تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ فروردين

فیس‌بوک، موزیلا، دانشگاه نیویورک و دیگر رهبران صنایع مربوط به فناوری و نیز با همراهی سازمان‌هایی غیر انتفاعی، به کمک یکدیگر اقدام به تأمین سرمایه‌ای 14 میلیون دلاری در راستای پیشرفت علم صحت اخبار نموده‌اند. این سرمایه که بر روی طرح نوین و ابتکاری «درستی خبر» سرمایه‌گذاری می‌شود، با هدف افزایش اعتماد به روزنامه‌نگاری در سراسر جهان خواهد بود چراکه گفت و شنود همگانی به معنای اطلاع‌رسانی بهتر است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ فروردين

طراح معروف کمپانی Apple و خالق طراحی گوشی های iPhone، کریستوفر استرینگر، این کمپانی آمریکایی را ترک کرد. این متخصص در پی ترک طراح محصولات محبوب iMac، دنیس کاستر، از این کمپانی این تصمیم را گرفته است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ فروردين

به نظر می رسد مدیران یوتیوب قصد ایجاد تغییرات بزرگی در رسانه ی پرطرفدار خود دارند. کارشناسان به این موضوع اشاره می کنند که کمپانی Google در آینده ای نزدیک اپلیکیشن سرویس ویدئویی یوتیوب را با طراحی متفاوت برای کاربران سیستم عامل اندروید، ارائه خواهند کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ فروردين

تعدادی از یوفولوژیست های غربی ادعا می کنند که در بررسی های اخیر خود بر روی کره ی ماه توانسته اند تصاویری از باقی ماندن جمجمه ی حیوانی ناشناخته بر روی این کره مشاهده نمایند. این تصاویر توسط یکی از فضانوردان NASA، در صفحه ی یوفولوژیست ها در کانال Streetcap1 شبکه ی ویدئویی یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ فروردين

به تازگی در شبکه ی اجتماعی Facebook، ویژگی جدیدی برای مشاهده ی اخبار افزوده شده است. این آیکون در قسمت نوار ابزار صفحه ی اصلی این شبکه قرار داده شده است که در حال حاضر در کرواسی و بریتانیا تست شده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ فروردين

به گزارش تحلیلگران در حوزه ی فناوری، تعداد کاربرانی که از سیستم عامل Android استفاده می کنند از تعداد مخاطبان سیستم عامل Windows برای PC فراتر رفته است. بر اساس این تحلیل درصد کاربران سیستم عامل کمپانی Google برای گوشی های هوشمند به میزان 37.93% و برای کاربران سیستم عامل ویندوز PC، به میزان 37,91% برآورد شده است.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ فروردين

پاییز گذشته Sony با معرفی کنسول PS4 Pro گوی رقابت را از سایر تولیدکنندگان کنسول بازی ربود. کنسولی که قدرت پردازشی آن تنها ارتقاء جزئی یافته و به همراه پشتیبانی بهتر از بازی‌های واقعیت مجازی ارائه شده بود.

ادامه مطلب