ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه گفت: در لوازم جانبی ۷۰ درصد و در قسمت سخت‌افزارها نیز ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم. همین کمبودها باعث شده که امروز قیمت یک لپ‌تاپ مک‌بوک به ۲۲ میلیون تومان برسد. هرچند این قیمت‌ها به نظر ما واقعی نیست اما به دلیل آمریکایی بودن و کمبود جنس در بازار فروشندگان هر قیمتی را که می‌خواهند اعمال می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره‌ی آمار اشتغال در حوزه‌ی فضای مجازی، گفت: از ۲۰۰ هزار شغل فضای مجازی، ۳۵ هزار شغل مربوط به تلگرام بوده است که در حال حاضر این کسب و کارها یا از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام و یا از فیلترشکن استفاده می‌کنند، البته این امکان فراهم است تا از سایر پیام‌رسان‌ها نیز بهره بگیرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

نخستین سری کارتخوان‌های جدید با نصب تجهیزات از ۱۵ تیر در جایگاه‌های توزیع سوخت رونمایی خواهد شد.
سید محمدرضا موسوی‌خواه در گفتگو با صدا و سیما، گفت: این تجهیزات جدید لمسی بوده و صفحه‌ی نمایشگر بزرگ‌تری دارد و از نظر حجم حافظه نیز چند برابر کارتخوان‌های قدیمی است و ضمن آنکه امنیت بالایی دارد می‌توان توزیع سوخت و پرداخت را به صورت همزمان انجام دهند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

بر اساس گزارشی از Electronic Times – گزارشی که ارزش سهام Japan Display را ۱۰ درصد کاهش داد – اپل تصمیم دارد از نمایشگرهای OLED در هر سه مدل جدید آیفون‌های خود استفاده کند. این مدل‌ها سال آینده معرفی می‌شوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

تصور این موضوع آسان است که تسلا با از دست دادن سازنده‌ی قابلیت خودرانی محصولاتش، نماینده‌ی ارشد ایمنی و کارشناسان دیگری در ماه‌های اخیر، زمان سختی را برای حفظ نیروهایش می‌گذراند. با این حال تسلا مصمم است عکس این را ثابت کند. این شرکت به تازگی مجموعه‌ای از استخدام کارشناسان را اعلام کرده است که برخی از آن‌ها از شرکت‌های فناوری بزرگی به آن می‌پیوندند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

اپل یکی از گزارش‌های شفافیت‌سازی شش ماهه‌اش را منتشر کرد، و جدای از تعداد معمول درخواست‌ها برای حذف اکانت‌ها، این شرکت بیانیه‌ای را منتشر کرد مبنی بر اینکه این شرکت به زودی شروع به گزارش کردن درخواست‌های دولت برای حذف اپلیکیشن‌هایی از App Store می‌کند. اپل می‌گوید این درخواست‌ها در ارتباط با ادعاهای قانونی و یا نقض خط مشی‌ها هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: وضعیت کیفیت شبکه‌های تلفن همراه در کشور به‌ صورت لحظه‌ای و آنلاین رصد می‌شود و در شرایط فعلی نرخ غیر قابل قبولی از این شبکه‌ها مشاهده نکردیم.

ادامه مطلب