ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

وضعیت شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) بر مبنای ارزیابی اتحادیه بین المللی مخابرات از دسترسی بیش از ۷۰ درصدی خانوار ایرانی به اینترنت و نفوذ ۷۲ درصدی اینترنت موبایل حکایت دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

به گزارش زومیت، با توجه‌ به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، بسیاری از شرکت‌های چینی از کارکنانشان خواسته‌اند به‌صورت دورکاری فعالیت کنند. این موضوع باعث افزایش غیرمنتظره‌ی تقاضا برای آیپد اپل شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

به گزارش پیوست، لغو همایش‌ها و رویدادها و همچنین لغو برنامه‌های سینما و تئاتر طی هفته جاری به دلیل خطر گسترش کرونا به صورت مستقیم روی حمل و نقل شهری و به صورت محسوس‌تر روی حمل و نقل آنلاین شهری تاثیرگذار بوده‌ است. حالا تقریبا تمامی مدیران سیستم‌های آنلاین شهری به کاهش درخواست‌های درون شهری و همچنین کاهش درخواست ارسال کالا اشاره می‌کنند؛ این در شرایطی است که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال حجم درخواست‌های مسافرت‌های درون شهری و همچنین خرید کالا باید به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یافت.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

هفته گذشته میلیون‌ها نفر از کاربران سامسونگ در سراسر جهان یک پیام اطلاع رسانی عجیب را بر روی گوشی‌های خود دریافت کردند که تنها حاوی عدد یک بود و حالا سامسونگ در این زمینه توضیح داده است.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

شرکت "سونی" پتنت جدیدی را برای یک کنترل‌کننده بازی به ثبت رساند که با استفاده از "واقعیت مجازی"، حرکات را کنترل می‌کند.
به نقل از دیلی‌میل، پتنت جدید شرکت "سونی" مربوط به یک "کنترل‌کننده" بازی واقعیت مجازی است که حاوی چند حسگر است که از کنترل‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

به گزارش رایتل، به منظور رفاه حال پرسنل، فعالیت رایتل تا پایان هفته جاری به صورت دورکاری ادامه خواهد داشت.
با توجه به شیوع ویروس کرونا، ضمن تهیه اقلام بهداشتی و اهدای ماسک n95 به کادر پزشکی، جهت پیشگیری از سرایت ویروس، واحدهای عملیاتی این اپراتور شامل واحدهای شبکه، فناوری اطلاعات و تجاری تا پایان هفته وظایف خود را به صورت دورکاری انجام خواهند داد. همچنین واحدهای ستادی نیز تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۶ اسفند

به گزارش پیوست، کرونا تمامی اخبار را تحت شعاع‌ قرار داد و اظهارنظر در مورد تاثیر رمز پویا روی کسب‌وکارهای آنلاین به فراموشی سپرده شد. تا همین چند روز پیش نیز اگر اخبار رسانه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی را مرور می‌کردید با خیل عظیمی از گفته‌های افراد مواجه می‌شدید که از رمزپویا گلایه‌مند بودند و استفاده از آن را موجب کاهش فروششان می‌دانستند و تاثیر محسوس آن را روی کسب وکارشان درک کرده بودند؛ اما این چند روز کاملا ورق برگشت و رمز پویا به صورت کامل به فراموشی سپرده شد چرا که موضوع داغ‌تری روی میز قرار گرفت. با این حال نمی‌توان از پدیده رمز پویا که تاثیر گسترده‌ای بر کسب‌وکارهای آنلاین داشته چشم‌پوشی کرد.

ادامه مطلب