سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

محققان آمریکایی از تولید تراشه جدید وای فای خبر داده اند که برای نصب در محصولات اینترنت اشیا طراحی شده و مصرف انرژی آن ۵۰۰۰ برابر کمتر از تراشه‌های مشابه است.
به نقل از تک اکسپلوریست، تولید تراشه‌های کم مصرف برای استفاده در محصولات مختلف مانند اینترنت اشیا مانند دوربین‌های امنیتی، حسگرها، بلندگوهای هوشمند و غیره کار پرچالشی است و یک علت آن یافتن راهی مقرون به صرفه برای کاهش مصرف بالای برق توسط آن‌هاست.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرکل صدور پروانه خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سامانه جدید صدور پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

به گزارش مهر، محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق شدند با کمترین هزینه دوربین‌های هوشمندی برای رصد انسان و اشیا در مرزها تولید کنند.
دکتر محمد مومنی دکتری هوش مصنوعی و مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: ما توانستیم در این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، دوربین‌های معمولی را به دوربین‌های هوشمند تبدیل کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

ایرانسل برای محافظت از کارکنان خود دربرابر گسترش آنفولانزای COVID-19 (کرونا)، برنامه دورکاری حداکثری را عملیاتی کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پیرو برگزاری نشست کمیته بحران در حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل، تمامی کارکنان ایرانسل در تهران، به‌جز افرادی که حضور فیزیکی آن‌ها در محل کار، برای پایداری شبکه و تداوم خدمت‌رسانی به مشترکان ضروری است، از امروز دوشنبه، پنجم اسفند ماه 1398، تا پایان هفته به دورکاری می‌پردازند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

میزان حملات موسوم به منع سرویس یا محروم سازی از سرویس در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.
به نقل از آسین ایج، بررسی‌های مؤسسه امنیتی کاسپراسکای نشان می‌دهد ابزار امنیتی مختلف این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ تا ۵۶ درصد بیشتر برای بلوکه کردن حملات مختلف به کار گرفته شده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

محققان موفق به تولید یک برچسب شناسایی کالای رمزگذاری شده برای مقابله با تولید محصولات تقلبی شده اند که ابعادی کمتر از یک میلیمتر دارد.
به نقل از آسین ایج، تولید کالاهای تقلبی سالانه میلیاردها دلار به شرکت‌های تجاری جهان ضرر می‌زند و از همین رو محققان دانشگاه ام آی تی، برچسب شناسایی کالای تازه ای را ابداع کرده‌اند که می‌تواند اصالت یک کالا را بدون اشغال فضای زیاد یا امکان دستکاری شدن و سوءاستفاده تشخیص دهد.

ادامه مطلب