ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

مقایسه گزارش‌های دوره‌ای وزارت ارتباطات از جایگاه رقابتی اپراتور‌ها در شاخص‌های کلیدی نظیر «ضریب نفوذ» و «سهم بازار»، نشان از توقف ایرانسل در ریزش «سهم بازار» دارد.
جدیدترین گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنان حکایت از رشد «ضریب نفوذ» تلفن همراه در کشور دارد و به رغم اینکه بازار ارتباطات همراه رو به اشباع است، اما ضریب نفوذ این حوزه تا پایان آذر ماه سال جاری از ۱۴۲ درصد گذشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش پیوست، سازمان بهداشت جهانی یکی از اهداف خود را حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه سلامت و تبدیل محصولات آنان به محصولات قابل عرضه در بازار عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش شرکت مخابرات ایران، با تشریح لزوم استفاده مشتریان از درگاه های غیرحضوری به منظور کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر اظهار داشت: درگاه های ارائه خدمات غیر حضوری مخابرات ، نقشی مهم در عدم انتشار بیماری در سطح جامعه ایفا می کنند و مشتریان لازم است با استفاده از این درگاه ها، نقش و مسئولیت اجتماعی خود را در عدم شیوع این بیماری ایفا کرده و حتی الامکان از مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی خودداری کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازار فناوری اطلاعات در حال حاضر ظرفیت ۱۷ شرکت ارائه‌کننده خدمات اینترنت ثابت را ندارد و به همین دلیل مسوولان ادغام این شرکت‌ها را توصیه می‌کنند؛ راه‌حلی که هنوز به نتیجه نرسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش ایسنا، تعداد پیامک‌های درون‌شبکه‌ای توسط هر یک از اپراتورهای تلفن همراه که طی سه ماهه‌ سوم سال جاری ارسال شده، بیش از ۴۶ میلیارد در همراه اول، شش میلیارد در ایرانسل و ۶۳ میلیون در رایتل را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، محققان دانشگاه ام‌آی‌تی برای اولین‌بار از هوش مصنوعی برای کشف آنتی‌بیوتیک‌های جدیدی استفاده کرده‌اند که قادر به نابودی خطرناک‌ترین و مقاوم‌ترین باکتری‌ها هستند. آنتی‌بیوتیک‌ها از توانایی زیادی برای مقابله با باکتری‌های مضر برخوردار هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش آی‌تی‌من، بیش از یک دهه از شناسایی ویروس ILOVEYOU که صنعت فناوری اطلاعات در کل جهان را به یکباره دچار اختلال کرد، می‌گذرد. MyDoom با روش انتشار مبتنی بر Email، در آن زمان به کابوسی برای کاربران تبدیل شد و ویروس Slammer نیز در عرض دقایقی ده‌ها هزار دستگاه را آلوده کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۴ اسفند

به گزارش آی‌تی ایران، این روزها تقریبا تمام حوزه‌های زندگی ما انسان‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته؛ از سیاست و اقتصاد و ورزش گرفته تا دنیای فناوری و رویدادهایی که در طی روزها اخیر، یکی پس از دیگری لغو شدند.
حال که تنها چند روز به برگزاری گردهمایی دیگری در این حوزه تحت عنوان «کنفرانس توسعه دهندگان بازی» باقی مانده، دو شرکت بزرگ فیسبوک و سونی به دلیل نگرانی‌ها و هشدارهای جهانی نسبت به گسترش ویروس کرونا، انصراف خود را از شرکت در این رویداد اعلام کردند.

ادامه مطلب