ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

وزیر ارتباطات از مصوبه‌ی دولت برای پایان دادن به انحصار شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت الکترونیکی بانکی (PSP) ظرف مدت ۳ ماه آینده و ایجاد فضای رقابتی فین تک‌ها خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد

در حالی که مهم‌ترین زمان امدادرسانی هنگام بروز بحران، همان ساعات ابتدایی است، گاهی پایداری شبکه‌ی اپراتورهای تلفن همراه کمتر از حد استاندارد بوده و بعضا ارتباط‌ها دچار اختلال می‌شود. به همین دلیل رگولاتوری اپراتورها را ملزم به ارتقای شرایط سایت‌هایشان کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

معاون دادستان کل کشور درباره‌ی خبر صدور دستور رفع فیلتر تلگرام از سوی بازپرس شعبه‌ی دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران گفت: با این بازپرس صحبت کردم و این خبر از اساس کذب است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص نتیجه‌ی دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع اختلالات اینترنتی گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تاکید وی بر رسیدگی سریع و موثر در خصوص اختلالات رخداده در سرویس‌های اینترنتی کارگروهی از روز گذشته با حضور مدیران عامل و تیم‌های فنی شرکت‌های ارایه کننده‌ی خدمات اینترنتی و با محوریت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل و موارد رفع اشکالات و اختلالات در جلسات فشرده و آنلاین پیگیری شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

تعرفه‌ی خدمات هم‌مکانی (Colocation) شرکت ارتباطات زیرساخت در مراكز استانی كاهش يافت و برای اجرا ابلاغ شد.
نرگس طاهری معاون راهبردی و توسعه‌ی کسب‌وکار این شرکت با اعلام این مطلب افزود: تعرفه‌ی خدمات هم‌مکانی به‌روزرسانی شد و پيرو اين تصميم تعرفه‌ی ارایه‌ی ‌این خدمات در مراکز ارتباطی استان‌ها در مقایسه با تهران بین۲۵ تا ۳۸ درصد برای هر رک کاهش یافت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

پذیره‌نویسی اوراق صکوک اجاره‌ی مخابرات ایران در نماد "صخابر۱۰۲ " به تعداد ۸ میلیون ورقه، به منظور تأمین مالی سرمایه در گردش جهت بازپرداخت بدهی، به روش حراج انجام و به مدت دور روز کاری مورد پذیره‌نویسی قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

یک عضو ناظر مجلس در کمیته‌ی تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه هنوز دادستانی کل کشور بر اساس نامه‌ی شش وزیر و دو عضو ناظر این کمیته برای رفع توئیتر جلسه‌ای تشکیل نداده است، گفت: ما امیدواریم با رفع فیلتر توئیتر تا اندازه‌ای ولو محدود مشکلات ایجاد شده بعد از فیلتر تلگرام حل شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

محققان McAfee، گروهی در کره‌ی شمالی موسوم به Sun Time را شناسایی کردند که سه برنامه را در Google Play منتشر کرده‌اند، قبلا هدف آن‌ها مهاجران از این کشور بوده است.

ادامه مطلب