تکنولوژی
رضا حسن زاده۲:۵۳ - ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر

مدت ها است که تقریبا تمام پردازنده های کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها از بستر ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند و بسیاری از نرم افزارهای مطرح دنیا علاوه بر نسخه ی سازگار با پردازش ۳۲ بیتی، نسخه ی اختصاصی ۶۴ بیتی نیز دارند. سیستم عامل های مختلف کامپیوترهای شخصی از ویندوز تا لینوکس و مک به خوبی از هر دو حالت پردازش ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند. اما پردازش ۶۴ بیتی چه تفاوتی با ۳۲ بیتی می کند و آیا این تفاوت در تلفن های هوشمند نیز حائز اهمیت است؟
اپل با معرفی آيفون 5s و پردازنده ی ۶۴ بیتی A7 نه تنها کاربران بلکه تولیدکنندگان سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) همچون کوالکام را متعجب کرد. وقتی همه ی پردازنده های موبایل تنها قادر به پردازش ۳۲ بیتی بودند، اپل پردازنده ی ۶۴ بیتی A7 را در دل پرچمدار خود جای داد. از آن زمان، موج عظیمی بر پا شد و اظهار نظرهای ضد و نقیضی مطرح شد. برخی پردازنده ی ۶۴ بیتی را برای تلفن های هوشمند بلااستفاده دانستند و آن را یک حقه ی تبلیغاتی بر شمردند و بعضی دیگر به ستایش آن پرداختند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا حسن زاده۱:۱۹ - ۱۳۹۳ شنبه ۲۹ آذر

لاین یکی از اپلیکیشن های محبوب برای ارسال پیام می باشد و برای اینکه از بازار رقابت با دیگر همتا های خود جا نماند امروز در خبری اعلام کرد که این کمپانی در حال خرید سرویس خدمات موسیقیMixRadio مایکروسافت می باشد و این معامله در اوایل سال 2015 انجام خواهد شد. البته اعلام شده که MixRadio به همکاری خود با مایکروسافت در زمینه گوشی های لومیا ادامه خواهد داد.

ادامه مطلب
گوناگون
رضا حسن زاده۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر

صندلی با طراحی دو پایه سبب به حرکت درآمدن افراد نشسته بر روی آن و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی در آن‌ها می‌شود
طراح فرانسوی بنوا مالت به دلیل مشاهده عدم فعالیت بدنی کارمندان که ۷۰ درصد از روز را صرف نشستن می‌کنند ایده اولیه ساخت این صندلی را ابداع کرده است.گفتنی است، این صندلی فقط دو پایه دارد و نیاز به حرکت کاربر برای حفظ تعادل آن دارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس مطالعات صورت گرفته نشستن برای بیش از چهار ساعت خطر ابتلای شخص به بیماری‌های مزمن از جمله سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد..

ادامه مطلب
سرگرمی
رضا حسن زاده۲۳:۵ - ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر

بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر2» با نزدیک شدن به مراحل پایانی تولید تابستان 94 روانه بازارگیم می‌شود.
بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر 2» با نام «سرعت شکنان» در حالی مراحل پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد که مرحله ساخت این بازی اردیبهشت سال 94 به اتمام می‌رسد و اوایل تابستان وارد بازار گیم می‌شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا حسن زاده۸:۱۳ - ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر

آن ها جایگزینی برای لپتاپ نیستند،آن ها "تبلت" هستند.در کل دو مدل تبلت وجود دارد. در یک طرف تبلت های گران قیمت وجود دارند مانند iPadها و Galaxy Note ها که برای جایگزینی لپتاپ طراحی شده اندو اگر شما یکی از آن ها را می خواهید باید مبلغی بیشتر از 400 دلار را پرداخت کنید.
در طرف دیگر تبلت هایی وجود دارند که راه های بهتری برای دیدن فیلم ها در Netflix در تخت خود، برای چک کردن یک دستور پخت در آشپزخانه، یک راه بهتر برای بازی کردن Angry Birds یا Asphalt ، یا خواندن یک متن در قطار به حساب می آیند. این ها کار هایی هستند که هر تبلتی میتواند انجام دهد و شما نیازی به پرداختن مبلغ زیادی ندارید.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
رضا حسن زاده۱:۱۰ - ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر

اپل در دو دسته مختلف بهترین اپ ها و بهترین بازی های سال را به انتخاب خودش به کاربران معرفی کرد.
از اپ های برگزیده می توان به اپ News Digest یاهو، Paper فیسبوک و کیبورد سوییفت کی (با انتشار iOS 8) اشاره کرد. در بخش بهترین بازی های سال 2014 رتبه اول را بازی Threes (یک بازی فکری) و رتبه دوم را بازی Leo’s Fortune (یک بازی فکری مبتنی بر قوانین فیزیکی) به خود اختصاص دادند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
رضا حسن زاده۸:۲۸ - ۱۳۹۳ جمعه ۲۱ آذر

مدتیست که رقابت بر سر تولید گوشی های باریک بین تولید کنندگان بالا گرفته و هر کدام به نوبت می خواهند قدرت خود را به رخ بکشند. بعد از آیفون 6 کمپانی اوپو مجال قدرت نمایی در زمینه تولید اسمارت فون باریک را به اپل نداد و با معرفی Oppo R5 مدتی بود که این رکورد را برای خود نگه داشته بود اما امروز کمپانی Vivo اسمارت فون جدیدی معرفی کرد که رکورد باریکترین گوشی جهان را از کمپانی اوپو گرفت.

ادامه مطلب