ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه اجازه افزایش قیمت رابه اپراتورهای موبایل نمی‌دهیم، گفت: توانسته‌ایم یک بازار ۵ میلیونی ایجاد کنیم اما هم اکنون ۵۵ در صد بازار به دست مخابرات است.
حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه نگاه ما این است که بازار قیمت‌های اپراتورها را مشخص کند، گفت: با توجه به گام های خوبی که برداشتیم توانسته‌ایم یک بازار ۵ میلیونی ایجاد کنیم اما هم اکنون ۵۵ در صد بازار به دست مخابرات است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی Omdia، آیفون XR پرفروش‌ترین گوشی سال ۲۰۱۹ بوده و رقیب اصلی خود یعنی آیفون ۱۱ را با ۹ میلیون واحد صادرات بیشتر پشت سر گذاشته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

شرکت اس کی تله کام بزرگترین شرکت مخابراتی کره جنوبی، دفتر بزرگ مرکزی و سایر شعب خود را در شهر سئول به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا به طور کامل تعطیل کرد.
به گزارش مهر به نقل از زددی نت، در روزهای اخیر شیوع گسترده ویروس کرونا در کره جنوبی باعث شده تا ده‌ها شرکت فناوری در این کشور فعالیت‌های خود را به صورت کامل یا نسبی به حالت تعلیق درآورند. آخرین شرکت در این مجموعه اس کی تله کام است که خدمات متنوع مخابراتی و اینترنتی ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

به گزارش ایسنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان جذب تیم‌های بازی‌سازی رایانه‌ای را در "مرکز رشد بازی‌سازی" اعلام کرد. تیم‌های بازی‌ساز و افراد صاحب ایده در این حوزه می‌توانند از تسهیلاتی همچون فضای استقرار در مرکز فوق بهره‌مند شده و فرصت معرفی بازی‌های تولیدی خود را به سرمایه‌گذاران پیدا کنند.
بازی‌سازی رایانه‌ای، از جمله رشته‌های کاری اصلی مورد حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در زیست بوم توسعه صنایع خلاق و فرهنگی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

به گزارش ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد کرد کاهش نرخ برق مصرفی واحدهای استخراج رمزارز در کنار اخذ مالیات از این فعالیت در لایحه بودجه سال آینده دیده شود.
طبق محاسبات انجام شده در ابتدای سال ۲۰۲۰ کسب و کارهای فعال در زمینه استخراج رمزارز در دنیا مجموعا درآمد سالانه‌ای در حدود ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون یورو کسب کرده‌اند. ظرفیت تولید برق بالاستفاده ایران در ۹ ماه از سال به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسد و استفاده درست از ظرفیت شبکه برق ایران می‌تواند درآمدی یک میلیارد یورویی فراهم آورد. پیشرفت سریع فناوری استخراج، سودآوری تجهیزات قدیمی را روز به روز کاهش می‌دهد و از طرف دیگر رقابت در کسب سهم بیشتر از بازار می‌تواند موجب کاهش سود بازیگران شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

به گزارش پیوست، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در مراسمی از پیش‌نویس « اساسنامه نهاد خود تنظیم‌گر رسانه‌های صوت و تصویر» رونمایی کرد. در این مراسم هدف از تهیه این پیش‌نویس، واگذاری بخشی از وظایف ساترا به رسانه‌های دارای مجوز ساترا اعلام شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

در پی توافقنامه همکاری بین شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه فضایی ایران، ارتباطات مورد نیاز زیرساختی توسط بالن‌های مخابراتی تامین می شود.
به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، توافقنامه همکاری بین شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه فضایی ایران منعقد شد.

ادامه مطلب