اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

سرویس bookmarking بعد آن را بخوان (read-it-later) Instapaper که در سال گذشته و طی ثبت قراردادی از آن شرکت Pinterest شد، در این هفته دچار قطعی برقی طولانی مدت گشت. این سرویس که در روز هشتم فوریه و در ساعت 12:30 حادثه‌ی قطع برق در آن رخ داد و در روز گذشته دوباره به حالت آنلاین بازگشت. با این‌حال این شرکت اعلام کرده است که مسئله‌ی پیش‌آمده هنوز به‌طور کامل برطرف نشده است و برای بازگردانی اطلاعات کاربران به یک هفته مهلت نیاز است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

استفاده از VR بر روی گوشی‌ها از آن تصمیماتی است که همیشه به‌طورجدی به آن اندیشیده شده است. هدستی را به گوشی خود وصل می‌کنید و از طریق آن منوهای داخلی را هدایت می‌کنید. اپلیکیشن‌ها را نصب می‌کنید و از درون هدست چیزی شگرف را تجربه می‌کنید. هم‌اکنون Google دست یافتن خودبه‌خودی به محتوای VR را به کمک WebVR برای کروم آسان‌تر کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

اولین بانک بیت کوین جهان در اتریش آغاز به کار کرد. این واحد پول در میان سرمایه گذاران به شاخص محبوبی بدل شده است. بانک «Bitcoin-Bank» توسط استارتاپ کمپانی نه چندان بزرگی در برلین به نام Bit Trust Services شروع به کار کرده است. مشتریان پس از مراجعه به بانک و دریافت مشاوره می توانند با ارائه ی مدارک لازم در سیستم ثبت نام کنند. دارندگان این حساب از خدمات کیف پول مجازی بیتکوین برای مبادلات ارزی خود به دلار و یورو استفاده خواهند کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

کمپانی HMD Global که در زمینه ی عرضه ی گوشی های همراه Nokia به بازار فعالیت می کند، اعلام کرده است مدیران این کمپانی قصد دارند تا دوباره سری افسانه ای N را تولید نمایند. منبع چینی Baidu ادعا می کند که ممکن است یکی از نسخه های این سری در نمایشگاه MWC 2017، در بارسلونا رونمایی شود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

طراح ایتالیایی Matteo Arkondis برای سالگرد 12 سالگی سرویس Google Maps و Google Street View ویدئویی جالب را در فضای مجازی منتشر کرده است. این گزینه در کانال Ideando به کاربر امکان می دهد تا با انتخاب گزینه ی سفری مجازی به دور دنیا را در 150 ثانیه تجربه کند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

مدیر عامل کمپانی Valve روز شنبه اعلام کرد، به زودی سرویس Steam Greenlight برای همیشه متوقف خواهد شد. در حال حاضر بیش از 100 پروژه آماتور بر روی این سایت وجود دارد. این سرویس پنج سال قبل جایگزین سرویس Greenlight شده بود. این سرویس به توسعه دهندگان third party اجازه می داد تا بازی های تولید شده خود را در این سایت به اشتراک بگذارند و در صورت علاقه مندی بازی کننده، بازی را منتشر کنند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

به تازگی تصاویری از گوشی هوشمند Alcatel Idol 5S منتشر شده است که اخبار توسط نمایندگان این کمپانی رسما تایید نشده است. البته در بنچمارک Geekbench امتیازات کسب شده توسط این محصول به اشتراک گذاشته شده است. بر اساس داده های منتشر شده گوشی Alcatel Idol 5S، این گوشی مجهز به پردازنده ی MediaTek Helio P20 هشت هسته ای و 3 گیگابایت رم است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

پرچم‌دار بعدی Samsung، گوشی Galaxy S8 خواهد بود. این گوشی قرار است در ماه مارس معرفی گردد. یکی از نکات مهم در مورد این پرچم‌دار، معرفی آن به همراه دستیار صوتی هوشمندی به نام Bixby خواهد بود.

ادامه مطلب