ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش پیوست، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید جلوگیری دسترسی مردم به رسانه‌های اجتماعی در کشور سبب شده تا امکان پاسخگویی به پروپاگاندای جامعه غرب علیه ایران گرفته شود. همچنین او اعلام می‌کند که اگر فضای مجازی قانونمند نشده به این خاطر است که هنوز کشور فضای مجازی و مخصوصا رسانه‌های اجتماعی را به رسمیت نمی‌شناسد. همچنین محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به برنامه‌هایی که در وزارت ارتباطات برای پیش‌روی به سمت اقتصاد دیجیتال دارد از مقاومت‌های گسترده در این زمینه گفت و اینکه در ایران کسانی که مقاومت می‌کنند نسبت به کسانی که در تلاش برای ایجاد تغییر هستند قدرت بیشتری دارند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش همکاران سیستم، شرکت ارایه دهنده خدمات بازار آنلاین Etsy اعلام کرد تمامی فعالیت‌های خود روی 2000 سرور پیش‌فرض و 5.5 پتابایت داده را به خدمات پردازش ابری Cloud Platform گوگل انتقال می‌دهد و این انتقال طی یک برنامه ریزی دو ساله صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش فارس، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه عملکرد سامانه نت سنج پلاس سال آینده افزایش می یابد، گفت: ۶ ماه دیگر این سامانه ارتقاء خواهد یافت و ارزیابی‌های آن براساس مناطق و محلات خواهد بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش دیجیاتو، ویروس کرونا به سرعت در حال بر هم زدن نظم عمومی کشورهای مختلف است. این ویروس خطرناک و کشنده که تاکنون جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته و مشکلات بسیاری را در حوزه تکنولوژی به بار آورده است. پس از لغو شدن کنگره جهانی موبایل در بارسلونا که از فردا شروع می‌شد و تعطیلی چندین و چند کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند برند‌های مختلف، اکنون نوبت به کارخانه تولید گلکسی زد فلیپ در کره جنوبی رسیده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش پیوست، هیات دولت با اصلاح آیین‌نامه استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده خواستار رفع توقیف از دستگاه‌های ماینینگ وارد شده به کشور در دوره زمانی قبل از تصویب این قانون شد.
بخشی از دستگاه‌ها و تجهیزات ماینینگ که پیش از تدوین قانون مشخص برای استخراج رمزارز وارد کشور شده‌اند، این دستگاه‌ها یا تحت عناوین دیگری با پرداخت حقوق گمرکی متفاوت وارد کشور شده‌ یا به دلیل نبود قانون مشخص به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، حال با تصویب آیین‌نامه استخراج رمزارز از سوی دولت و صدور جواز تاسیس از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت خواستار رفع توقیف و تعیین تکلیف تجهیزات وارداتی تا پیش از نهایی شدن قانون شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ اسفند

اپل که قبلاً از تعطیلی قطعی تمامی فروشگاه‌های رسمی و دفاتر کاری خود در خاک چین تا ۹ فوریه به علت شیوع ویروس کرونا خبر داده بود، این تعطیلی را تمدید کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۳ اسفند

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان فضایی کشور در دومین کنفرانس ملی هوانوردی عمومی در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی گفت: با تلاش دانشمندان حوزه فضایی کشور تا سال ۱۴۰۲، به مدار بالای ۱۰۰۰ کیلومتر نیز ماهواره ارسال می‌کنیم.

ادامه مطلب