تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

بیشتر ربات‌های معمول، محصولاتی نسبتا سفت و سخت، آسیب‌پذیر، و بسیار مشکل برای تعمیر هستند. به هر حال دانشمندان مصمم هستند تا به ربات‌ها پوستی ضخیم‌تر بدهند. این پوست‌ها با مدارهای نرم و شکل‌پذیری آزمایش می‌شوند که انعطاف‌پذیر هستند و هزینه‌های کسب‌وکار را در طولانی مدت کاهش می‌دهند – اما هنوز هم در معرض از هم پاشیدن و از بین رفتن هستند. راه حل این مشکلات احتمالا در پیشرفت اخیر است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

Google ARCore با ایجاد واقعیت افزوده به طور گسترده‌ای برای کاربران اندروید مفید است، اما یک مشکل بزرگ وجود دارد: برای به‌روزرسانی نیاز به Play Store دارد. این موضوع برای کشورهایی مانند چین که خدمات گوگل یا مسدود هستند یا غیر قابل دسترس مناسب نیست.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

تمایل به استفاده از تکنولوژی سیستم‌های هوشمند، سبب شده تا متخصصان تصمیم بگیرند لوازم و وسایل خانه‌ها را نیز به این سیستم مجهز نمایند. Roidmi F8 Storm در نگاه اول یک جاروبرقی معمولی به نظر می‌رسد. قدرت مکش جارو ۱۱۵ وات و وزن آن فقط ۱.۵ کیلوگرم است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

به گزارش سایت WinFuture، کمپانی Qualcomm قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی و در اوایل سال ۲۰۱۹، نسل جدیدی از تراشه‌های Snapdragon 1000 را به بازار عرضه کند. توسعه‌دهندگان کمپانی نیز به‌ طور خاص بر روی لپ‌تاپ‌های جمع‌وجور و قابل‌ حمل در نسخه‌ی ویژه‌ی Windows 10 برای پردازنده‌های ARM تمرکز خواهند کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

در راستای مصوبه‌ی شورای راهبری توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات، کمیته‌ی «طرح ایجاد قطب مراکز داده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی» تشکیل و دبیر کمیته منصوب شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۳ خرداد

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تشکیل کمیته‌ی زیست‌بوم مخابرات ماهواره‌ای، خواستار همکاری علمی و فنی نهادهای تحقیقاتی برای تدوین سند راهبردی مخابرات ماهواره‌ای شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نسبت به تحت تاثیر قرار دادن میلیون‌ها دستگاه مرتبط با فناوری اینترنت چیزها (IoT) با حمله به پروتکل ارتباطات بی‌سیم Z-Wave هشدار داد.

ادامه مطلب