موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۷ بهمن

کمپانی Apple تفاهم نامه خود را با سامسونگ برای تولید 60 میلیون صفحه نمایش AMOLED به تایید نهایی رساند. در این معامله Apple مبلغ 4.3 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. این صفحه نمایش ها قرار است برای پرچمدار جدید iPhone 8 در سال 2017 مورد استفاده قرار گیرند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

ارزش سهام Apple با رکوردی جدید در روز دوشنبه همراه شد. ارزش سهام این شرکت با افزایش ۰.۹ درصدی به میزان ۱۳۳.۲۹ دلار رسید، یعنی ۰.۲۹ دلار بیشتر از رکورد پیشین این شرکت در ۲۳ فوریه‌ی سال ۲۰۱۵. با این افزایش، ارزش کل شرکت به ۶۹۹ میلیارد دلار رسید.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

پهپادهای مسافربری که در نمایشگاه CES سال گذشته معرفی شده بودند، می‌توانند در دوبی مورد استفاده قرار گیرند. چراکه رئیس حمل و نقل دوبی اعلام داشته که کار استفاده از پهپاد چینی Ehang 184 در این شهر آغاز شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

General Motors و Toyota به مقامات مسئول آمریکایی اعلام کرده‌اند که قوانین ایمنی وسائل نقلیه‌ی خودران این کشور نیازمند تغییر است. تغییری که منجر به افزایش توسعه‌ی این حوزه در جاده‌های ایالات متحده گردد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

یکی از دلایلی که هنگام استفاده از دستگاه‌های واقعیت مجازی، کاربر دچار سردرد و حالت تهوع می‌گردد، عدم هماهنگی و بهینگی تصویر هدست برای چشمان انسان است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

در ژوئن 2016، ناسا 21 دانشمند را مأمور به طراحی کاوشگری برای جستجو و بررسی در Europa ( یکی از اقمار مشتری )، با تجسم اهداف علمی آن و نیز یافتن راه‌حلی برای آن درصورتی‌که این مأموریت امکان‌پذیر باشد، کرده است. بعد از حدود هشت ماه تحقیق، دانشمندان مأموریت خود را به اتمام رسانده و نتیجه‌ی آن را به آژانس فضایی تقدیم کردند. ساخت فضاپیمایی جعبه مانند با پاهایی بلند جهت دست یافتن به نشانه‌های زندگی درگذشته و حال.

ادامه مطلب