۷۵ درصد بازار سفارش آنلاین غذا را در اختیار خود دارد. بامیلو دیگر عضو این گروه است که با ثبت ۲۰۰ هزار سفارش در "حراج جمعه" توانسته رکورد خوبی از خود به جا بگذارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

محسن پورسیدآقایی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) در رابطه با آخرین اقدامات این معاونت برای تهیه‌ی آیین‌‌نامه‌ی تاکسی‌های اینترنتی از جمله اسنپ و تپسی به خبرنگار ایلنا گفت: آیین‌نامه‌ی پیشنهادی ما چهارشنبه (امروز) در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بررسی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

به گزارش پویا، سورنا ستاری در ملاقات با مدیر مخابرات با تأکید بر جایگاه این شرکت در خدمت‌رسانی به حوزه‌های مختلف اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران با وجود ظرفیت‌های بی‌شمار و فضای گسترده‌ای که در اختیار دارد، کمک سازنده‌ای برای تقویت استارتاپ‌ها است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

Micron Technology، بزرگ‌ترین سازنده‌ی آمریکایی تراشه‌های حافظه‌ی کامپیوتری گفت "نمایندگان مراجع نظارتی چینی از دفاتر آن در این کشور بازدید کردند"، این اقدام احتمالا جبهه‌ی دیگری از نزاع تجاری بین این دو اقتصاد برتر جهان را باز می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

منابع مطلع ادعا کردند Lyft به خرید Motivate نزدیک می‌شود. Motivate شرکتی است که به اشتراک‌گذاری دوچرخه با نام Citi Bikes در نیویورک‌سیتی و Ford GoBikes در سان‌فران‌سیسکو مشغول است. هیچ یک از طرفین معامله درباره‌ی این جابجایی یا چگونگی تاثیرگذاری بر سرویس‌ها چیزی نگفته‌اند، اما این اتفاق ظاهرا موافقت‌نامه‌های موجود Motivate را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ خرداد

اوبر که در معرض مبارزات قانونی و فیزیکی رانندگان تاکسی در ترکیه قرار دارد، حالا با مخالفت شدید رئیس جمهور این کشور هم مواجه است.
رجب طیب اردوغان که در ضیافت شام رمضان، روز جمعه‌ی گذشته در استانبول سخنرانی می‌کرد گفت: کسب‌وکار این شرکت به اشتراک‌گذاری خودرو در تریکه زیادی است و اینکه مقامات بایستی اقدامات لازم را بر علیه آن انجام دهند.

ادامه مطلب